80 974 läst ·
1 247 svar
81k läst
1,2k svar
Donald Trump
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
DT sa något icke negativt om Saudiarabien, huvva vilken hemsk människa var eran direkta reaktion.
Men när lövet gör detsamma, fjäskar för Saudiarabien, så var det inte mycket till debatt om det här hemma..
Men när lövet gör detsamma, fjäskar för Saudiarabien, så var det inte mycket till debatt om det här hemma..
På samma sätt har våra statsministrar fjäskat för Kina. Om fruntimmer inte får köra bil, eller om svenska bokförläggare blir kidnappade spelar ingen roll. Det är handelsförbindelserna som betyder något. Inte ens Norge vågar mopsa upp sig längre!L Lars48 skrev:
Det skrevs mycket negativt om kvinnorna. Men inte alls lika mycket negativt om själva resan.BirgitS skrev:
Men med tanke på att både Trump och Löveń pratat gott om det så kanske det inte är den bästa negativa sak om Trump. Nog borde det skrivits nånting bättte
Jag vet, det är Aftonbladet - jag vet att USA / Saudi har en militär relation men ändå.... att vara i landet, mitt i en statskupp och kategoriskt hylla ena parten känns ändå lite sådär.
Men å andra sidan kanske det behövs sådant fjäsk för att få vara kvar i matchen där nere, Saudi skulle kanske kasta ut USA annars..
Obama vågade ta ton om lika rättigheter, men det finns ju inte på kartan för DT om det.
Och skulle väl vara fel läge att bråka om kvinnors rättigheter samtidigt som en statskupp...hehe
Men å andra sidan kanske det behövs sådant fjäsk för att få vara kvar i matchen där nere, Saudi skulle kanske kasta ut USA annars..
Obama vågade ta ton om lika rättigheter, men det finns ju inte på kartan för DT om det.
Och skulle väl vara fel läge att bråka om kvinnors rättigheter samtidigt som en statskupp...hehe
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/B7XOG/lognen-har-blivit-det-nya-normala
"När Trump efter sitt installationstal påstod att han slagit publikrekord trots att fakta visade att betydligt fler besökt Obamas installation skapade det ett ramaskri. Hur kunde en president ljuga om en sak som var så enkel att kontrollera?"
...
"New York Times-krönikören Roger Cohen beskriver sin reaktion när Vita husets presstalesperson förnekar att Trump ljugit om en telefonkonversation med Mexikos president trots att lögnen avslöjats.
– Jag ryckte på axlarna, skriver Cohen. Det är så här autokratier cementerar sin makt. De maler ner dig. De vill att du ska rycka på axlarna när du hör den store ledaren säga att 1+1 är lika med 3."
Ett tillstånd av trötthet och ointresse inträder"
...
"Att frånvaron av en stor katastrof ger upphov till en viss lättnad säger egentligen allt om vilka förväntningar världen hade på Trump.
Men det motsäger inte att Trump ändå orsakat avsevärd skada på en rad områden. Framförallt har han devalverat värdet av USA:s ord. Vem vågar i fortsättningen att ingå en långsiktig överenskommelse med USA?"
"När Trump efter sitt installationstal påstod att han slagit publikrekord trots att fakta visade att betydligt fler besökt Obamas installation skapade det ett ramaskri. Hur kunde en president ljuga om en sak som var så enkel att kontrollera?"
...
"New York Times-krönikören Roger Cohen beskriver sin reaktion när Vita husets presstalesperson förnekar att Trump ljugit om en telefonkonversation med Mexikos president trots att lögnen avslöjats.
– Jag ryckte på axlarna, skriver Cohen. Det är så här autokratier cementerar sin makt. De maler ner dig. De vill att du ska rycka på axlarna när du hör den store ledaren säga att 1+1 är lika med 3."
Ett tillstånd av trötthet och ointresse inträder"
...
"Att frånvaron av en stor katastrof ger upphov till en viss lättnad säger egentligen allt om vilka förväntningar världen hade på Trump.
Men det motsäger inte att Trump ändå orsakat avsevärd skada på en rad områden. Framförallt har han devalverat värdet av USA:s ord. Vem vågar i fortsättningen att ingå en långsiktig överenskommelse med USA?"
Trump är en riktigt bra president.L larka742 skrev:[länk]
"När Trump efter sitt installationstal påstod att han slagit publikrekord trots att fakta visade att betydligt fler besökt Obamas installation skapade det ett ramaskri. Hur kunde en president ljuga om en sak som var så enkel att kontrollera?"
...
"New York Times-krönikören Roger Cohen beskriver sin reaktion när Vita husets presstalesperson förnekar att Trump ljugit om en telefonkonversation med Mexikos president trots att lögnen avslöjats.
– Jag ryckte på axlarna, skriver Cohen. Det är så här autokratier cementerar sin makt. De maler ner dig. De vill att du ska rycka på axlarna när du hör den store ledaren säga att 1+1 är lika med 3."
Ett tillstånd av trötthet och ointresse inträder"
...
"Att frånvaron av en stor katastrof ger upphov till en viss lättnad säger egentligen allt om vilka förväntningar världen hade på Trump.
Men det motsäger inte att Trump ändå orsakat avsevärd skada på en rad områden. Framförallt har han devalverat värdet av USA:s ord. Vem vågar i fortsättningen att ingå en långsiktig överenskommelse med USA?"
När det gäller att vara så negativt omskriven...
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 125 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 125 inlägg
Menar du att han är riktigt bra för att han ljuger, eller att han är riktigt bra eftersom han är så negativt omskriven eller vad menar du med att citera en negativ artikel och sen skriva de två meningarna?O Odjuret skrev:
Hittills har du väl bara framfört att du gillar Trump för att han vill bygga en mur mot Mexico. Vad är det mer som gör att han är en riktigt bra president enligt dig?
Nu vet jag inte om du enbart skriver för att provocera andra, för artikeln du hänvisar, skriver följande:O Odjuret skrev:
"När så många drabbats av Trump fatigue är det överraskande att majoriteten väljare genomskådat presidenten. Ett år efter valdagen visar en färsk opinionsmätning från Washington Post/ABC att Trumps opinionssiffror är de lägsta som uppmätts för någon president sedan andra världskriget."
Mycket bra fråga. Odjur kanske tror att om man Skriver bra president tillräcklig många gånger då börjar folk tro på det!BirgitS skrev:
Trump gör inget vettigt som folk kan skriva positivt om.
Förra veckan den enda positiva nyhet som han producerade var att käkat hamburgare och spelat golv i Japan.
Medlem
· Etelä Pohjanmaa
· 2 467 inlägg
Hittills har det kommit fram typ 4 saker som är bra med DT.
Att han ska bygga en mur.
Att en bilfabrik inte byggdes i Mexico
Att DT har en snygg fru
Att Hillary inte blev president.
Jaja, jag tycker det är magert ...
Men om man tror på Trumps sätt att tänka som att allt är ett nollsummespel, så är DT faktiskt bra för Sverige.
Då USA nu går sämre, tappar i prestige och förtroende, anses som en opålitlig partner, tappar köpkraft, skuldsätter sig allt värre osv osv,...
så är det i enlighet med nollsummespelet principer andra som vinner, troligtvis Sverige då också.
Vi kommer alltså få ökad prestige och förtroende, anses som pålitlig partner, ökar i köpkraft, minskar vår skuldsättning osv osv.
Ja alltså om nollsummespelet fungerar.
Att han ska bygga en mur.
Att en bilfabrik inte byggdes i Mexico
Att DT har en snygg fru
Att Hillary inte blev president.
Jaja, jag tycker det är magert ...
Men om man tror på Trumps sätt att tänka som att allt är ett nollsummespel, så är DT faktiskt bra för Sverige.
Då USA nu går sämre, tappar i prestige och förtroende, anses som en opålitlig partner, tappar köpkraft, skuldsätter sig allt värre osv osv,...
så är det i enlighet med nollsummespelet principer andra som vinner, troligtvis Sverige då också.
Vi kommer alltså få ökad prestige och förtroende, anses som pålitlig partner, ökar i köpkraft, minskar vår skuldsättning osv osv.
Ja alltså om nollsummespelet fungerar.
Min tolkning av de 2 meningarna är att han är en av de bättre presidenterna på att vara negativt omskriven, vilket är helt sant.BirgitS skrev:
Menar du att han är riktigt bra för att han ljuger, eller att han är riktigt bra eftersom han är så negativt omskriven eller vad menar du med att citera en negativ artikel och sen skriva de två meningarna?
Hittills har du väl bara framfört att du gillar Trump för att han vill bygga en mur mot Mexico. Vad är det mer som gör att han är en riktigt bra president enligt dig?
Nejdå. Inte därför!F Finndjävel skrev:
Utan pga. att hon utgav sig för att vara "folkets' kandidat samtidigt som hon svansade för Wall street och fick massiva kampanjbidrag därifrån. Vid tv-debatten mot Sanders hade hon i förväg fått reda på frågorna, från såväl publik som moderatorer! Hon sa också att hon skulle starta ett krig mot Ryssland för att de hade avslöjat hennes e-postmygel Sanders hade inte en chans eftersom DNC motarbetade honom till förmån för partiets kelgris och ägare. Detta trots att Sanders var populärare. Så till min, och sannolikt många millioner amerikaner förtjusning sköt
Clinton och hennes parti sig själva i foten.
Clinton är inte bara korrupt, hon är korkad också! Detta eftersom hon tog för givet att "arbetarstaterna " skulle rösta på henne, samt att alla kvinnor var helt bakom flötet och bara skulle rösta med sina vaginor.
Så nej. Det hade inget med kön att göra (även om Clinton trodde det).
Hon förlorade därför att hon var ännu sämre än... Trump!!! Det säger ett och annat.