1 125 läst ·
16 svar
1k läst
16 svar
Dra kabel i metallskyddsslang som musskydd
Efter lite idéutbyte här i tråden så verkar ju det nu som mina topp-2-alternativ är antingen att köra kabel i metallskyddsslang. @Purre hade ju en bra länk där! Jag hittade sen tidigare följande på amazon som verkar prisvärt: Amazon Men conrad verkar ju ha skruvkopplingarna till också, så det kan vara värt att kika på att köpa allt därifrån om jag behöver sätta dosor längs vägen.
Alt 2 blir "jordbrukskabeln" HIKAJ från Draka vilken jag till slut hittade i deras katalog för järnvägskablar, och där står det mycket riktigt att den "Fulfills requirements for rodent protection."
SM-rör tror jag kommer bli svårt att få in dit kabeln ska dras, hade varit en annan sak om jag kunnat öppna upp mer för att komma åt bättre.
PEM-slang är nog också lite tjock och bånglig att få in. Men pluspoäng till @Larsa för en lösning man kan köpa över disk på gemene bygghandel!
Nu känns det som jag har något att kunna bolla med elektrikern! Hoppas han inte vänder i dörren när jag börjar komma med kreativa förslag.
Alt 2 blir "jordbrukskabeln" HIKAJ från Draka vilken jag till slut hittade i deras katalog för järnvägskablar, och där står det mycket riktigt att den "Fulfills requirements for rodent protection."
SM-rör tror jag kommer bli svårt att få in dit kabeln ska dras, hade varit en annan sak om jag kunnat öppna upp mer för att komma åt bättre.
PEM-slang är nog också lite tjock och bånglig att få in. Men pluspoäng till @Larsa för en lösning man kan köpa över disk på gemene bygghandel!
Nu känns det som jag har något att kunna bolla med elektrikern! Hoppas han inte vänder i dörren när jag börjar komma med kreativa förslag.
Du kan även ha kabelskydd ovanpå kabelnT TedM skrev:Efter lite idéutbyte här i tråden så verkar ju det nu som mina topp-2-alternativ är antingen att köra kabel i metallskyddsslang. @Purre hade ju en bra länk där! Jag hittade sen tidigare följande på amazon som verkar prisvärt: Amazon Men conrad verkar ju ha skruvkopplingarna till också, så det kan vara värt att kika på att köpa allt därifrån om jag behöver sätta dosor längs vägen.
https://www.elbutik.se/product.html...nk9dcL3mmZroLr_MHuLdP1qPyCRip3xRoC5ocQAvD_BwE
Klicka här för att svara