Status
Inte öppen för fler kommentarer.
BirgitS
O Odjuret skrev:
Är det så känsligt att media kan ha påverkat vad folk tycker om Trump? För det måste du väl kunna hålla med om att övriga media håller en mer negativ bild om Trump? Sanningen och vilka som har rätt och fel. Behöver vi inte diskutera just i den här frågan
Det var KnockOnWood som drog upp att media påverkar vad folk tycker om Trump, inte jag.
Se inlägg 739.

ion skrev:
Precis vad jag menade. Och Trump fanns inte på medias karta vid tidpunkten.
Eller så blir då media väldigt intresserade när en ny möjlig kandidat dyker upp och höjer hen till skyarna, sånt går säkert att hitta under historiens gång. Media kan reagera på många sätt och hur de gör brukar ha verklighetsförankring, i detta fall vilken politik personen för fram.
 
O
Mikael_L Mikael_L skrev:
Helt korrekt, han är inte dömd, och kan på sitt sätt därmed anses vara "ej korrupt".


Och slutligen, om du nu tycker att någon av alla dessa personer jag nämnt här är skyldiga till något, så måste du inse att det ju bara är dina egna hjärnspöken.
Det är bara för att du hatar dem så mycket, som du inbillar dig att de gjort något olagligt.
Okej då kan vi konstatera att det är bara dina hjärnspöken som säger att han är skyldig.
 
O
A arkTecko skrev:
Det är ju en bekväm inställning att ha, eftersom en sittande president inte kan åtalas eller dömas i domstol.
Det är en korrekt inställning att ha om man ser till hur rättssystemet ska fungera. vårat och även USA´s rättsystem bygger på att man är oskyldig innan man dömts.
 
O Odjuret skrev:
Det är en korrekt inställning att ha om man ser till hur rättssystemet ska fungera. vårat och även USA´s rättsystem bygger på att man är oskyldig innan man dömts.
Så eftersom Clinton inte är dömd för några email så kan du inte lägga det henne till last..?
 
O
L larka742 skrev:
Så eftersom Clinton inte är dömd för några email så kan du inte lägga det henne till last..?
Har du någonting emot att man inom rättsväsendet brukar utgå ifrån att en människa är oskyldig innan man döms?
 
O
BirgitS BirgitS skrev:
Det var KnockOnWood som drog upp att media påverkar vad folk tycker om Trump, inte jag.
Se inlägg 739.
Nä jag vet mycket väl att du svarade på ett annat inlägg Något fel med att jag valde att svara på ditt inlägg? jag vart lite fundersam på ditt svar. Därför frågade jag dig varför det är så känsligt att media mycket väl påverkar folk? Det är ingen hemlighet media påverkar folk hela tiden i olika ämnen och åsikter eller liknande saker.
 
BirgitS
O Odjuret skrev:
Nä jag vet mycket väl att du svarade på ett annat inlägg Något fel med att jag valde att svara på ditt inlägg? jag vart lite fundersam på ditt svar. Därför frågade jag dig varför det är så känsligt att media mycket väl påverkar folk? Det är ingen hemlighet media påverkar folk hela tiden i olika ämnen och åsikter eller liknande saker.
Jag tycker inte att det är känsligt och anser också att media påverkar folk. Däremot ska man ju inte tro att de flesta media i USA uttrycker samma sak som de flesta media i Sverige (lite konstigt med den användningen av ordet "media" där tror jag men tidningar och nyhetsprogram menar jag i alla fall).

O Odjuret skrev:
Har du någonting emot att man inom rättsväsendet brukar utgå ifrån att en människa är oskyldig innan man döms?
Man brukar tycka så, men Trump twittrade nyligen att en som just blivit häktad borde få dödsstraff.
https://www.expressen.se/nyheter/trump-kraver-dodsstraff-for-terroristen-i-new-york/
 
  • Gilla
Hemmakatten och 1 till
  • Laddar…
O
BirgitS BirgitS skrev:
Jag tycker inte att det är känsligt och anser också att media påverkar folk. Däremot ska man ju inte tro att de flesta media i USA uttrycker samma sak som de flesta media i Sverige (lite konstigt med den användningen av ordet "media" där tror jag men tidningar och nyhetsprogram menar jag i alla fall).


Man brukar tycka så, men Trump twittrade nyligen att en som just blivit häktad borde få dödsstraff.
[länk]
Så därför har jag fel? Inte kan du sjunka så lågt? Du tillhör den delen som har vettiga argument.
 
O Odjuret skrev:
Det är en korrekt inställning att ha om man ser till hur rättssystemet ska fungera. vårat och även USA´s rättsystem bygger på att man är oskyldig innan man dömts.
Så om Trump mördar en journalist i direktsändning tycker du alltså att han är oskyldig!? :O
 
O Odjuret skrev:
Så därför har jag fel? Inte kan du sjunka så lågt?
Så lågt som Trump? Nä det är det nog få som kan.
 
O
Haha det är riktigt komiskt det här. Jag anser att som rättsväsendet säger man är oskyldig tills motsatsen bevisas. Bara för att det sägs samtidigt som man nämner Trump så gäller inte det?
Om han frias i en rättsprocess är han fortfarande genomkorrupt?
 
Mikael_L
Kan det tänkas att du i konsekvensens namn tänker och säger så om precis varenda människa så är det bra så.

Du anser alltså då att alla är oskyldiga fram tills fällande dom. Och du försvarar väl också alla lika mycket som som du försvarar Trumpen.

När du sist hörde någon snacka om Toblerone-affären så framhöll du väl att Mona Sahlin faktiskt var oskyldig?
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
När du sist hörde någon snacka om Toblerone-affären så framhöll du väl att Mona Sahlin faktiskt var oskyldig?
Nu behöver man ju inte begå regelvidriga lagbrott för att ha handlat klandervärt.
Att använda regeringskansliets betalkort för privata inköp strider säkert mot "arbetsgivarens" regler.
Och i det fallet var det mycket mer än några Toblerone saken gällde.
Det var bland annat 98 obetalda parkeringsböter, säkert ett oslaget rekord om vi inte jämför med professionella "målvakter".
https://www.svd.se/lang-rad-blasvader-under-25-ars-tid
 
Fairlane
Man kan självklart vara skyldig till ett brott utan att man för den skull är dömd för det. Därmed säger jag inte något om att Trump är korrupt, det vet jag inte om han är eller inte. Däremot är det för mig uppenbart att han ljuger mer än någon annan politiker i något demokratiskt land.

Vad gäller USAs media och deras inflytande så är jag lite osäker på hur mycket olika nyheter påverkar valet. Jag har kommunicerat med några personer i USA, några som röstade på Trump och några som inte gjorde det. De som röstade på Trump tittade uteslutande på Fox News (övriga publicerade ändå bara fake news, hur man nu vet det). De som inte röstade på Trump undvek Fox News (eftersom de ändå bara hade fake news, hur man nu vet det). Så ur den aspekten borde det inte påverka så mycket.
 
BirgitS
O Odjuret skrev:
Så därför har jag fel? Inte kan du sjunka så lågt? Du tillhör den delen som har vettiga argument.
Tack så mycket :)

Förlåt men nu hänger jag inte med. Fel om vad?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.