hehe fylla på?
varfan då... trodde det fyllde på sig från pannan..
hur fyller man på ett sånt? kan ju tillägga att undertrycket har funnits sedan innan löäckan också, bara för att göra det hela roligare en måndag kväll så är mitt expkärl inbyggt:(
please enlighten me! hur göra?

Vid eller ovanför pannan ska det finnas en kran. Har du möjlighet att lägga in en bild av pannan och dess rör, då kan vi lättare hjälpa dig.

fixar en bild.. exp kärlet är beläget på vinden..

I detta läget, bryr vi oss inte om hur kärlet på vinden ser ut. ;)

nu så...

• P1080214.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • P1080215.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är lite svårt att se vart rören går. Men jag gissar på att det kan vara den röda kranen som sitter på röret som går rakt upp till vänster på pannan. Testa att öppna den, såvida den redan inte är öppen, för då är det fel kran.

Vad är det för fabrikat och modell på pannan?

en eryl panna är det... det röret som du menar lär vara vatten tillförseln till pannan, den var öppen. dock sitter det en kran strax bakom pannan till vänster påkopplad på kallvattnet och sticker sedan in i pannan samt rakt upp. denna tordes det vara då denna var stängd... öppnade och vatten ruser så det lär vara den... stängde den igen ganska omgående, hur fortskrider jag?

Det är nog rätt kran som du har hittat. Öppna den och håll utkik efter ett skvallerrör. Det bör vara oisolerat och mynna vid någon golvbrunn i eller vid pannrummet. Röret kan även mynna ut på taket.
När det kommer vatten ur skvallerröet är expansionskärlet fullt och du kan stänga kranen.

tack för svaren immobil, du har varit till stor hjälp!
Önskar att det fanns fler som du som tar sig tid att hjälpa!

Tack! Det var så lite så, roligt att kunna hjälpa nån. :)

hmm, trodde det var en lösning på felet men tydligen inte.

fortfarande undertryck i två radiatorer på övervåningen.
Skvallerröret rinner det fint ur när jag vrider på kranen nere.

Så vad kan mitt problem vara?
detta blir min första vinter i huset så vet inget om funktionen sen tidigare, dock vet jag att expkärl är utbytt men när är en annan fråga.
Hopppas du orkar fortsätta:D

Stäng av cirkulationspumpen och lufta elementen efter några minuter. Luftningen kan du behöva upprepa några gånger.

tack för det igen då nu är det fixat men undertecknat klantarsel hade ju glömt det där med cirkpumpen men kom faktiskt på det själv tog ett bra tag innan elementen var fulla:)

Tack och ha det bäst!

Glöm inte att fylla på vatten igen, nu när du har fått ut luften. ;)

God natt! :cool:

japp allt fyllt och klart så jag sov gott inatt i mitt varma sovrum:D

Tackar,

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.