Hej,

70-tals hus med självdrag. Byter torkskåp som idag är monterat utan dragavbrott.
I tvättstugan finns ett rör till torkskåpet som går ner ca 10 cm. Det finns även en ventil i taket ca 1,5 m från torksåpet.

Efter att ha tittat på vinden ser jag att torkskåpsröret går in i ventilröret i ca 90 grader för att sen fortsätta upp genom taket i en huv.

Tycker ni att jag ska använda dragavbrott? Innebär i så fall att jag får kapa plaströret något då benen inte är så långa som röret.

Hur kommer mellanbjälklagret må med varm och fuktig luft som "missar" röret pga dragavbrott.

Tacksam för era tankar,

J
 
Så här var det kopplat sedan 1970.

/J
 
  • slang.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Så här fick det bli. Protester?d9483ebe-cdd2-ac96.jpg

/j
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.