E etompau skrev:
E etompau skrev:
Vill minnas att lysdioden på mottagaren ska lysa när mottagaren är spänningssatt. Är den släckt?


Kort tryck på knappen sätter mottagaren i upplärningsläge, lysdioden ska då blinka långsamt, tryck då på väggsändarens knapp, mottagaren kvitterar upplärningen med två klick i reläet.
E etompau skrev:
Vill minnas att lysdioden på mottagaren ska lysa när mottagaren är spänningssatt. Är den släckt?
Om ja och där finns 230 V in till mottagaren så är den nog defekt.

Kort tryck på knappen sätter mottagaren i upplärningsläge, lysdioden ska då blinka långsamt, tryck då på väggsändarens knapp, mottagaren kvitterar upplärningen med två klick i reläet.
Den fungerande mottagaren blinkar till när jag trycker på motsvarande sändare, den andra mottagaren lyser ingenting.
 
R rickapp skrev:
Den fungerande mottagaren blinkar till när jag trycker på motsvarande sändare, den andra mottagaren lyser ingenting.
OK, som sagt, om där är 230 V till mottagaren men den ändå är död, så är den sannolikt defekt.
En ny MSOR-3500 går på ca 200 kr,
 
tommib
Jula har kampanj på den just nu, 149 kr.
 
Nu höll jag på att att pilla lite på mottagaren för att se vilka kablar som var inkopplade och då slutade även den andra mottagaren att funka. Kan det vara glappt någonstans ”längre in”?
 
Låter mer sannolikt att något är löst antingen på anslutningen till mottagaren eller någon annan koppling i dn dosa du har öppen. Om det finns någon tråd som är gemensam för dem, ex. blå nolla kanske går mellan dem. Så skulle jag i första hand kolla sådana anslutningar.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.