Tänkte köpa en OK duschkabin till sommarstugan. Hittade en på K-rauta som kändes ”lagom” för våra behov.

Någon som har erfarenheter från just denna modell, hittade inget när jag googlade runt?

Tack på förhand

A Antidote skrev:
Tänkte köpa en OK duschkabin till sommarstugan. Hittade en på K-rauta som kändes ”lagom” för våra behov.

Någon som har erfarenheter från just denna modell, hittade inget när jag googlade runt?

Tack på förhand
Köpte du den sen? Har kollat på den jag med nämligen.

S Smulbert skrev:
Köpte du den sen? Har kollat på den jag med nämligen.
Yes det gjorde jag och än så länge nöjd. Beställde hemkörning till stugan, paketen var lite skadade men alla delar hade klarat sig. Instruktionerna är som andra skrivit under all kritik. Det uppenbara fanns det instruktion på men inte tvärtom, men hur som helst, vi lyckades få ihop den och den har funkat bra i sommar. Prisvärd men det är ju ingen lyxvariant. Behöver absolut vara två pers vid montering, varav den ena iallafall behöver vara stark, då vissa delar passar sisådär utan rejäla krafttag.

Jag ångrar inte köpet och skulle köpt den igen för det ändamål jag skulle ha det, - i sommarstugan.

Hoppas min input var till hjälp och lycka till!

A Antidote skrev:
Yes det gjorde jag och än så länge nöjd. Beställde hemkörning till stugan, paketen var lite skadade men alla delar hade klarat sig. Instruktionerna är som andra skrivit under all kritik. Det uppenbara fanns det instruktion på men inte tvärtom, men hur som helst, vi lyckades få ihop den och den har funkat bra i sommar. Prisvärd men det är ju ingen lyxvariant. Behöver absolut vara två pers vid montering, varav den ena iallafall behöver vara stark, då vissa delar passar sisådär utan rejäla krafttag.

Jag ångrar inte köpet och skulle köpt den igen för det ändamål jag skulle ha det, - i sommarstugan.

Hoppas min input var till hjälp och lycka till!
Tack för svaret! Jag hade tänkt den till huset men kanske ska satsa på något lite dyrare då. Anledningen till att jag var intresserad av den var för att det lät smidigt med click-konceptet, men om instruktionerna är så pass dåliga låter det ju knappt smidigare?

S Smulbert skrev:
Tack för svaret! Jag hade tänkt den till huset men kanske ska satsa på något lite dyrare då. Anledningen till att jag var intresserad av den var för att det lät smidigt med click-konceptet, men om instruktionerna är så pass dåliga låter det ju knappt smidigare?
Ja gör det, sen glömde jag en sak - det behövdes visst verktyg på sina ställen

Ha det fint!

Har (tyvärr) precis köpt en sådan kabin. Googlade först efteråt när vi insåg problematiken med den undermåliga instruktionsboken samt värdelösa konstruktionen.
Vi får inte dit det som kallas u-lister, de är för tajta för att få fast på glaset och ramlar av så snart man fått de att sitta någorlunda. Har någon något tips på hur man ska göra?

P Peppes89 skrev:
Har (tyvärr) precis köpt en sådan kabin. Googlade först efteråt när vi insåg problematiken med den undermåliga instruktionsboken samt värdelösa konstruktionen.
Vi får inte dit det som kallas u-lister, de är för tajta för att få fast på glaset och ramlar av så snart man fått de att sitta någorlunda. Har någon något tips på hur man ska göra?
P Peppes89 skrev:

Hej på dig, skulle precis sova men fick upp detta på på mailen och fick hemska flashbacks.

jag läste mitt första inlägg igen och känner själv att jag nog var lite väl ödmjuk i min beskrivning av monteringen.

hur som helst, gäller det horisontella lister ( typ 30 cm långa) under skjutdörrarna (eller om det var glasväggen) så hittade jag dom i förrådet för någon vecka sen och slängde dom. Det måste alltså betyda att vi sket i att sätta upp dom till slut för att behålla husfriden när vi byggde ihop eländet förra året.

det har funkat bra utan dom.

om det gäller de långa vertikala till skjutdörrarna (och glasväggarna?) så vill jag o min sambo minnas att jag höll på o bli galen o vi fick göra om det flera gånger innan det blev bra, minns dock inte exakt hur vi trollade ihop allt till slut…men det blev bra.

måste ändå avslutningsvis säga att vi helt nöjda med kabinen och den funkar som den ska. Så länge man slipper bygga ihop den.

jag önskar dig all lycka med detta.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.