Hej!
Håller på att dränerar här hemma. Har lite funderingar på hur man ska laga de större hålen i grunden. Ska man köra med vanligt bruk eller finns det annat för lagning under mark? Och för att putsa till ytan under mark, kan man använda samma bruk ovan mark, för att jämna till hela väggen lite mer? Eller ska man använda någon speciell puts för att jämna till?
Håller på att dränerar här hemma. Har lite funderingar på hur man ska laga de större hålen i grunden. Ska man köra med vanligt bruk eller finns det annat för lagning under mark? Och för att putsa till ytan under mark, kan man använda samma bruk ovan mark, för att jämna till hela väggen lite mer? Eller ska man använda någon speciell puts för att jämna till?
Känns inte som att det just nu bär något och har nog inte gjort på några år. vatten har runnit mer eller mindre rakt in i krypgrunden. Att ta bort dem lär inte ändra något av bärigheten just nu. Några stenar är helt lösa i hörnet.T topmount skrev:
För att putsa väggarna sen tänkte putsa om hela väggen. Vad ska jag använda då?
Jag antar att jag kan putsa och mura med vanligt "Murbruk B" på hela väggen? Måste jag ta bort befintligt puts som är ovan mark?
Jag skriver igen. Kan jag bara rugga upp ytan på befintlig puts och putsa hela väggen ner till sockel? Självklart efter lagningarna gjorts.
Tackar för svar! Tanken är nu att laga allt sen putsa hela väggarna med "Murbruk B".T topmount skrev:
Några av lättbetong stenarna är helt trasiga. Är det ok att ersätta dem med lecablock? De som ägde huset innan har iaf gjort det lite här och var. kanske dumt att börja nu egentligen då temperaturerna är ganska låga under nätterna nu.
Jag skriver igen, Då det börjat ta fart igen. Har varit lite omständigheter som gjort att det dröjt med arbetet. Men nu har jag börjat laga allt med Murbruk B. Kan jag putsa hela väggarna sen med Murbruk B med? Det som satt innan var väldigt hårt att slipa bort. så jag tänker att det borde fästa bra utan att lossna sen. Tänkte sätta putsnät på hela väggen med.
Ytan är väldigt slät nu efter slipningen bör jag slamma på med lite innan jag putsar sen? Självklar Murbruk B då med, är tanken.
Ytan är väldigt slät nu efter slipningen bör jag slamma på med lite innan jag putsar sen? Självklar Murbruk B då med, är tanken.
+
Klicka här för att svara