3 295 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Dra el från skorsten
Funderar på att sätta in en rökgasfläkt på skorstenen. Hur och vad får man dra för kabel ? Tanken är väll att få ner en kabel under pannorna och dra den bort till vindskivan, borra igenom vindskivan och ner under takutsprånget och genom fasaden in i kattvinden. Är det bara att dra en EKK kabel? får den ligga "fritt" under takpannorna?
mjo det går väll men då måste jag ju göra hål i taket typ... det sitter ju plåtbeslag över och under teglet så hur man än gör blir det ju en genomförning i taket vilket känns mer olustigt än att lägga kabeln under pannorna och borra genom vindskivebrädan. MEN om det inte är ok att göra så är det ju en annan femma.
Man får möjligtvis inte dra en elkabel genom en ventilationspipa? har ju en kanal som går ner till källaren som är "ledig" kan ju ev bli väl varmt där eftersom jag eldar i andra pipan så det är nog ingen bra ide...
Man får möjligtvis inte dra en elkabel genom en ventilationspipa? har ju en kanal som går ner till källaren som är "ledig" kan ju ev bli väl varmt där eftersom jag eldar i andra pipan så det är nog ingen bra ide...
Klicka här för att svara