Måste dräneringsslangen ligga på grus, eller går det bra att lägga den direkt på backen och lägga grus över? Hos mig la grävaren slangen direkt på marken och grus över. När jag förde det på tal sa han att ju vattnet kommer uppifrån.
Vad säger dräneringsexperterna? Är det risk att jorden underifrån täpper till rören?
Vad säger dräneringsexperterna? Är det risk att jorden underifrån täpper till rören?
Oerhört starkt att komma med ett så tvärsäkert påstående utan att känna till förutsättningarna.shomakie skrev:
Jag skulle vilja påstå att det är direkt felaktigt att lägga duk runt röret och att det är orsaken till att många dräneringar slutar fungera i förtid.
Duken är för tät och kan sättas igen.
Duken skall gå ner till schaktbotten där röret ligger i en singelbädd, men inte under röret.
Klicka här för att svara
