Hej jag har ett gammal timmerhus som för 3 år sedan fick en gjuten sockel utvändigt med dräneringsrör runt huset. Nu har jag grävt invändigt för att få krypgrund och förmodligen kommit under dräneringsrören. I köks-delen av huset samlas lite vatten som jag försöker leda mot ett annat dräneringsrör som går ut i en brunn framför huset. Jag fick nu höra att jag måste fylla hela grunden igen för att komma över dräneringsrören så vattnet inte kommer in i huset. Bild 2 där det är färdigt menar man att det är för fuktigt pga att jag grävt för djupt? Kan jag få lite mer råd om vad som är vettigast att göra i ett gammalt torp?
 
  • En grävning med stora stenar, spade och vattenansamling i gropen, troligen en arkeologisk utgrävning eller byggarbete.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inomhus, jordgolv, stenvägg, träbjälkar, fönster, delvis uppgrävd, arkeologisk eller historisk plats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.