Hej
Jag har monterat min draglucka men jag är inte helt hundra om jag gjort rätt även om jag tror det
. Såhär ser min installation ut, den ser väl rätt ut? Problemet är bara att luckan är konstant öppen vilket jag tycker är lite konstigt. Jag har justerat motvikten åt alla hålla och kontaner men det är ingen skillnad. Nu har jag den på avståndet som det "ska" vara för pelletseldning. Låsläppen har jag öppnat för det antar jag att man skall göra för att den ska kunna öppna.
Jag har monterat min draglucka men jag är inte helt hundra om jag gjort rätt även om jag tror det
Redigerat:
Som jag ser det måste du vrida den 90 grader moturs så att vikten strävar att hålla luckan stängd till dess undertrycket blir tillräckligt stort och börjar regleras. Verkar lätt fixat om skruvhålen är likabelägna på alla sidor.
Hej.
Den sitter fel. Skruven(som sticker ut från luckan) som du har till höger på luckan nu ska vara längst upp.
Axeln som den ledas kring ska sitta vågrätt. När luckan är stängd ska motviktens axel också vara vågrät. Vikten ska vara in emot rökröret.
..
Den sitter fel. Skruven(som sticker ut från luckan) som du har till höger på luckan nu ska vara längst upp.
Axeln som den ledas kring ska sitta vågrätt. När luckan är stängd ska motviktens axel också vara vågrät. Vikten ska vara in emot rökröret.
..
Gör om, gör rätt då med andra ord
. Tackar för faktan så att säga. Dock står det på instruktionen "Tigex dragluckor har en nyutvecklad konstruktion som möjliggör montering på rökröret i alla lägen, lodrätta, vinklade såväl som vågrätta". Jag tyckte med att det logiskt sätt borde vara monterat som ni säger men när där stod likt det gjorde monterade jag den som det ser ut nu. Jag får ner och kollade varför jag monterade den såhär, undrar om det inte var att vingmuttern på vänstra sidan var ivägen för vikten eller något liknande. Men jag ska ner och kolla nu.
Redigerat:
Nu när du satt den rätt så ska du justera in den så att du har ett lagom undertryck i eldstan på ung 1mmvp när du eldar (smygöppna nån lucka till eldstan en liten aning, sätt en tänd tändsticka till & lågan ska bara dras in utan att slockna).
Klicka här för att svara



