Hej,

Har en pelletspanna installerad -04 i ett hus från -45. Vi flyttade in -17 och anläggningen har gått utan problem sedan dess. Igår hördes ett slamrande ljud från källaren och när jag kom ner hade det börjat ryka in ganska ordentligt. Hittade ganska snart dragluckan liggande på golvet.

Dragluckan är av typen KW 012, och min fråga är hur den ska fästas mot röret? Fogmassa - pannkitt? Skruv - det finns två små hål kl 3 och kl 9 på dragluckans ring? Dock har jag inte sett vare sig skruvar på golvet eller rester av fogmassa på röret/luckan...

Tack.
 
  • Pelletspannas draglucka av typen KW 012 som ligger loss på golvet intill rör och panna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Svart pelletspannas draglucka av typen KW 012 som ligger på golvet med rör i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand håller en pelarets draglucka av typen KW 012 med synligt slitage och två små hål för fästning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bästa är att fästa med skruvar. De hål som redan finns på dragbegränsaren måste ju ha motsvarande hål i stosen. Har skruvarna ramlat bort är det bara att sätta dit nya. Något klister är inte lämpligt då sotaren troligen behöver ta bort dragbegränsaren ibland. Gängade skruvar eller plåtskruvar, prova med något som passar.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.