Hej,

min duschblandare från Oras har börjat läcka vid flödesreglaget.
Är det någon O-ring som man ska byta eller byter man hela kranöverdelen?

mitt problem just nu är att jag inte får loss själva vredet. I manualen ser det ut som att man bara ska kunna dra dessa rakt ut, men det känns som att det krävls väldigt mycket kraft och jag är rädd att ha sönder något...
Ska vredet stå i något speciellt läge? måste knappen vara intryckt när man drar loss vredet?

Tacksam för tips.

det är denna typ av blandare.
1778181693549.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det är bara att dra ratten rakt åt sidan.
 
Purre
Högst troligen kalk som gör att det sitter fast
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.