80 963 läst ·
1 247 svar
81k läst
1,2k svar
Donald Trump
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Så okej ni tycker illa om Trump beroende på det han skriver på twitter? På detta går det även att utröna att han är en dålig pappa.
Därför är ni så hårdnackade motståndare till honom?
Ni har inte funderat på att slappna av lite. Nu sitter han som president. Tydligen så tyckte tillräckligt många att hans Twittrande var skäl nog att tycka illa om honom. Jag misstänker det beror på att många av de som rösta tyckte att hans "löften" var rätt. Men det är tydligt att ingen här tyckte. Då blir de saker han gör fel.
Är det inte jobbigt att tycka så illa om en människa så känd som Trump? Att man reagerar på allt han skriver och gör? Kanske kan vara smart att sluta följa hans twitter. Han är vald nu. Det kanske är jobbigt att han twittrar så mycket?
Kan vara dumt å jämföra med Sverige. Lite andra regler och lagar.
Varför inte växa upp, inse att han är vald som president. Och accptera de beslut han tar. Inte hacka ner på honom precis hela tiden, allt han gör är fel antingen reser han för mycket eller för lite ni oroar er för hur han ska hinna med å vara president? Har ni gjort ett schema över Obama? Sen ingår det i presidentens uppgifter att flyga runt i världen.
Nä släpp er oro och illa tyckande om honom ni kommer må bättre om ni inte måste reta upp er på allting han gör
Därför är ni så hårdnackade motståndare till honom?
Ni har inte funderat på att slappna av lite. Nu sitter han som president. Tydligen så tyckte tillräckligt många att hans Twittrande var skäl nog att tycka illa om honom. Jag misstänker det beror på att många av de som rösta tyckte att hans "löften" var rätt. Men det är tydligt att ingen här tyckte. Då blir de saker han gör fel.
Är det inte jobbigt att tycka så illa om en människa så känd som Trump? Att man reagerar på allt han skriver och gör? Kanske kan vara smart att sluta följa hans twitter. Han är vald nu. Det kanske är jobbigt att han twittrar så mycket?
Kan vara dumt å jämföra med Sverige. Lite andra regler och lagar.
Varför inte växa upp, inse att han är vald som president. Och accptera de beslut han tar. Inte hacka ner på honom precis hela tiden, allt han gör är fel antingen reser han för mycket eller för lite ni oroar er för hur han ska hinna med å vara president? Har ni gjort ett schema över Obama? Sen ingår det i presidentens uppgifter att flyga runt i världen.
Nä släpp er oro och illa tyckande om honom ni kommer må bättre om ni inte måste reta upp er på allting han gör
Vilka "ni" ?O Odjuret skrev:
Alla som skrivit i tråden eller bara två st?
Du är alltid så svepande och generaliserande.
Varför det?O Odjuret skrev:
Det är kanske du som skulle må bra att släppa sargen liteO Odjuret skrev:
Tror du inte att Trump klarar sig ifall inte du hela tiden försvarar han in i väggen.
Vad menar du? Vad som än händer ska man sitta still och tiga? Acceptera läget för att han är vald...O Odjuret skrev:Så okej ni tycker illa om Trump beroende på det han skriver på twitter? På detta går det även att utröna att han är en dålig pappa.
Därför är ni så hårdnackade motståndare till honom?
Ni har inte funderat på att slappna av lite. Nu sitter han som president. Tydligen så tyckte tillräckligt många att hans Twittrande var skäl nog att tycka illa om honom. Jag misstänker det beror på att många av de som rösta tyckte att hans "löften" var rätt. Men det är tydligt att ingen här tyckte. Då blir de saker han gör fel.
Är det inte jobbigt att tycka så illa om en människa så känd som Trump? Att man reagerar på allt han skriver och gör? Kanske kan vara smart att sluta följa hans twitter. Han är vald nu. Det kanske är jobbigt att han twittrar så mycket?
Kan vara dumt å jämföra med Sverige. Lite andra regler och lagar.
Varför inte växa upp, inse att han är vald som president. Och accptera de beslut han tar. Inte hacka ner på honom precis hela tiden, allt han gör är fel antingen reser han för mycket eller för lite ni oroar er för hur han ska hinna med å vara president? Har ni gjort ett schema över Obama? Sen ingår det i presidentens uppgifter att flyga runt i världen.
Nä släpp er oro och illa tyckande om honom ni kommer må bättre om ni inte måste reta upp er på allting han gör
Det är INTE att växa upp. Att växa upp är ju tvärtom! Ta in information bearbeta och komma fram till egna värderingar och göra sin röst hörd.
Återigen - ja twitter - det är ju Trumps egna ord. Tycker du att han beteer sig stadsmannamässigt på twitter? Vettiga uttalanden? Varför tar du inte och funderar själv på om det är vettigt?
Och han använder ju den för utrikespolitiska uttalanden så man måste ju faktiskt sätta en rätt stor vikt att den har betydelse i hans arbete.
PS - jag ändrade mig ju till landsfader... att han inte sätter i USA i första rummet utan sig själv!
Tänk att få läsa att jag försvarar Trump. Jag försöker få er som så uttalat tycker illa om Trump tänka till lite gå utan bekvämlighetszonen, inse att värden är inte svart eller vit. Trump är inte guds straff till mänskligheten. Det är väldigt enkelspårigt i diskussionen, bara artiklar och annat som visar på alla fel och brister han har. Själv har jag inte orkat lägga ner energi på den människan. Men så hemsk är han inte. Han har ett helt annat sätt än tidigare presidenter. Han har skapat två sidor både i media och befolkningen. När det gäller Trump så är det verkligen hata eller älska. Här är väldigt tydligt vad som gäller.
Lugna ner er. Världen kommer inte gå under pga Trump. Han kommer inte bli nya Hitler och hans väljare är inte alla totalt urblåsta som skiter fullständigt i vad som händer. Självklart finns det sådana väljare. Men finns de som tror att Trump är den nya Hitler
Lugna ner er. Världen kommer inte gå under pga Trump. Han kommer inte bli nya Hitler och hans väljare är inte alla totalt urblåsta som skiter fullständigt i vad som händer. Självklart finns det sådana väljare. Men finns de som tror att Trump är den nya Hitler
Fast du kanske bara behöver acceptera att väldigt, väldigt många har en annan åsikt i ämnet än vad du har, och känner behovet av att få diskutera Trump och hans beteende online. Så enkelt kan det ju faktiskt vara. Finns det ett behov av att diskutera karln så kommer folk fortsätta diskutera.O Odjuret skrev:Tänk att få läsa att jag försvarar Trump. Jag försöker få er som så uttalat tycker illa om Trump tänka till lite gå utan bekvämlighetszonen, inse att värden är inte svart eller vit. Trump är inte guds straff till mänskligheten. Det är väldigt enkelspårigt i diskussionen, bara artiklar och annat som visar på alla fel och brister han har. Själv har jag inte orkat lägga ner energi på den människan. Men så hemsk är han inte. Han har ett helt annat sätt än tidigare presidenter. Han har skapat två sidor både i media och befolkningen. När det gäller Trump så är det verkligen hata eller älska. Här är väldigt tydligt vad som gäller.
Lugna ner er. Världen kommer inte gå under pga Trump. Han kommer inte bli nya Hitler och hans väljare är inte alla totalt urblåsta som skiter fullständigt i vad som händer. Självklart finns det sådana väljare. Men finns de som tror att Trump är den nya Hitler![]()
Att det sen fortfarande finns människor som känner behovet av att försvara statsmän som vill greppa kvinnor i deras könsorgan för att visa på sin makt och machismo kan ju få Edgar Allan Poe att bli mörkrädd.
Väldigt väldigt många delar inte den samlade synen på Trump i den här tråden.whork skrev:
Fast du kanske bara behöver acceptera att väldigt, väldigt många har en annan åsikt i ämnet än vad du har, och känner behovet av att få diskutera Trump och hans beteende online. Så enkelt kan det ju faktiskt vara. Finns det ett behov av att diskutera karln så kommer folk fortsätta diskutera.
Att det sen fortfarande finns människor som känner behovet av att försvara statsmän som vill greppa kvinnor i deras könsorgan för att visa på sin makt och machismo kan ju få Edgar Allan Poe att bli mörkrädd.
Även om du inte vill tro på det själv så är sanningen så enkel.
Den tråden borde egentligen heta vi som tycker illa om Trump. Där enbart de som tycker illa om Trump är välkomna
... Lite klubben för inbördes beundran
Där man som utomstående säger emot genast kallas Trump älskare. Som om det vore det nya skäls ordet. För om man som jag försöker få fram ett annat synsätt så älskar jag Trump. Men jag har aldrig försvarat människan.
Tja att växa upp är att inse att världen inte är svart eller vit. Kanske dags att försöka inse att om man inte riktigt har vuxit upp när man bara pratar negativt om någon. Om man var vuxen skulle man se de positiva saker han gör. En vuxen människa kan öppna ögonen och se att det finns bra saker.L larka742 skrev:Vad menar du? Vad som än händer ska man sitta still och tiga? Acceptera läget för att han är vald...
Det är INTE att växa upp. Att växa upp är ju tvärtom! Ta in information bearbeta och komma fram till egna värderingar och göra sin röst hörd.
Återigen - ja twitter - det är ju Trumps egna ord. Tycker du att han beteer sig stadsmannamässigt på twitter? Vettiga uttalanden? Varför tar du inte och funderar själv på om det är vettigt?
Och han använder ju den för utrikespolitiska uttalanden så man måste ju faktiskt sätta en rätt stor vikt att den har betydelse i hans arbete.
PS - jag ändrade mig ju till landsfader... att han inte sätter i USA i första rummet utan sig själv!
Men frågan är om någon här är vuxen nog att erkänna att de är lite för inlåsta i att allt han gör är negativt. Och tolkar allt han säger och skriver negativt.
Visst gör Trump misstag. Uttrycker sig väldigt plumpt ibland. Men inse att han gör bra saker utan ni måste förminska allt. Han har hunnit besöka flera länder på kort tid! Det är ett viktigt jobb han utför där
Det kommer från han som säger ”Trump-hatare” i varannat inlägg. Har någon ens skrivit ”Trump älskare” i tråden? Jag skulle kunna be dig kolla men du skulle ju inte ens kunna hitta ett fakta om du så stöp på det.O Odjuret skrev:
Du är så intellektuellt oärlig så man häpnar. Hans resande togs upp som ett exempel på hur han var överlägsen Obama, och jag bevisade bara hur det inte var sant.O Odjuret skrev:
Med fakta.
Som du återigen ignorerar.
Faktahatare.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 119 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 119 inlägg
Naturligtvis är inte världen svart eller vit och Trump är inte guds straff, men jag hävdar fortfarande att han är fel person för att vara ledare för en av världens tre stormakter eftersom han sätter sig själv i första hand, USA i andra hand och resten av världen i tredje hand. Det lämnar stort spelutrymme för de andra två stormakterna att utöka sitt inflytande, om inte Europa har USA bakom ryggen är ökar risken för att Ryssland annekterar fler områden än Krim, som ett exempel.O Odjuret skrev:Tänk att få läsa att jag försvarar Trump. Jag försöker få er som så uttalat tycker illa om Trump tänka till lite gå utan bekvämlighetszonen, inse att värden är inte svart eller vit. Trump är inte guds straff till mänskligheten. Det är väldigt enkelspårigt i diskussionen, bara artiklar och annat som visar på alla fel och brister han har. Själv har jag inte orkat lägga ner energi på den människan. Men så hemsk är han inte. Han har ett helt annat sätt än tidigare presidenter. Han har skapat två sidor både i media och befolkningen. När det gäller Trump så är det verkligen hata eller älska. Här är väldigt tydligt vad som gäller.
Lugna ner er. Världen kommer inte gå under pga Trump. Han kommer inte bli nya Hitler och hans väljare är inte alla totalt urblåsta som skiter fullständigt i vad som händer. Självklart finns det sådana väljare. Men finns de som tror att Trump är den nya Hitler![]()
Det är väl väldigt känt att många är positiva till Trump och det är väl ingen som har sagt något annat i tråden, däremot att det är fler som är negativa.O Odjuret skrev:Väldigt väldigt många delar inte den samlade synen på Trump i den här tråden.
Även om du inte vill tro på det själv så är sanningen så enkel.
Den tråden borde egentligen heta vi som tycker illa om Trump. Där enbart de som tycker illa om Trump är välkomna
... Lite klubben för inbördes beundran
Där man som utomstående säger emot genast kallas Trump älskare. Som om det vore det nya skäls ordet. För om man som jag försöker få fram ett annat synsätt så älskar jag Trump. Men jag har aldrig försvarat människan.
Det är du som en massa gånger tar upp så kraftigt värdeladdade ord som hata och älska, det är ingen annan som gör det. I ditt inlägg som jag citerade först i detta inlägg skrev du "När det gäller Trump så är det verkligen hata eller älska." och nu påstår du att du inte älskar honom men att du inte heller hatar honom. Hur ska du ha det, vilket av det du skriver är sant?
Det är väl ingen som skriver att Trump aldrig har gjort något positivt, bara att det negativa överväger kraftigt.O Odjuret skrev:Tja att växa upp är att inse att världen inte är svart eller vit. Kanske dags att försöka inse att om man inte riktigt har vuxit upp när man bara pratar negativt om någon. Om man var vuxen skulle man se de positiva saker han gör. En vuxen människa kan öppna ögonen och se att det finns bra saker.
Men frågan är om någon här är vuxen nog att erkänna att de är lite för inlåsta i att allt han gör är negativt. Och tolkar allt han säger och skriver negativt.
Visst gör Trump misstag. Uttrycker sig väldigt plumpt ibland. Men inse att han gör bra saker utan ni måste förminska allt. Han har hunnit besöka flera länder på kort tid! Det är ett viktigt jobb han utför där
O Odjuret skrev:Väldigt väldigt många delar inte den samlade synen på Trump i den här tråden.
Även om du inte vill tro på det själv så är sanningen så enkel.
Den tråden borde egentligen heta vi som tycker illa om Trump. Där enbart de som tycker illa om Trump är välkomna
... Lite klubben för inbördes beundran
Där man som utomstående säger emot genast kallas Trump älskare. Som om det vore det nya skäls ordet. För om man som jag försöker få fram ett annat synsätt så älskar jag Trump. Men jag har aldrig försvarat människan.
Men om du nu inte bryr dig om att försvara göken, varför kan du inte bara släppa den här diskussionen?
Jag och andra har bett om exempel på de positiva sakerna.O Odjuret skrev:
Resultatet var magert så vitt jag minns.
Snart minns jag bara lågvattenmärket "har snygg fru", för att alla argument "för? Trump" sedan dess har varit att; andra är Trump-hatare och en massa snack om andra personer och saker.
Det var någonting som kallades för humor.Mikael_L skrev:
Det största lågvattenmärket har trots allt du stått för. När du i samma inlägg börjar svamla om Hitler, och Trump. Det var pinsamt!
Tja det är flera här som sagt att jag är en Trump älskare. Det har jag aldrig sagt. Men jag förstår att det inte är positivt att bli kallad för det.BirgitS skrev:
Naturligtvis är inte världen svart eller vit och Trump är inte guds straff, men jag hävdar fortfarande att han är fel person för att vara ledare för en av världens tre stormakter eftersom han sätter sig själv i första hand, USA i andra hand och resten av världen i tredje hand. Det lämnar stort spelutrymme för de andra två stormakterna att utöka sitt inflytande, om inte Europa har USA bakom ryggen är ökar risken för att Ryssland annekterar fler områden än Krim, som ett exempel.
Det är väl väldigt känt att många är positiva till Trump och det är väl ingen som har sagt något annat i tråden, däremot att det är fler som är negativa.
Det är du som en massa gånger tar upp så kraftigt värdeladdade ord som hata och älska, det är ingen annan som gör det. I ditt inlägg som jag citerade först i detta inlägg skrev du "När det gäller Trump så är det verkligen hata eller älska." och nu påstår du att du inte älskar honom men att du inte heller hatar honom. Hur ska du ha det, vilket av det du skriver är sant?
Det är väl ingen som skriver att Trump aldrig har gjort något positivt, bara att det negativa överväger kraftigt.
Men om du nu säger att det finns positiva saker om Trump varför lägger du inte artiklar som är positiva? Kanske för du inte är intresserad?