En vrid-på-mig-för-att-stänga-av-vattnet-ventil har börjat läckt vatten, den är belägen precis efter cirkulationspumpen. läcker kanske 3-4 liter i timmen. visst en ny kan inhandlas imorgon, men känns som om jag kommer att sakna min värme inatt då luften redan letat sig in i elementen...
frågan är kan man på egen hand renovera en sådan ventil? känns som en packning som gett upp, läcker vid själva "vridpinnen"?
Tacksam för snabba svar.
frågan är kan man på egen hand renovera en sådan ventil? känns som en packning som gett upp, läcker vid själva "vridpinnen"?
Tacksam för snabba svar.
Bild hjälper på ventilen. Om du inte kan ta en bild på den så kanske du kan hitta en av samma typ på typ rinkaby eller sigro och skriva att det är en liknanade. 
Läcker det runt vredtappen har jag för mig att det går att lossa den muttern närmast ratten när kranen är stängd och då kunna lägga lin runt tappen och skruva tbx allt.
finemang bra om det är så enkelt, lin och massa har man hemma.
frågan är om det inte funkar om det kan finnas utbyte på coop bygg eller åtminstone en vanlig rak koppling som kan passa.
något jag bör tänka på när jag fyller elementen igen?
frågan är om det inte funkar om det kan finnas utbyte på coop bygg eller åtminstone en vanlig rak koppling som kan passa.
något jag bör tänka på när jag fyller elementen igen?
Tror inte att det är smart att använda pasta på detta ställe då det även i framtiden ska gå att använda kranen. Har själv bara använt lin och ev linolja när äldre modeller av kranar behöver tätas på detta vis.
Produkter som diskuteras: "linolja"
Linolja
Linolja är en naturlig olja som utvinns ur linfrön. Den är en populär ingrediens i flera olika produkter, inklusive målarfärg, träbehandlingar och polish. Linolja har förmågan att tränga djupt in i trä och skyddar det därigenom från att
Läs mer
fixat, tack för all hjälp.
en fråga till bara medans jag ändå är igång...
skulle lufta elementen på vår övervåning men där har jag inget tryck i elemnten utan öppnar jag luftningsventilen så suger den in luft? hur är det möjligt? ingenting är förändrat eller så i huset den senaste tiden...
en fråga till bara medans jag ändå är igång...
skulle lufta elementen på vår övervåning men där har jag inget tryck i elemnten utan öppnar jag luftningsventilen så suger den in luft? hur är det möjligt? ingenting är förändrat eller så i huset den senaste tiden...
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Har det runnit ut en 3-4 liter per timme kanske det behöver fyllas på.
Protte
Protte