Det här jag inte gjort enligt konstens regler, men nu är den utåtgående kopplingen tät. Däremot läcker det ytterst lite på kopplingen mot golvet och den är inte öppnad/bytt. Den går inte att dra mer (av mig). Det är den vänstra som är varmvatten. Till höger fördelas det till badrummet, det övre går vidare till öv.
Antingen läcker det under konan eller mellan fast del och konans yttre yta, troligen av det ”som varnades för” i installation anvisningen att man fått längsgående repor. Och i detta fallet är den kopplingen gammal.
Jag har haft något gång samma problem och att man inte har grejer med sig för att kapa röret och sätta ny koppling.
Två gånger har jag tätat hopplösa fall genom att lossat muttern, bestruket hela konan med ett tunt lager silikon tätning som används till växellådor på bilar, och sedan dragit dit muttern igen. Silikon fyller igen dom små repor som vattnet tär igenom.
Lycka till.
Jag har haft något gång samma problem och att man inte har grejer med sig för att kapa röret och sätta ny koppling.
Två gånger har jag tätat hopplösa fall genom att lossat muttern, bestruket hela konan med ett tunt lager silikon tätning som används till växellådor på bilar, och sedan dragit dit muttern igen. Silikon fyller igen dom små repor som vattnet tär igenom.
Lycka till.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden