Har man för avsikt att bo i en hyresrätt resten av livet så är nog en bra mejselsats, tex Wera eller Bahco, från Harald ett bra alternativ.

B&D är ursmarta i sin försäljning. Dom har två målgrupper, män som inte vet bättre men attraheras av en pall B&D på stormarknaden och tror att det är ett klipp. Den andra målgruppen är kvinnor som köper en present till sina män eller till sig själva. Dom faller för den tuffa oranga designen och finesser typ gelekudddar o annat trams.
Men end of the day, B&D är överprissatta och då är det bättre att köpa en 200kr dragare då den sannolikt håller samma kvalitets som en B&D 700kr maskin.

• Gilla
LoJo och 1 till
  • Laddar…
N
om du inte har bråttom så vänta tills lidl har skruvdragare. Min var billig stark och höll länge. Det som har tagit slut är batterierna maskinen har inte haft något fel.

Som diskussionen löper är det kanske dags att tipsa om Ryobi ?
De är stora på sitt "bara ett batteri till många maskiner" koncept. - Vilket skulle kunna passa TS. Jag har dock aldrig provat någon själv.

hyggabus skrev:
De är stora på sitt "bara ett batteri till många maskiner" koncept. - Vilket skulle kunna passa TS. Jag har dock aldrig provat någon själv.
Tror jag håller med även fast jag inte heller har erfarenhet av grejerna. Känns som om det är rea på dom ganska ofta också.

Redigerat:
hyggabus skrev:
Ryobi fick ju sämst i test i Villaägarnas senaste test.....

Stefan N skrev:
Ryobi fick ju sämst i test i Villaägarnas senaste test.....
Håller med helt här, dock så är ryobis batteridrivna gräsklippare riktigt bra ;)

Och trimmern är toppen! :)

Nimajneb skrev:
Har man för avsikt att bo i en hyresrätt resten av livet så är nog en bra mejselsats, tex Wera eller Bahco, från Harald ett bra alternativ.

B&D är ursmarta i sin försäljning. Dom har två målgrupper, män som inte vet bättre men attraheras av en pall B&D på stormarknaden och tror att det är ett klipp. Den andra målgruppen är kvinnor som köper en present till sina män eller till sig själva. Dom faller för den tuffa oranga designen och finesser typ gelekudddar o annat trams.
Men end of the day, B&D är överprissatta och då är det bättre att köpa en 200kr dragare då den sannolikt håller samma kvalitets som en B&D 700kr maskin.
Jag håller med.

Julas MEEC+ prylar är fullgoda ersättare till B&D tycker jag, kanske bättre faktiskt också.

Hmmm... Det är svårt att bestämma sig. Om jag ändå skulle gå upp lite i pris, vad tror ni om dessa, som det delvis redan skrivits om, men är de bra till dessa priser, och vilken är mest prisvärd (och varför)?:

http://www.handelspunkt-hohmann.de/...osch-gsr-14-4-2-li-akku-bohrschrauber/a-1669/

http://www.onlineshop-aw.de/Maschin...=article&ProdNr=BDF343RHJ&t=739&c=2286&p=2286

Lägg på ca 17 Euro för porto. Och jag tar gärna emot tips om billigare (och/eller bättre) försäljare om ni vet.

gavagai skrev:
Hmmm... Det är svårt att bestämma sig. Om jag ändå skulle gå upp lite i pris, vad tror ni om dessa, som det delvis redan skrivits om, men är de bra till dessa priser, och vilken är mest prisvärd (och varför)?:

[länk]

[länk]

Lägg på ca 17 Euro för porto. Och jag tar gärna emot tips om billigare (och/eller bättre) försäljare om ni vet.
Om du vill köpa i svensk butik finns den blå boschen ( dock med 2x1,3 batterier) på ica maxi för 1399:-
http://www.icamaxihemochfritid.se/skruvdragare-bosch-gsr-1442-bosch-p-21524-c-1007.aspx

bedrup skrev:
Om du vill köpa i svensk butik finns den blå boschen ( dock med 2x1,3 batterier) på ica maxi för 1399:-
[länk]
Ja, jag såg det också, men det blir ju lite dyrare för lite sämre prestanda. Samtidigt är det naturligtvis en fördel att köpa grejer i en butik med gott rykte i Sverige. Lättare att klaga, om något skulle bli fel.

Vad tror ni andra om maskinerna och erbjudandena?

bedrup skrev:
[länk]
Köpte den rackaren på beijer och då i L-boxx.
trevlig maskin ;)

Bägge är ju budgetmaskiner med små batterier. Vad förväntar du dig av maskinerna kanske man ska fråga istället?

Jag vet inte... Jag var ju inne på gröna bosch innan. Jag behöver alltså inget avancerat egentligen. Vill väl ha det bästa man kan få för runt en tusenlapp. Eftersom jag inte använder maskinen särskilt ofta och mycket (ärligt talat handlar det väl mest om att skruva ihop ikea-möbler och sätta upp hyllor) så vill jag egentligen, som jag skrev tidigare, helst ha någon med ett batteri som håller i så många år som möjligt (eftersom jag knappast sliter ut den), och det verkar vara svårt att säga någonting om.

Stefan N skrev:
Bägge är ju budgetmaskiner med små batterier. Vad förväntar du dig av maskinerna kanske man ska fråga istället?
Samtidigt är väl "budget" ett relativt begrepp. Kanske skulle en sådan här funka lika bra för mig egentligen: http://www.jula.se/borrskruvdragare-14-4v-15nm-060273

Ju mer man börjar undersöka desto mer komplicerat blir det. Jag gillar ju roliga maskiner, men har alltså egentligen inte behov av mycket. Snål är jag också. :-D

En sak jag funderar på att göra är att borra i glas. Ska man tänka på något särskilt vid valet av maskin då (för att slänga in ytterligare någonting helt annat i debatten).

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.