Jag har apparatdosor där elementen ska sitta. Vad är snyggast och mest rätt att använda för att dra ut sladden till elementen.
Jag tänker mig någon form av lock plus dragavlastning.
länka gärna
Det är alltså element 400v som ska anslutas fast till apparatdosa/rotdosor.
Jag tänker mig någon form av lock plus dragavlastning.
länka gärna
Det är alltså element 400v som ska anslutas fast till apparatdosa/rotdosor.
Det brukar finnas särskilda uttag till element. Här är ett exempel: https://www.clasohlson.com/se/Kopplingsbox-för-element/p/Pr362498000
Då blir det jackningsbart vilket är en fördel om man någon gång tillfälligt vill plocka ner elementet. Men den är större än anslutningsdosan som Alfredo länkar. Jag kan inte påminna mig att jag sett en anslutningsdosa som inte sticker ut från väggen. Locket du visar bild på är inte helt lyckat för ändamålet eftersom det saknar dragavlastning. Är inte anslutningen bakom elementet så att den inte syns?
Då blir det jackningsbart vilket är en fördel om man någon gång tillfälligt vill plocka ner elementet. Men den är större än anslutningsdosan som Alfredo länkar. Jag kan inte påminna mig att jag sett en anslutningsdosa som inte sticker ut från väggen. Locket du visar bild på är inte helt lyckat för ändamålet eftersom det saknar dragavlastning. Är inte anslutningen bakom elementet så att den inte syns?
Klicka här för att svara