P petersv skrev:
Jag undrar om inte problemen är mindre när du bara kör med PoE, om man antar att du inte har några andra galvaniska kopplingar till enheten? Då blir det inga slingor som fungerar som ramantenner och borde inte bli så höga inducerade spänningar.
PoE-PD sidan kommer vara helt flytande från jord men tror jag kör med TVS/Urladdningsrör mot jordspätt på båda sidorna av kabeln. Ubiquiti ETH-SP för 2x 175:- känns som ett billigt alternativ. Klara inte direktträff av blixten men hur ofta händer det...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.