4 291 läst ·
6 svar
4k läst
6 svar
Duschhållare på vertikal draperistång (Fjäderstång) eller liknande?
Visserligen får jag borra hål i väggen, men jag flyttade precis in och väggarna är nymålade och fastighetsägaren säger att jag får sätta upp en duschstång, men måste ta bort den och åtgärda väggen när jag flyttar isåfall (Annars kan det bli riktigt dyrt).
Därför funderar jag på om man istället kanske kan ta en draperistång vertikalt mellan badkar och tak, och på så vis använda den stången som duschhållare. Hittar iaf inget liknande när jag googlar (Dvs en verikal fjäderstång (som draperistång) med duschhållare på den.
Har även sett vissa stänger som är "borrfria" men då är det lim istället och det förstör ju också väggen till den dagen jag ska flytta.
Förslag?
Därför funderar jag på om man istället kanske kan ta en draperistång vertikalt mellan badkar och tak, och på så vis använda den stången som duschhållare. Hittar iaf inget liknande när jag googlar (Dvs en verikal fjäderstång (som draperistång) med duschhållare på den.
Har även sett vissa stänger som är "borrfria" men då är det lim istället och det förstör ju också väggen till den dagen jag ska flytta.
Förslag?
Jag är också intresserad av detta! Jag har kollat på några olika sidor för bad- och duschutrustning men inte hittat något. Det kan väl inte vara så hemskt ovanligt att man vill ha en duschhållarstång utan att borra hål i tätskiktet/våtrumsmattan?Ametz skrev:Visserligen får jag borra hål i väggen, men jag flyttade precis in och väggarna är nymålade och fastighetsägaren säger att jag får sätta upp en duschstång, men måste ta bort den och åtgärda väggen när jag flyttar isåfall (Annars kan det bli riktigt dyrt).
Förslag?
Snälla, finns det någon här på forumet som vet något?
Moderator
· Stockholm
· 57 851 inlägg
Det finns ju system för uppsättning med en sorts tejp/lim, där prylarna är förberedda för demontering. Osäker på om jag sett just dusch hållarstång. Men diverse krokar för handdukar, draperistänger osv. Det bygger alltså på att man limmar med en specialmassa, kroken eller vad man nu sätter upp,har en inbyggd liten spakliknande sak som kan lossa prylen från limmet, utan yttre våld när man vill få bort det. Sedan skall det vara lätt att skrapa bort limmet.
Jag misstänker att det fungerar bäst på kakel, glas etc. På målad yta är det nog risk att färgen följer med när limmet skall bort.
Jag misstänker att det fungerar bäst på kakel, glas etc. På målad yta är det nog risk att färgen följer med när limmet skall bort.
Jag gav en sån här till min syrra och den har funkat bra. Det är en duschhållaren med sugkopp. Då går det visserligen inte att flytta hållaren upp och ned som man kan med en duschstång, men om man vill kunna sätta duschen på olika höjder kan man kanske ha två. (Den är lite plastig, men funkar)
http://m.ebay.co.uk/itm/321249046075
http://m.ebay.co.uk/itm/321249046075
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Moderator
· Stockholm
· 57 851 inlägg
Var just på Bauhaus i ett annat ärende. De har diverse duschstänger avsedda att limmas upp på väggen.
Nej, vi har inga vattenrör som syns. De kommer nerifrån och ansluter till badkaret bakom fronten.
Jag vill gärna ha ett rör att flytta duschhållaren längs med, upp och ner, så att även de korta människorna i familjen ska få ha duschen på lämplig höjd.
Jag vill gärna ha ett rör att flytta duschhållaren längs med, upp och ner, så att även de korta människorna i familjen ska få ha duschen på lämplig höjd.
Klicka här för att svara