Status
Inte öppen för fler kommentarer.
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Hur var det med bilderna av folksamlingen vid presidentinstallationen i Washington?
Jag vet inte säkert, men jag minns mig ha läst att bilden från DT's installation var tagen ett par timmar innan spektaklet började, och således innan alla åskådare hade kommit på plats.
[länk]

Men spela roll?
Ok, det är dåligt att bilderna inte är från motsvarande tidpunkter.

"Medier redovisar ändå statistik från Washingtons tunnelbana. Klockan 11 lokal tid i fredags uppgick antalet resenärer hittills under dagen till 193 000. Det kan jämföras med 513 000 vid samma klockslag vid Obamas installation 2009."

Här då, samma klocksklag... och rätt markant skillnad i resenärer.
Finns det några motförklaringar till denna skillnad då?

Om Trump kastar ur sig påstående "största" så tycker jag nog att det är han som bevisa sin ståndpunkt. Att medias motbevis inte är helt korrekt innebär inte att Trump automatiskt har rätt....

Hur var det med bilderna av folksamlingen vid presidentinstallationen i Washington?
Jag vet inte säkert, men jag minns mig ha läst att bilden från DT's installation var tagen ett par timmar innan spektaklet började, och således innan alla åskådare hade kommit på plats.
[länk]

Men spela roll?
Det finns en timelapse över hela Trumps insvärning, och hur man än vänder och vrider på det så var det betydligt fler på Obamas. Och nej, det spelar absolut ingen roll, storleken på publiken säger ingenting.

Mytomanen Trump verkar däremot vara av en annan åsikt och det är väl därför det var så viktigt för honom att vinna den kukmätartävligen.

Sant eller falsk ? Han fick knappt ut henne från New York till vitahuset !
President says Melania Trump 'truly loves what she is doing'

Mikael_L
Nu Donald, nu måste du trycka på knappen.
Raska dig iväg och hämta avfyrningskoderna, din trovärdighet står på spel.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/nordkorea-har-avfyrat-en-robot

Trumps uttalande efter förra missiltestet:
"North Korea best not make any more threats to the U.S. They will be met with fire and fury like the world has never seen.”

Så nu är det bara action som gäller, eller hur lilla Donald ..?

Mikael_L Mikael_L skrev:
Men som jag sagt tidigare, DT har satsat mycket prestige och hårda uttalanden i denna sak. Går han vidare om han behöver, eller vill han avslöja sig med tomma hot?

Vad gör DT ifall NK smäller av en provsprängning imorgon?

Hemmakatten
[länk]

Men spela roll?
Självklart är det så att Trumpadministrationen bevakade och fotade folkmassorna. Hade det funnits bilder med fler åhörare hade de (bilderna) naturligtvis publicerats.

Marike
Mikael_L Mikael_L skrev:
[länk]

"North Korea best not make any more threats to the U.S. They will be met with fire and fury like the world has never seen.”

Är du en krigshetsare? Det är väl bra om han inte gör som han sagt?

Marike Marike skrev:
Är du en krigshetsare? Det är väl bra om han inte gör som han sagt?
Han gör f*n aldrig som han säger. Det är just det som är problemet.

• Gilla
scim
  • Laddar…
Staffans2000
L Lars48 skrev:
Han gör f*n aldrig som han säger. Det är just det som är problemet.
Det är snarare en jäkla tur

• Gilla
Nyfniken och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Det är snarare en jäkla tur
Just nu i alla fall.

Fast tyvärr vet vi inte, eller är inte säkra än ...

Men det var väl Hillary som var höken och krigshetsaren, hon hade säkert redan fyrat av hela arsenalen?

Staffans2000
Mikael_L Mikael_L skrev:
Just nu i alla fall.

Fast tyvärr vet vi inte, eller är inte säkra än ...

Men det var väl Hillary som var höken och krigshetsaren, hon hade säkert redan fyrat av hela arsenalen?

Amen.

S
Mikael_L Mikael_L skrev:
[länk]

Smakfullt att sitta och hoppas på att ett kärnvapenkrig bryter ut, verkligen smakfullt :)

O
L larka742 skrev:
[länk]

Han Retweetade anti-muslim filmer.... hej hå hej hå.
Har han ingen tankeverksamhet överhuvudtaget? Vad vill han egentligen...?
Jag tror han gör det för er skull... Så ni ska få ännu mera att tycka illa om :)
Det är väl tecken på en bra president som tänker på alla :D

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
O Odjuret skrev:
Jag tror han gör det för er skull... Så ni ska få ännu mera att tycka illa om :)
Det är väl tecken på en bra president som tänker på alla :D
Ja, han är en bra president som tänker på alla. Det är viktigt att alla i världen stigmatiseras, för eller emot Trump. För eller emot Muslimer.

Han har storskaliga planer och tänker på alla!:thinking:(y)
Han gör inget halvhjärtat direkt :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.