1 925 läst ·
19 svar
2k läst
19 svar
Duschblandare med två rörkopplingar existerar inte?
Det går utmärkt att göra så, det enda är att om du ska återanvända befintliga rören så måste du borra två nya hål genom kaklet & tätskiktet samt täta befintliga hålet.
Din nuvarande blandare sitter fast med en enda skruv i mitten.
Din nuvarande blandare sitter fast med en enda skruv i mitten.
Ah! Då börjar jag förstå lite bättre. Denna tex https://www.fmmattsson.com/sv/duschar/9000xe/86930000 ser ut som blandarfästet jag har idag. Ser ut som i monteringsanvisningen att det är det med. Då skulle jag nog kunna återanvända samma hål.Demmpa skrev:
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 223 inlägg
Välj då den som är c/c 160 så passar svenska standardblandare.H Hobbyhandy100 skrev:
https://www.vvsochbad.se/fm-mattsson-blandarfaste-for-utanpaaliggande-ror-40-cc-160-cc-307277
Jag har en likadan blandare som du som jag konverterade åt andra hållet (dvs, satte dit badrumspip på). Gör som tidigare person redan påpekat, ta bort badkarspipen och sätt dit en korrekt nippel (du kan säkert hitta en för typ 50 kr på biltema) så du kan ansluta duschslangen direkt i blandaren.
Verkar onödigt att byta ut hela blandaren. Det är dessutom en FMM så går alltid att renovera om något i den pajjar, det är guld värt. Att hålla på byta blandare och joxxa med rör är inget man vill hålla på med i onödan...
Verkar onödigt att byta ut hela blandaren. Det är dessutom en FMM så går alltid att renovera om något i den pajjar, det är guld värt. Att hålla på byta blandare och joxxa med rör är inget man vill hålla på med i onödan...
Tackar för svaret! Jag hörde av mig till dem och de sa samma sak så har en påväg hem nu. Blir betydligt billigare också!J jishi skrev:Jag har en likadan blandare som du som jag konverterade åt andra hållet (dvs, satte dit badrumspip på). Gör som tidigare person redan påpekat, ta bort badkarspipen och sätt dit en korrekt nippel (du kan säkert hitta en för typ 50 kr på biltema) så du kan ansluta duschslangen direkt i blandaren.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden