80 967 läst ·
1 247 svar
81k läst
1,2k svar
Donald Trump
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 121 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 121 inlägg
Vilka tror du hatar Trump?O Odjuret skrev:
Jag gör det inte, men jag tycker fortfarande att det är fel person för presidentposten i en av världens stormakter.
Är hans eget Twitter-flöde tillräckligt neutralt för dig?O Odjuret skrev:
Det är ju det som har citerats i flera inlägg.
Jag är inte det minsta avundsjuk på Trump eftersom jag inte skulle vilja vara president i USA.KnockOnWood skrev:
Man får fredspriset för en specifik sak inte för allt man har gjort och ändå mindre för vad man kommer att göra.KnockOnWood skrev:
Nu fick Obama fredspriset för vad han gjorde innan han blev president och för sina insatser för att stärka internationell diplomati och samarbete mellan folk. Att man arbetar för diplomati betyder inte att man inte får anse att det ibland inte hjälper med bara diplomati i alla lägen.
Så blanda inte bort korten.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Det där tycker jag är struntprat.BirgitS skrev:
Att sätta igång massiva bombningar av ett land, Libyen, tycker jag absolut inte är diplomati. Gör du?
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Nja, jag tycker inte att han borde fått fredspriset alls. Han hade inte förtjänat det!S scim skrev:
Och han skulle inte startat den massiva bombningen av Libyen (vilken Sverige absolut inte skulle ha bidragit till!)
Men de två händelserna är ju inte direkt sammanhörande, visar väl mest på att det inte direkt var en fredsfurste som blev USAs förra president.
Hur många krig och bombanfall har Trump startat menar du?
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Nej, inte alls!S scim skrev:
Visst var det väl du som skrev
Men du tycks vara helt förblindad i ditt Trump-hat, och har svårt att se det i relation till andra ledare av supermakter.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 121 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 121 inlägg
Det var väl just det jag skrev:KnockOnWood skrev:
"Att man arbetar för diplomati betyder inte att man inte får anse att det ibland inte hjälper med bara diplomati i alla lägen."
Och som sagt fredspris fick Obama för något han gjort innan han blev president och att få ett fredspris eller annat pris ställer inte några krav på hur man ska agera i framtiden, t.ex. en författare som får nobelpriset i litteratur har inget krav på sig att skriva fler böcker eller blir av med nobelpriset om hen inte skriver något mer.
Men detta är en tråd om Trump och om du vill diskutera Obama och/eller kriget i Libyen så kan du starta en sån tråd.
Nu börjar du verkligen passera logikens gränser. Jag har aldrig påstått att Trump startat fler krig eller att Obama förtjänat sitt fredspris, det är ett obegripligt sidospår du startat för att undvika svara på direkta frågor.KnockOnWood skrev:
Precis som din idol så verkar du ha en fäbless att slänga ur dig rena lögner i hopp om att de ska få passera ogranskade.KnockOnWood skrev:
Sanningen är att Trump gjort totalt fyra internationella resor där han besökt totalt 14 länder. Obama har gjort totalt 52 internationella resor till totalt 58 länder.
Fast du kanske bara blandat ihop det med att Trumps privata resor under ett år kostat skattebetalarna lika mycket som under Obamas 8 år?
http://edition.cnn.com/2017/04/10/politics/donald-trump-obama-travel-costs/index.html
5 till 8 det blir 3 "nya" eller nygamla.KnockOnWood skrev:
Men finns det något krig som är fel då? Något där de gick till krig omotiverat? Några oroshärdar där Obama inte försökte medla först?
Libyen var ju en stor insats av många länder, EU var för krigsinsatsen så det känns väldigt konstigt att du lägger kritiken så ensidigt Obama.
Jag undrar varför du har svårt att se Trump i relation till andra ledare av supermakter.KnockOnWood skrev:
Kan du se Angela Merkel kritisera ett lag i Bundesliga för att deras spelare i protest inte stod upp under Tyska nationalsången? Eller komma med långsökta kommentarer om en show i Berlin, hur den varit kass och lagts ned i förtid på grund av det.
Eller offentligt kritisera en medborgare för att den inte varit tacksam nog för hennes arbetsinsats?
Kan du se hur Angela Merkel ljuger om hur många röster hon fick, hur många som var på hennes valfest?
För att inte tala om hur han är "Grab'em by the pussy" men ändå verkar vara helt immun mot #metoo kampanjen!
De stödjer en kandidat som enligt uppgift ska varit förtjust i småflickor för att hans röst är viktig.
Trump kritiserar en senator som på bild hade händerna på ett kränkande sätt, samtidigt som hans liv är kantat av liknande kränkningar och påståenden - nedvärderande mot kvinnor.
Kan du se en enda annan världsledare trampa i klaveret som Trump gör dagligen.... och klara sig?
Edit: Nja, menade inte direkt hans föräldraskap så när jag tog upp det tidigare. Det var liknelsen jag var ute efter, inte tydligt så - men han är inte en bra landsfader (om det är bättre ord). Han älskar inte USA, utan sig själv och hur andra ser på honom först.
Är det liksom hat man behöver för att utifrån ett antal tvivelaktiga påståenden/beteenden kan kritisera Donald Trump?
Martin Timell kan säkert vara en trevlig kollega, vara duktig på sitt jobb OCKSÅ, och man behöver inte hata honom MEN beteende och händelser som varit gör det omöjligt för honom att arbeta vidare. Och Martin förtjänar all kritik i världen för det han gjort.
MEN det betyder ju inte att man hatar honom.
Donald Trump ska pss ha kritik för hans beteende, och det räcker med hans egna ord på twitter som då man får anta är utan filter från media, för att man ska kunna kritisera honom rätt kraftigt. OCH faktiskt fundera en och två gånger om han verkligen är lämplig att leda ett land.
Att han ens har tid att fundera, tänka efter och sen faktiskt verkligen skriva kritiska twitter inlägg om att en pappa inte har tackat honom tillräckligt.... har Trump inte viktiga saker för sig?
Det är ungefär vad pappan som Trump kritiserar säger. Han hade inte trott att det skulle bli en sån stor grej att han inte tackar någon vars insats är oklar.
Tänk att liknande inlägg av en tjänsteman på en svensk kommun skulle kunna vara grund för uppsägning. Tjänstemän ska ta rätt beslut oavsett, inte på grund av någons tacksamhet eller inte. Och faktiskt... jag trodde att en president skulle vara större patos än en kommunal tjänsteman i Sverige
Martin Timell kan säkert vara en trevlig kollega, vara duktig på sitt jobb OCKSÅ, och man behöver inte hata honom MEN beteende och händelser som varit gör det omöjligt för honom att arbeta vidare. Och Martin förtjänar all kritik i världen för det han gjort.
MEN det betyder ju inte att man hatar honom.
Donald Trump ska pss ha kritik för hans beteende, och det räcker med hans egna ord på twitter som då man får anta är utan filter från media, för att man ska kunna kritisera honom rätt kraftigt. OCH faktiskt fundera en och två gånger om han verkligen är lämplig att leda ett land.
Att han ens har tid att fundera, tänka efter och sen faktiskt verkligen skriva kritiska twitter inlägg om att en pappa inte har tackat honom tillräckligt.... har Trump inte viktiga saker för sig?
Det är ungefär vad pappan som Trump kritiserar säger. Han hade inte trott att det skulle bli en sån stor grej att han inte tackar någon vars insats är oklar.
Tänk att liknande inlägg av en tjänsteman på en svensk kommun skulle kunna vara grund för uppsägning. Tjänstemän ska ta rätt beslut oavsett, inte på grund av någons tacksamhet eller inte. Och faktiskt... jag trodde att en president skulle vara större patos än en kommunal tjänsteman i Sverige
Jag är verkligen källkritisk och jag tänker djupt och länge.
Detta betyder att jag inte kan göra annat än att ogilla väldigt mycket av det Donald Trump säger, det han står för och den split och splittring han sår, inte bara i USA utan tom i denna tråd.
Jag hatar inte alls Donald Trump, jag faktiskt nästan älskar karln. Men det han gör och säger är dock inte bra.
Detta betyder att jag inte kan göra annat än att ogilla väldigt mycket av det Donald Trump säger, det han står för och den split och splittring han sår, inte bara i USA utan tom i denna tråd.
Jag hatar inte alls Donald Trump, jag faktiskt nästan älskar karln. Men det han gör och säger är dock inte bra.
