5 063 läst · 64 svar
5k läst
64 svar
Dra in frånluft från bastu in i FTX-aggregat?
Tror sensorn kan ta skada av för hög temperatur.G Fredrik Jönsson skrev:
Jag har Shelly lösningen i min bastu och den kan mäta upp till 125 grader, men då är pucken monterad i duschrummet och har bara en givare i bastun.
Typ en sån här, men det finns på amazon.se med upp iaf 5 meter kabel.
https://www.styrahem.se/p/585/shelly-temperaturgivare-1-m
Jag har mätning av temperaturer för fördelningsbrunn för vatten, badbaljan, bastun, relax/dusch rum och utomhus temperatur.
Har allt det byggt en bit från boningshuset så det är ganska skönt att ha koll på temperaturerna där via dator/mobil.
Glömde att skriva att mina Shelly styr även värme element och frostvakter m.m.G Fredrik Jönsson skrev:
När jag nu tog in sensorn så visar den rätt. Då var det troligtvis så torrt därute.wildeside skrev:
Tror sensorn kan ta skada av för hög temperatur.
Jag har Shelly lösningen i min bastu och den kan mäta upp till 125 grader, men då är pucken monterad i duschrummet och har bara en givare i bastun.
Typ en sån här, men det finns på amazon.se med upp iaf 5 meter kabel.
[länk]
Jag har mätning av temperaturer för fördelningsbrunn för vatten, badbaljan, bastun, relax/dusch rum och utomhus temperatur.
Har allt det byggt en bit från boningshuset så det är ganska skönt att ha koll på temperaturerna där via dator/mobil.
Ja, dom har bra priser på Shelly vad jag kollat, men tempgivare är billigare på amazon och har längre kablar.G Fredrik Jönsson skrev:
Alternativt köper du bara givare DS18b20 från Amazon och löder dit kablar själv.
Finns mycket om Shelly på youtube.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Frånluften i badrummet drar in luft
Badrum -
Mekanisk frånluft - göra om rördragning?
Ventilation -
Koppla fläkt på inredd vind till frånluft?, i hus med självdrag.
Ventilation -
Frånluftdragningen till förbränningstoalett
Vatten & Avlopp -
Dra en isolerad frånluftskanal genom yttervägg i befintligt hus
Ventilation