Hej,
70-tals hus med självdrag. Byter torkskåp som idag är monterat utan dragavbrott.
I tvättstugan finns ett rör till torkskåpet som går ner ca 10 cm. Det finns även en ventil i taket ca 1,5 m från torksåpet.
Efter att ha tittat på vinden ser jag att torkskåpsröret går in i ventilröret i ca 90 grader för att sen fortsätta upp genom taket i en huv.
Tycker ni att jag ska använda dragavbrott? Innebär i så fall att jag får kapa plaströret något då benen inte är så långa som röret.
Hur kommer mellanbjälklagret må med varm och fuktig luft som "missar" röret pga dragavbrott.
Tacksam för era tankar,
J