80 961 läst ·
1 247 svar
81k läst
1,2k svar
Donald Trump
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Det kan ju debatteras. Men skatter för företag är faktiskt höga. Räkna in sjukförsäkring som skatt, och du fattar varför folk bor i riktigt dåliga hus och varför så många behöver statligt stöd till mat.BirgitS skrev:
I USA anses inte kostnaden för sjukförsäkring vara en skatt så menar du att Trump hade fel eller rätt om att USA är "den högst beskattade nationen i världen"?
Att göra om en försäkringssystemet så att det blir så enormt mycket dyrare för låginkomsttagare är väl ytterligare en sak som är dåligt gjort av Trump, eller hur menar du egentligen?
Det var Obama som ändrade systemet så det blev dyrare. Det kallades Obama care. DT har försökt ändra tillbaka eller göra något annat och misslyckats få fram något alternativ ännu.
Jo, MSM var även de värre, fast åt andra hållet.
Hade det varit Obama som varit hård mot NK, så hade det hyllats av dig och övriga vänstermedia här och övriga världen.Det som framför allt inte är okej enligt mig, och som skiljer sig från de andra fallen, är att Trump provocerar Nordkorea så att risken ökar mycket för att Nordkorea gör verklighet av sina hot att skjuta iväg kärnvapen, vilket hela världen blir drabbad av. Tack och lov finns det ju andra i administrationen som försöker hantera det diplomatiskt i bakgrunden men det vore ju lättare för dem utan Trumps uttalanden i frågan.
Obama invaderar först och frågar frågor sen.
Om det är en "god människa" som Hillary? Hade hon vunnit hade det varit krig mot Ryssland nu. Det hade hon lovat. De som känner henne säger att hon är en mycket otäck människa.
Problemet är att jag inte delar hans syn överhuvudtaget, i nåt avseende - hans politik är inte min alls. Att förbättra för kolindustrin, öppna upp för mer miljöförstöring, försämra sjukvårdssystemet i USA osv är inte saker jag tror på. Tror inte heller på hans teorier om sänkt skatt som han ska göra kommer ge mer jobb i någon större utsträckning...O Odjuret skrev:Tja att växa upp är att inse att världen inte är svart eller vit. Kanske dags att försöka inse att om man inte riktigt har vuxit upp när man bara pratar negativt om någon. Om man var vuxen skulle man se de positiva saker han gör. En vuxen människa kan öppna ögonen och se att det finns bra saker.
Men frågan är om någon här är vuxen nog att erkänna att de är lite för inlåsta i att allt han gör är negativt. Och tolkar allt han säger och skriver negativt.
Visst gör Trump misstag. Uttrycker sig väldigt plumpt ibland. Men inse att han gör bra saker utan ni måste förminska allt. Han har hunnit besöka flera länder på kort tid! Det är ett viktigt jobb han utför där
MEN i nån mening tjafsar jag inte om detta heller eftersom det verkligen bara drabbar amerikanarna själva.... men som sagt. Det är svårt att hitta positiva saker...har inga problem om han skulle gjort bra saker.
Tycker han agerade snabbt och korrekt med bombplan mot... Syrien(?).
Tja jag är nyfiken hur du verkligen kan motivera din jämförelse med Trump och Hitler och hur du kan tycka att det är korrekt i en debatt som tydligen ska föras på en vuxen nivå?Mikael_L skrev:
Det kanske inte är så att du är den här som ska fundera på tonen. För allt som oftast har du en väldigt dålig och ibland oförskämd ton.S scim skrev:
Jag jämförde inte alls Trump med Hitler.
Jag berättade vilken grogrund totalitära regimer gror bäst i. Jag t.o.m skrev att detta knappast är läget i USA idag.
Du kan läsa mitt inlägg igen om du inte tror mig.
Jag kan dessutom inte redigera det bara för ställa dig i dålig dager.
Men om du vill att jag jämför Hitler med Trump ställer jag gärna upp.
Be mig snällt bara ...
Det finns både frapperande och oroande likheter, men det finns även avgrundsdjupa skillnader, så att USA blir ett nytt nazityskland är extremt osannolikt.
Jag berättade vilken grogrund totalitära regimer gror bäst i. Jag t.o.m skrev att detta knappast är läget i USA idag.
Du kan läsa mitt inlägg igen om du inte tror mig.
Jag kan dessutom inte redigera det bara för ställa dig i dålig dager.
Men om du vill att jag jämför Hitler med Trump ställer jag gärna upp.
Be mig snällt bara ...
Det finns både frapperande och oroande likheter, men det finns även avgrundsdjupa skillnader, så att USA blir ett nytt nazityskland är extremt osannolikt.
Jag har meddelat Fokus att jag tackar nej till att bli årets Svensk 2017.
Dom tänker ju antagligen utse mig, men jag orkar inte med alla fotograferingar, interviuer och uppståndelse som detta medför. Så jag tackar nej redan nu i förväg.
Dom tänker ju antagligen utse mig, men jag orkar inte med alla fotograferingar, interviuer och uppståndelse som detta medför. Så jag tackar nej redan nu i förväg.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 116 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 116 inlägg
Nordkorea uttalade i alla fall inga direkta hot om att skicka kärnvapenrobotar mot USA innan Trump blev president. Däremot har Nordkorea uttalat att Trump har förvärrat konflikten mellan de två länderna.Staffan2000 skrev:
Problemet är att det redan har snackats och skickats mat och olja till Kimarna för att förmå dom att sansa sig under flera decennier! Och hur har det gått?!
Att nu byta taktik vore allt annat än ologiskt. Från gullande till hårda nypor kan kanske (men jag tvivlar) få Nordkorea att förstå att det är allvar denna gång. Här kan Trumps totalt ortodoxa ledarstil för en gångs skull vara till fördel i "förhandlingarna " med Jong un.
Det enda lugnande i denna krutdurk, är att krigshetserskan Hillary "we came, we saw, he died" Clinton blev oskadliggjord.
[länk]
Det uttalandet av Clinton är ett skämt enligt flera av de sidor som finns i ditt länkresultat, det är ju en direkt referens till Caesar uttryck. Dessutom uttalades det efter en faktisk händelse som nog var just så, så varför skulle Clinton vara en krigshetsare för en bedömning av vad som redan skett.
Trump har väl själv twittrat hot om att angripa Nordkorea så i så fall är väl han en krigshetsare. Nordkorea anser också att CIA och Sydkorea försökt mörda Kim Jong-Un i våras.
Till och med Rysslands utrikesminister liknar situationen med ett dagisbråk under en presskonferens.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 116 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 116 inlägg
Men nu räknar inte amerikaner in sjukförsäkringen i skatterna så det kan inte ha varit så Trump menade.L Lolight skrev:Det kan ju debatteras. Men skatter för företag är faktiskt höga. Räkna in sjukförsäkring som skatt, och du fattar varför folk bor i riktigt dåliga hus och varför så många behöver statligt stöd till mat.
Det var Obama som ändrade systemet så det blev dyrare. Det kallades Obama care. DT har försökt ändra tillbaka eller göra något annat och misslyckats få fram något alternativ ännu.
Jo, MSM var även de värre, fast åt andra hållet.
Hade det varit Obama som varit hård mot NK, så hade det hyllats av dig och övriga vänstermedia här och övriga världen.
Obama invaderar först och frågar frågor sen.
Om det är en "god människa" som Hillary? Hade hon vunnit hade det varit krig mot Ryssland nu. Det hade hon lovat. De som känner henne säger att hon är en mycket otäck människa.
De människor som bor i riktigt dåliga hus etc. gör det för att de inte har något jobb eller har ett jobb med en lön som är så låg att det är enda sättet att överleva. De har dessutom nytta av ObamaCare eftersom det innebär att deras sjukförsäkringsavgift inte är högre än några få procent av inkomsten (för en familj om fyra, 3 % vid en inkomst som är 133 % av fattigdomsgränsen, dvs. en rabatt på ca 90 %), så det går inte att påstå att de bor som de gör p.g.a. ObamaCare.
Jag kommer aldrig någonsin att hylla någon som trappar upp en konflikt, det spelar ingen roll om personen heter Obama eller Trump.
Om du vill diskutera Clinton så startar du lämpligen en ny tråd om det eftersom detta är en tråd om Trump.
"Om du vill diskutera Clinton så startar du lämpligen en ny tråd om det eftersom detta är en tråd om Trump."
Så enkelt är det inte. Hade Trump mött en värdig motståndare, dvs. nästan vem som helst -hade han inte blivit vald, eftersom han var en dålig kandidat! Men tack vare Clinton, som bla. mutade och fuskade sig till att bli demokraterna kandidat, hade plötsligt Trump en ärlig chans! Och den tog han!
Så utan Clinton. Ingen Trump!
Kan det vara så svårt att förstå?
Så enkelt är det inte. Hade Trump mött en värdig motståndare, dvs. nästan vem som helst -hade han inte blivit vald, eftersom han var en dålig kandidat! Men tack vare Clinton, som bla. mutade och fuskade sig till att bli demokraterna kandidat, hade plötsligt Trump en ärlig chans! Och den tog han!
Så utan Clinton. Ingen Trump!
Kan det vara så svårt att förstå?
Jag som verkligen hade hoppats på att du skulle ställa upp.Mikael_L skrev:
Okej då vet jag. Dock känns det inte som den mest vuxna inställning.S scim skrev:
Okej de krav du ställer på någon för att du ska vara trevlig har du svårt å själv leva upp till. Då lär det bli ännu svårare för mig att leva upp till.
Du har väldigt rätt. Det var två dåliga alternativ då valde folk dem som de uppfattade som minst dålig.Staffan2000 skrev:
"Om du vill diskutera Clinton så startar du lämpligen en ny tråd om det eftersom detta är en tråd om Trump."
Så enkelt är det inte. Hade Trump mött en värdig motståndare, dvs. nästan vem som helst -hade han inte blivit vald, eftersom han var en dålig kandidat! Men tack vare Clinton, som bla. mutade och fuskade sig till att bli demokraterna kandidat, hade plötsligt Trump en ärlig chans! Och den tog han!
Så utan Clinton. Ingen Trump!
Kan det vara så svårt att förstå?
Så det är absolut intressant att nämna Clinton.
Borde även vara något för vår Trump "hatare" i tråden. För med största sannolikhet hade inte Trump vunnit om det funnits en bättre motståndare. Alltså hade de inte behövt vara så oroliga för världens undergång