Status
Inte öppen för fler kommentarer.
O Odjuret skrev:
Okej de krav du ställer på någon för att du ska vara trevlig har du svårt å själv leva upp till. Då lär det bli ännu svårare för mig att leva upp till.
Ta och läs igenom tråden, allt du påstått, allt du felaktigt anklagat andra för att påstå, alla frågor du undvikit att svara, så kanske du förstår vad jag menar. Men jag är tveksam.

• Gilla
CM1234
  • Laddar…
O
S scim skrev:
Ta och läs igenom tråden, allt du påstått, allt du felaktigt anklagat andra för att påstå, alla frågor du undvikit att svara, så kanske du förstår vad jag menar. Men jag är tveksam.
Nu börjar du bli riktigt rolig!
Den dagen då du lär dig läsförståelse då ska jag bemöta dig med den respekt du då verkligen förtjänar! Men jag ska börja respektera dig redan nu! För att du vågar skriva trots dina problem med läsförståelse

Det var väl det jag tänkte

Mikael_L
O Odjuret skrev:
Jag som verkligen hade hoppats på att du skulle ställa upp.:)
Nej, jag säger till dem redan nu, så de vet. Jag vet ju att jag är på väg att bli utsedd till årets Svensk.

Men jag är dock ganska noga med att påpeka detta, för det är dock viktigt för mig att hela världen får veta att jag skulle blivit utnämnd till årets Svensk i år.
Min image känns nämligen viktig för mig.

Förövrigt har jag upptäckt att Trump har härmat mig, den grisen.
http://www.foxnews.com/politics/2017/11/24/trump-says-passed-on-being-times-person-year.html

edit
Ohh, Dn har också upptäckt detta, ja inte mitt "nej tack" än, tyvärr ...
https://www.dn.se/nyheter/varlden/trump-tackade-nej-till-time-som-aldrig-fragat/

Redigerat:
  • Gilla
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
Staffans2000
BirgitS BirgitS skrev:
Det uttalandet av Clinton är ett skämt enligt flera av de sidor som finns i ditt länkresultat, det är ju en direkt referens till Caesar uttryck. Dessutom uttalades det efter en faktisk händelse som nog var just så, så varför skulle Clinton vara en krigshetsare för en bedömning av vad som redan skett.

.
Jo. Det är tyvärr så. Det kan ha varit en kul kommentar -vilket gör det ännu värre! För det här säger hon i sin roll som utrikesminister i TV när hon "råkar" få reda på att Qadaffi/Kadaffi dödats. Föga statsmannalikt att raljerande skratta när en regeringschef i ett land USA invaderat avrättas.

Krigshetsare blev hon först för att ha röstat för Irakinvasionen. Sedan för att ha hotat Ryssland med krig för att dom skulle ha avslöjat HENNES E-POSTFUSK!!!

Redigerat:
Mikael_L
Mikael_L Mikael_L skrev:
"Jag ville inte gå in i Irak. "
Vilket är dokumenterat osant, då det finns bevis i twitter och uttalanden från DT att han var för invasionen i början, men han svängde sen.
Jag kan ju också för rättvisans skull skriva att även Hillary Clinton var för kriget i Irak då det startade.

Hillary erkänner idag detta och tycker, såhär med facit i hand,att det var fel beslut.
Donald ljuger istället och meddelar att han var emot det från början.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
O
Trump ljuger hela tiden jag misstänker att hela han är en lögn. Att hans födsel var en lögn. Troligtvis är även det en lögn men jag tror att han ljuger när han säger att det är en lögn att han aldrig fötts.

Mikael_L
Han har väl sagt att Farfar kom från Sverige, vilket inte är sant, släkten Trump invandrade ifrån Tyskland.

Men ärligt talat, just detta, ifrån 80-talet någon gång, tycker jag inte spelar någon roll i dag.
Värre är de nutida lögnerna.

Mikael_L Mikael_L skrev:
Hillary erkänner idag detta och tycker, såhär med facit i hand,att det var fel beslut.
Donald ljuger istället och meddelar att han var emot det från början.
Det är klart han ljuger. När kriget började var det jubel överallt. Ingen vågade ens vara emot det.
Efter ett år när det blev inrikes krig i Iraq, då dök trump upp på cnn pch började påstå att det var fel krig.
Han hade redan facit i sin hand. Det var ingen konst att vara efter klok.
Det finns inte ett enda citat av honom om det innan kriget.
De som tycker att Trump inte ljugit kan med förel lägga upp en referens som visar att han har uttalat sig negativ mot kriget, innan det startade.
Men låt mig gissa, det blir väldigt tyst när det är upp till bevis !!!

"We should have a contest as to which of the Networks, plus CNN and not including Fox, is the most dishonest, corrupt and/or distorted in its political coverage of your favorite President (me). They are all bad. Winner to receive the FAKE NEWS TROPHY!"
[Trumps TWITTER]

VAD baserar han allt det här med Fake news på?

De polarisering han ändå skapar känns lite för mycket, finns det nån sanning bakom hans påstående? Nån nyhet som var fel på riktigt... sen, allt det här blir ju för mycket. Allt mot trump är fake...

O
När det gäller Trump så finns det garanterat gott om fake news. CNN lär ha publicerat en och annan fake news. Med tanke på deras "lite frostiga" relation. Så den källan är den minst trovärdiga bland etablerad media.

Sen ljuger inte Trump, han anpassar bara sanningen :)

Staffans2000
L larka742 skrev:
De polarisering han ändå skapar känns lite för mycket, finns det nån sanning bakom hans påstående? Nån nyhet som var fel på riktigt... sen, allt det här blir ju för mycket. Allt mot trump är fake...
Bla. Den stora nyheten att Trump inspekterat Moskvas lätta garde! Det visade sig vara påhittat rakt av!

https://www.washingtonpost.com/news...-claims-over-298-days/?utm_term=.12cdd3cfab41

Alla påhitt från Trump-administrationen, sorterat, statistik mm. Om saker upprepats osv.
Visar klipp från uttalanden som sedan ställs mot fakta, och betygssätts med "pinocchio"... :)

Nu tror jag inte att politiker i allmänhet talar sanning om allt, en liknande databas om Löfven och socialdemokraterna skulle säkert innehålla ett antal påstående, överdrivna eller lögner.. men 9st per dag.

För övrigt dök klippen upp på de kvinnor som vittnat mot Trump, att han kysst dem mot deras vilja. Att han tagit för sig, "grabb em by the pussy" osv....

Såg sedan klippet där Trump förlöjligades deras vittnesmål, ifrågasatte varför de väntade, skojade om det ena eller andra. I klartext - Trump är en vidrig människa.

Finns ingen som helst tvekan om att dessa kvinnor talar sanning.
Och han klarar sig genom det... HUR? Man får bara hoppas att det finns ett liv för Trump efter hans presidentperiod där hans rätta jag dras i smutsen.

(Och nej jag hatar inte Trump - hans beteende är vedervärdigt, men han kan säkert vara en trevlig person. Säkert med några positiva sidor, har bara inte hittat några än...)

• Gilla
Lars48 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.