211 läst ·
19 svar
211 läst
19 svar
Downlights seriekopplade?
E etompau skrev:
Den fungerande mottagaren blinkar till när jag trycker på motsvarande sändare, den andra mottagaren lyser ingenting.E etompau skrev:Vill minnas att lysdioden på mottagaren ska lysa när mottagaren är spänningssatt. Är den släckt?
Om ja och där finns 230 V in till mottagaren så är den nog defekt.
Kort tryck på knappen sätter mottagaren i upplärningsläge, lysdioden ska då blinka långsamt, tryck då på väggsändarens knapp, mottagaren kvitterar upplärningen med två klick i reläet.
Moderator
· Stockholm
· 57 821 inlägg
Låter mer sannolikt att något är löst antingen på anslutningen till mottagaren eller någon annan koppling i dn dosa du har öppen. Om det finns någon tråd som är gemensam för dem, ex. blå nolla kanske går mellan dem. Så skulle jag i första hand kolla sådana anslutningar.
Klicka här för att svara
