2 821 läst ·
29 svar
3k läst
29 svar
Dumma koppling gått sönder, hjälp
hehe fylla på?
varfan då... trodde det fyllde på sig från pannan..
hur fyller man på ett sånt? kan ju tillägga att undertrycket har funnits sedan innan löäckan också, bara för att göra det hela roligare en måndag kväll så är mitt expkärl inbyggt
please enlighten me! hur göra?
varfan då... trodde det fyllde på sig från pannan..
hur fyller man på ett sånt? kan ju tillägga att undertrycket har funnits sedan innan löäckan också, bara för att göra det hela roligare en måndag kväll så är mitt expkärl inbyggt
please enlighten me! hur göra?
Det är lite svårt att se vart rören går. Men jag gissar på att det kan vara den röda kranen som sitter på röret som går rakt upp till vänster på pannan. Testa att öppna den, såvida den redan inte är öppen, för då är det fel kran.
Vad är det för fabrikat och modell på pannan?
Vad är det för fabrikat och modell på pannan?
en eryl panna är det... det röret som du menar lär vara vatten tillförseln till pannan, den var öppen. dock sitter det en kran strax bakom pannan till vänster påkopplad på kallvattnet och sticker sedan in i pannan samt rakt upp. denna tordes det vara då denna var stängd... öppnade och vatten ruser så det lär vara den... stängde den igen ganska omgående, hur fortskrider jag?
Det är nog rätt kran som du har hittat. Öppna den och håll utkik efter ett skvallerrör. Det bör vara oisolerat och mynna vid någon golvbrunn i eller vid pannrummet. Röret kan även mynna ut på taket.
När det kommer vatten ur skvallerröet är expansionskärlet fullt och du kan stänga kranen.
När det kommer vatten ur skvallerröet är expansionskärlet fullt och du kan stänga kranen.
hmm, trodde det var en lösning på felet men tydligen inte.
fortfarande undertryck i två radiatorer på övervåningen.
Skvallerröret rinner det fint ur när jag vrider på kranen nere.
Så vad kan mitt problem vara?
detta blir min första vinter i huset så vet inget om funktionen sen tidigare, dock vet jag att expkärl är utbytt men när är en annan fråga.
Hopppas du orkar fortsätta
fortfarande undertryck i två radiatorer på övervåningen.
Skvallerröret rinner det fint ur när jag vrider på kranen nere.
Så vad kan mitt problem vara?
detta blir min första vinter i huset så vet inget om funktionen sen tidigare, dock vet jag att expkärl är utbytt men när är en annan fråga.
Hopppas du orkar fortsätta
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden

