80 967 läst ·
1 247 svar
81k läst
1,2k svar
Donald Trump
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Ja dels så vänjer vi oss, blir avtrubbade.A Abies koreana skrev:
Sen kommer det hela tiden så mycket nytt, så man liksom inte hålla fast vid det gamla mer. På detta vis sopar liksom DT bort spåren och fläckarna hela tiden, genom att hela tiden skapa nya skandaler och märkligheter så kan man liksom inte hålla kvar vid det gamla.
Skulle varit kul om en del journalister hela tiden hållit kvar vid gamla saker och ansatt DT om det vid varje tänkbart tillfälle.
"Mr President, do you still claim that there were more who witnessed your installation than Obama's"
Tja jag har insett att någon som jämför eller pratar om Hitler och geliker är omöjlig att egentligen diskutera med. Eftersom nivån är så otroligt låg. Och jag inser att det inte bara handlar om att tycka illa det handlar om hat.Mikael_L skrev:
Om några år har vi facit i hand, får väl återvända till detta då.
Men historien har i alla fall visat oss många gånger att politisk instabilitet, turbulens, och dysfunktionell statsapparat och ickefungerande eller hårt motarbetad granskning utav makten har varit själva förutsättningen för de flesta av de sämsta och värsta regimerna i hela världen.
Det var inte bara Nazityskland, utan även Pol Pot, Mao, Iran, Francos Spanien, Mussolinis fascistiska italien.
Sådana här regimer och många fler får sin chans att stiga upp när det politiska systemen är dysfunktionella och/eller i kaos, och landet utsatt för stor stress.
Personligen tror jag inte att det är sååå illa i USA, bl.a. att bevakningen utav makten är ganska intensiv och D Trump verkar inte lyckas stoppa bevakningen heller hur mycket han än försöker.
Men risken är dock att en viss trötthet infinner sig, vi accepterar betydligt mer konstigt och illavarslande ifrån Donald Trump än vad vi gjort med någon tidigare Amerikansk president. Han nöter ut oss helt enkelt.
Maktdelningen i USA verkar också fortfarande stå pall, någorlunda iaf, under trycket ifrån DT. Domstolarna har inte helt låtit sig underordna DT, Kongressen är inte i DT's hand.
Personligen är jag inte det minsta oroad över Donald Trump (nästan i alla fall).
Men jag är verkligt oroad över DT's väljare.
De kommer ju att finnas kvar efter att eran Trump är över. Vad kommer de att göra då, vad kommer de att rösta fram.
Sommaren 1945 hade nog minst 98% av Hitlers väljare insett saker och ting. Vad kommer Trumps väljare inse om 3 år?
Det verkar vara flera här som hatar Trump
Tråkigt att nivån blev så låg....
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Det är är svårt att inte hålla med digO Odjuret skrev:
Men lite kul med dessa fåtöljdiagnoser, som folk som aldrig har träffat personen i fråga, enkelt och snabbt kan ställa.A Abies koreana skrev:
Personligen tolkar jag det mest som avundsjuka, utlöst mot en person som är "self-made" och lyckats tas sig fram till en topp-position utan att ha en hel hop av Washington-politiker och andra r*vslickare i ryggen.
Bra att du satte citationstecken runt self-made, eftersom vi i trådens begynnelse komstaterade att det inte är sant. Oavsett, tycker du hans småaktiga beteende är värdigt ett av världens mäktigaste ämbeten?KnockOnWood skrev:
Nivån här är inte ens på Trump nivå... så illa är det.
Hatar.. varför skulle jag göra det? Det finns ju inget personligt mot honom. Han är kul, intressant. Och om nåt så tycker jag synd om honom.
Historien kommer komma ihåg honom av andra anledningar än han tror. I nån mening hoppas jag lite att det finns en baktanke bakom alla lögner, att han är genomtänkt och finurlig i att få världen på sin sida. Men men... det återstår att se.
Skulle nån i min närhet INTE göra rätt för sig baserat på att han/hon inte fått tillräcklig tacksamhet så skulle jag säga det var en skitstövel och en individ jag inte vill ha i min närhet.
En förälder som inte gör det som är förväntat i föräldrarollen pga han inte får tacksamhet tillbaka utan straffar sitt barn istället ska inte vara förälder. Man är inte förälder för att få uppmärksamhet eller tacksamhet. Man är förälder för att man älskar sina barn, för att man ställer upp för dem och ger dem kärlek och uppmärksamhet oavsett. Man ska guida sina barn på rätt spår.
Trump är verkligen INTE en bra förälder!
Hatar.. varför skulle jag göra det? Det finns ju inget personligt mot honom. Han är kul, intressant. Och om nåt så tycker jag synd om honom.
Historien kommer komma ihåg honom av andra anledningar än han tror. I nån mening hoppas jag lite att det finns en baktanke bakom alla lögner, att han är genomtänkt och finurlig i att få världen på sin sida. Men men... det återstår att se.
Skulle nån i min närhet INTE göra rätt för sig baserat på att han/hon inte fått tillräcklig tacksamhet så skulle jag säga det var en skitstövel och en individ jag inte vill ha i min närhet.
En förälder som inte gör det som är förväntat i föräldrarollen pga han inte får tacksamhet tillbaka utan straffar sitt barn istället ska inte vara förälder. Man är inte förälder för att få uppmärksamhet eller tacksamhet. Man är förälder för att man älskar sina barn, för att man ställer upp för dem och ger dem kärlek och uppmärksamhet oavsett. Man ska guida sina barn på rätt spår.
Trump är verkligen INTE en bra förälder!
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Mera av samma snack!S scim skrev:
Trump har varit runt i världen och haft överläggningar med fler av våra andra stormaktsledare än vad Obama gjorde på 8 år.
Och Trump har inte startat några nya krig, vilket verkar ha varit Obamas specialitet. Sug på den du
Det mest pinsamma för oss som kallar oss svenskar är väl att vårt flygvapen skickade ner våra JAS 39 Gripen för att fotospana för att leda USAs och NATOs bomplan rätt när de bombade sönder Libyen 2011
https://sv.wikipedia.org/wiki/Internationella_militärinsatsen_i_Libyen_2011
Jag skäms fortfarande när jag tänker på detta.
Var det en del av FMVs marknadsföringsstrategi eller
Jaha, han har rest runt? Vad betyder det? Att han fått en massa gjort? Finns det nya samarbeten eller avtal? Han gillar att synas i pressen, få lite uppmärksamhet kan man också se det som med alla resor...KnockOnWood skrev:
Mera av samma snack!
Trump har varit runt i världen och haft överläggningar med fler av våra andra stormaktsledare än vad Obama gjorde på 8 år.
Och Trump har inte startat några nya krig, vilket verkar ha varit Obamas specialitet. Sug på den du![]()
Det mest pinsamma för oss som kallar oss svenskar är väl att vårt flygvapen skickade ner våra JAS 39 Gripen för att fotospana för att leda USAs och NATOs bomplan rätt när de bombade sönder Libyen 2011
[länk]
Jag skäms fortfarande när jag tänker på detta.
Var det en del av FMVs marknadsföringsstrategi eller![]()
Jag ser det som varken eller. Han reser, träffar folk. Och?
Trump har ju bombat Syrien? Det faller in under samma kategori som Obamas krigande.... inte som att Obama hoppade på 8 nya länder utan han fick ju ta över oroshärdar sen tidigare. På samma sätt har ju Trump fått ta över oroliga zoner. Ser ju inte Trumps bombningar som något fel nu till exempel.
Obama ändrade iallafall lite på USA inblandningssätt, mer bombplan, mindre folk på marken. Rätt eller fel... det får någon annan analyser.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Vad jag har förstått var USA inblandad i 5 krig när han tillträdde (och fick Nobels fredspris).L larka742 skrev:
När han avgick var det 7 eller 8 krig. Sicken fredskämpe!!!
Jo, det är ju ett bra sätt att skydda sina egna medborgare för krigsskador, men Afganer, Irakier, Libyer, Syrier...L larka742 skrev:
Du känner Trump privat förstår jag! efter som du så tydligt kan säga att han inte är en bra förälder. För inte bygger du dina antaganden på vad media säger?L larka742 skrev:Nivån här är inte ens på Trump nivå... så illa är det.
Hatar.. varför skulle jag göra det? Det finns ju inget personligt mot honom. Han är kul, intressant. Och om nåt så tycker jag synd om honom.
Historien kommer komma ihåg honom av andra anledningar än han tror. I nån mening hoppas jag lite att det finns en baktanke bakom alla lögner, att han är genomtänkt och finurlig i att få världen på sin sida. Men men... det återstår att se.
Skulle nån i min närhet INTE göra rätt för sig baserat på att han/hon inte fått tillräcklig tacksamhet så skulle jag säga det var en skitstövel och en individ jag inte vill ha i min närhet.
En förälder som inte gör det som är förväntat i föräldrarollen pga han inte får tacksamhet tillbaka utan straffar sitt barn istället ska inte vara förälder. Man är inte förälder för att få uppmärksamhet eller tacksamhet. Man är förälder för att man älskar sina barn, för att man ställer upp för dem och ger dem kärlek och uppmärksamhet oavsett. Man ska guida sina barn på rätt spår.
Trump är verkligen INTE en bra förälder!
Eftersom du säger att du inte hatar Trump, då håller du inte med i det Mikael_L skrev när han jämförde med hitler? För den jämförelsen visar tydligt att man hatar människan. Dessutom är det än väldigt låg nivå på diskussionen om Trump.
Tja, jag vet inte om du ens läste hela inlägget? Med tanke på det som han skrev sedan så passar self made ganska bra. Sedan får man väl tycka att någon är self made? För som den här tråden har utvecklats så är de flesta konstaterande gjort enbart av Trump hatarna här. Om man säger något annat så är det lögn...S scim skrev:
Tja, det var du som sänkte dig till en ganska oanständig nivå, när man blandar in Hitler och Pol pott så har man visat att man inte är kvar på en vettig nivå. Det måste du själv hålla med om att det är en ganska låg nivå. Vad är det som säger att han skulle kunna bli en ny Hitler? Varför är han så hemsk människa så att han jämför med Hitler och hans geliker? Eller att du är livrädd för Trumps väljare? Du menar att dessa väljare är idioter mer eller mindre? Eller varför är du så rädd? Det finns idioter bland hans väljare. Det finns bland alla väljare. Men alla är inte det, många är säkerligen väl medvetna om valet. Men det kanske inte räknas?Mikael_L skrev:
Har du någon som helst egentlig koll på Trump? har du försökt hitta information som är så pass neutral det går? Innan du fattade att han är en ny hitler?
