563 läst ·
8 svar
563 läst
8 svar
Krypgrund rasskydd och dränering
Flyttade i höstas in i ett hus från 79/80 med krypgrund. Va ner i grunden och gjorde ett vvs jobb med avlopp och har efter det förstått att rasskydden ger vika så tänker nu gräva upp och byta dessa nu i vinter och samtidigt dränera.
Men den stora frågan är nu vad använder jag som rasskydd, finns ingen bygghandel som vet i Eskilstuna, ringt runt lite alla möjliga olika tänkbara leverantörer i landet och får aldrig nån återkoppling efter att de skall undersöka det. Dessa kommer bytas utifrån och samtidigt lägga ny plast under huset.
Det finns ett rasskydd lätt tillgängligt på marknaden i plåt för renovering innifrån och det är inget allternativ för mig, Ljungby fuktkontroll och sanering tipsade om det när jag köpte konsultation från dem. 800kr per st för 500mm*1160mm
Galvad plåt tänker jag men vad bör den va i för tjocklek tro, klippsidor kommer ju inte va galvade och rostar direkt.
Men den stora frågan är nu vad använder jag som rasskydd, finns ingen bygghandel som vet i Eskilstuna, ringt runt lite alla möjliga olika tänkbara leverantörer i landet och får aldrig nån återkoppling efter att de skall undersöka det. Dessa kommer bytas utifrån och samtidigt lägga ny plast under huset.
Det finns ett rasskydd lätt tillgängligt på marknaden i plåt för renovering innifrån och det är inget allternativ för mig, Ljungby fuktkontroll och sanering tipsade om det när jag köpte konsultation från dem. 800kr per st för 500mm*1160mm
Galvad plåt tänker jag men vad bör den va i för tjocklek tro, klippsidor kommer ju inte va galvade och rostar direkt.
Redigerat:
Allvetare
· The Great North
· 1 208 inlägg
Jag har sett hus som har bytt från masonit till plåt. De gick till en plåtfirma och fick tillverkat efter behov. Monterades inifrån grunden och blev jättebra.
Jag kommer köra 3mm plåt på utsidan och byta plast som jag fäster i betongen på kantelementens insida. Väntar bara lite mildare väder.Manganbangan skrev:
Allvetare
· The Great North
· 1 208 inlägg
Jag har sedan sist träffat en kund till mig som gick till en bondes skrotupplag och köpte värdelös plåt som kapades till och gjorde susen i grunden.
Allvetare
· The Great North
· 1 208 inlägg
Klicka här för att svara