2 697 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Dra el till fläkt i grunden?
Om jag monterar en liten 220 v-fläkt i en ventil i grunden:
1. Är det möjligt/tillåtet att dra ut elen från ett jordat inomhusuttag ut genom väggen eller måste det vara en fast installation?
2. Om det går: Vilken kabel ska jag i så fall använda? EKK är ju inte tillåtet för icke fasta installationer. Eller kan jag "växla av" EKK:n inomhus via en kopplingsdosa?
Tack på förhand!
1. Är det möjligt/tillåtet att dra ut elen från ett jordat inomhusuttag ut genom väggen eller måste det vara en fast installation?
2. Om det går: Vilken kabel ska jag i så fall använda? EKK är ju inte tillåtet för icke fasta installationer. Eller kan jag "växla av" EKK:n inomhus via en kopplingsdosa?
Tack på förhand!
Montera ett vägguttag i grunden, stickpropp till fläkten.... enklast och minst fel.Kasch skrev:Om jag monterar en liten 220 v-fläkt i en ventil i grunden:
Tack på förhand!
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Eller dra ner en EKK sedan en arbetsbrytare.
Från arbetsbrytaren drar du en gummi kabel till fläkten.
/Richard
Från arbetsbrytaren drar du en gummi kabel till fläkten.
/Richard
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden