H hempularen skrev:
Risken med ett så klent rör är att du får kondens i röret som kan bli is om röret passerar genom ouppvärmt utrymme. Isen sätter igen röret.
Då hoppas jag att det inte blir så

Ni hade väl redan en öppen luftning? Då hade ni sluppit ett hål i taket om ni satt en vakuumventil i stället.

useless useless skrev:
Ni hade väl redan en öppen luftning? Då hade ni sluppit ett hål i taket om ni satt en vakuumventil i stället.
Känns säkrare med en till men jag kan ha fel😑

T Timraröbo skrev:
Känns säkrare med en till men jag kan ha fel😑
Nej du har inte alls fel, mitt gamla hus har två avluftningar.

Sen kan man lägga ner lite kosing på en spolslang till sitt högtrycksaggregat och köra ren de nedersta ledningarna lite då och då.

• Gilla
Timraröbo
  • Laddar…
För mig skulle det kännas säkrare utan en genomföring i taket som kommer att läcka förr eller senare.

useless useless skrev:
För mig skulle det kännas säkrare utan en genomföring i taket som kommer att läcka förr eller senare.
Men om du har eget avlopp, ex.vis ett bdtavlopp måste du ha avluftningen genom tak.
/B

Jag byggde ny avloppsanläggning för ett par år sen. Slamavskiljare med infiltration, men kallas reningsverk pga biomoduler i infiltrationen samt fosforfällning.

Iaf byggdes två nya stugor samtidigt, och de som anlade avloppet var tydliga med att huvudfastighten skulle ventilera, och vacumventiler i stugorna…

Larsa Larsa skrev:
Jag byggde ny avloppsanläggning för ett par år sen. Slamavskiljare med infiltration, men kallas reningsverk pga biomoduler i infiltrationen samt fosforfällning.

Iaf byggdes två nya stugor samtidigt, och de som anlade avloppet var tydliga med att huvudfastighten skulle ventilera, och vacumventiler i stugorna…
Ok vi har avluftningen i vårt huvudhus och ingen extra avluftning i attefallshuset och det fungerar alldeles utmärkt.
/B

Bono_R Bono_R skrev:
Men om du har eget avlopp, ex.vis ett bdtavlopp måste du ha avluftningen genom tak.
/B
TS har ju redan luftning genom tak i det andra huset.

Mi
useless useless skrev:
TS har ju redan luftning genom tak i det andra huset.
Missade det, men varför ska han ha ytterligare avluftning ?

Bono_R Bono_R skrev:
Missade det, men varför ska han ha ytterligare avluftning ?
Fråga inte mig.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.