2 468 läst ·
19 svar
2k läst
19 svar
Dra el till utebelysning
Eller kan man kanske sno ström från lampan under markisen, dra kabel upp och utmed markisens ovansida, sedan runt hörnet till höger om knuten? Skulle vilja ha två lampor på den väggen och då blir det med samma knapp som befintliga lampor.
Visst, utanpåliggande kabel, men det kan jag leva med… gäller bara att få den längs med panelen och inte tvärs över, får dra den undertill vid grunden kanske, eller under takfoten?
Visst, utanpåliggande kabel, men det kan jag leva med… gäller bara att få den längs med panelen och inte tvärs över, får dra den undertill vid grunden kanske, eller under takfoten?
Idag behöver man ju inte fundera på strömbrytare, bara köra trådlöst och ge lampan permanent spänning.B BAv11 skrev:Jag har ett liknande fall där jag funderar på om en elektriker kan dra ut ström från ett uttag till två st. utelampor på stående träpanel. Men hur får man till en strömbrytare? Antar också att kabeln behöver ligga utanpå panelen om det inte är enkelt att lossa den, men jag tror det blir fult med färgen i så fall. Gissar också att det är svårt att få med en andra lampa i kopplingen, då får man ju dra en kabel vidare på tvären?
Klicka här för att svara