Status
Inte öppen för fler kommentarer.
O Odjuret skrev:
Det är intressant att många "hatar" Trump å måste ta till våld, för att visa det
Samma sak dyker upp här hemma, när till synes "toleranta" människor försöker visa sin godhet genom intolerans och censur mot dem som eventuellt ser annorlunda på samhällets utveckling.
Från dagens GP: http://www.gp.se/ledare/totalitära-studenters-sällskap-1.4795515
 
O Odjuret skrev:
Tja att stänga ner hans konto är direkt regel vidrigt. Ingenting för en seriös människa sim du ändå är att påpeka.
Nja, det är nog snarare så att enligt Twitters regler så ska Trumps konto stängas ned, det har iallafall varit uppe för diskussion att en del inlägg "hetsade" och bröt mot någon regel men sett ur nåt samhällsperspektiv så fick kontot vara kvar...
O Odjuret skrev:
Det är intressant att många "hatar" Trump å måste ta till våld, för att visa det. Det kan aldrig vara rätt sätt att påverka någon i "deras" riktning. Det bästa sättet att påverka någon på är som görs i den här tråden. Genom sakliga argument... Våld eller stänga ner Trumps twitter är direkt fel och nästan ett hot mot demokratin. Det är naturligtvis inte rätt att använda våld eller på annat sätt sabba för de som inte tycker om Trump.
Eh? Det är väl Trumps anhängare som varit "kända" för att ta till våld.

"During the campaign, he repeatedly downplayed violent outbursts his supporters displayed at times toward protesters and insisted that paid activists were instead responsible for inciting violence at his rallies.

You people were vicious, violent, screaming, 'Where's the wall? We want the wall!' Screaming, 'Prison! Prison! Lock her up!' I mean you are going crazy. I mean, you were nasty and mean and vicious and you wanted to win, right?" Trump said Friday. "But now, you're mellow and you're cool and you're not nearly as vicious or violent, right? Because we won, right?"

http://edition.cnn.com/2016/12/16/politics/donald-trump-supporters-vicious-violent/index.html


Hittade en länk, men när det var aktuellt så tycker jag att det var flera nyhetsinslag, rapporter om att Trumps anhängare varit våldsamma och inte kunna svarat fredligt på deras motståndares åsikter...
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
O
L larka742 skrev:
Nja, det är nog snarare så att enligt Twitters regler så ska Trumps konto stängas ned, det har iallafall varit uppe för diskussion att en del inlägg "hetsade" och bröt mot någon regel men sett ur nåt samhällsperspektiv så fick kontot vara kvar...


Eh? Det är väl Trumps anhängare som varit "kända" för att ta till våld.

"During the campaign, he repeatedly downplayed violent outbursts his supporters displayed at times toward protesters and insisted that paid activists were instead responsible for inciting violence at his rallies.

You people were vicious, violent, screaming, 'Where's the wall? We want the wall!' Screaming, 'Prison! Prison! Lock her up!' I mean you are going crazy. I mean, you were nasty and mean and vicious and you wanted to win, right?" Trump said Friday. "But now, you're mellow and you're cool and you're not nearly as vicious or violent, right? Because we won, right?"

[länk]


Hittade en länk, men när det var aktuellt så tycker jag att det var flera nyhetsinslag, rapporter om att Trumps anhängare varit våldsamma och inte kunna svarat fredligt på deras motståndares åsikter...
L larka742 skrev:
Nja, det är nog snarare så att enligt Twitters regler så ska Trumps konto stängas ned, det har iallafall varit uppe för diskussion att en del inlägg "hetsade" och bröt mot någon regel men sett ur nåt samhällsperspektiv så fick kontot vara kvar...


Eh? Det är väl Trumps anhängare som varit "kända" för att ta till våld.

"During the campaign, he repeatedly downplayed violent outbursts his supporters displayed at times toward protesters and insisted that paid activists were instead responsible for inciting violence at his rallies.

You people were vicious, violent, screaming, 'Where's the wall? We want the wall!' Screaming, 'Prison! Prison! Lock her up!' I mean you are going crazy. I mean, you were nasty and mean and vicious and you wanted to win, right?" Trump said Friday. "But now, you're mellow and you're cool and you're not nearly as vicious or violent, right? Because we won, right?"

[länk]


Hittade en länk, men när det var aktuellt så tycker jag att det var flera nyhetsinslag, rapporter om att Trumps anhängare varit våldsamma och inte kunna svarat fredligt på deras motståndares åsikter...
Tja det är inga änglar där heller. Men som jag skrev så gällde det åt båda hållen. Men som du ansträngde dig för att hitta Trump anhängare som är våldsamma så hade du hittat lika många åt andra hållet. Men som jag skrev det är inte korrekt åt nått håll även om det bara vore Trumps anhängare . Det hör inte till i en demokrati.

Radera hans twitter? Har twitter själva varit där å funderat? För det blir så lätt vinklat när det i media diskuteras en sådan sak. Just eftersom media idag är så ofta negativt inställda. Det blir lika ointressant att läsa liknande från en Trump positiv del av media.
Just sådan sak är svår å vara neutral i.
Jag tycker nog att det är rätt stt ha kvar Trumps twitter. Jag misstänker att det är svårt att stänga ner därför att hans uttalanden ligger i gränslandet. Sen kan man göra skillnad på presidenten och vi andra. Men det viktiga är då att det snarare är presidenten och inte Trumps konto.


Bara ett tips när det gäller källor och Trump så är CNN välkända för att inte gilla Trump. (det är väldigt tydligt ömsesidigt) det gör att deras trovärdighet lite lägre. Det blir svårt å vara neutral som anställd där när det lär garanterat finnas order högre upp om vad som ska publiceras.
 
O
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Samma sak dyker upp här hemma, när till synes "toleranta" människor försöker visa sin godhet genom intolerans och censur mot dem som eventuellt ser annorlunda på samhällets utveckling.
Från dagens GP: [länk]
Yttrandefrihet... Som dessa grupper brukar ha som ledord.... Dubbelmoral är snarare vad det handlar om. Om man nu säger sig värna om både alla människors lika värde och yttrandefrihet, hur kan då vilja förbjuda någon att få komma till tals?
 
O Odjuret skrev:
Tja det är inga änglar där heller. Men som jag skrev så gällde det åt båda hållen. Men som du ansträngde dig för att hitta Trump anhängare som är våldsamma så hade du hittat lika många åt andra hållet. Men som jag skrev det är inte korrekt åt nått håll även om det bara vore Trumps anhängare . Det hör inte till i en demokrati.

Radera hans twitter? Har twitter själva varit där å funderat? För det blir så lätt vinklat när det i media diskuteras en sådan sak. Just eftersom media idag är så ofta negativt inställda. Det blir lika ointressant att läsa liknande från en Trump positiv del av media.
Just sådan sak är svår å vara neutral i.
Jag tycker nog att det är rätt stt ha kvar Trumps twitter. Jag misstänker att det är svårt att stänga ner därför att hans uttalanden ligger i gränslandet. Sen kan man göra skillnad på presidenten och vi andra. Men det viktiga är då att det snarare är presidenten och inte Trumps konto.


Bara ett tips när det gäller källor och Trump så är CNN välkända för att inte gilla Trump. (det är väldigt tydligt ömsesidigt) det gör att deras trovärdighet lite lägre. Det blir svårt å vara neutral som anställd där när det lär garanterat finnas order högre upp om vad som ska publiceras.
Jag kan nog tycka att det vore att ta det lite för hårt om hans twitter skulle stängts ned. Men det har varit diskussioner om det ja.

En länk där det skrivs om det.
"The idea of deleting Trump’s account has come up before, usually after especially offensive rounds of inflammatory or inciting tweets. Trump has come close to violating Twitter’s written terms of service, and arguably crossed it."

https://www.bostonglobe.com/opinion...ump-account/8L3ueLmWkSjWNgi95SVqRP/story.html

Åhå. Man kan alltså lite extra mycket på CNN menar du! :cool:
 
K
Nu tror jag knappas att nedstängningen av Trumsp Twitterkonto var för att sabotera för just Trump.

Snarare ville den fd anställde sabotera för sin arbetsgivare på sin sista dag. Trumps Twittrande är värt miljarder för Twitter så hans konto kommer nog aldrig att stängas oavsett vad han skriver.

/Krille
 
Mikael_L
O Odjuret skrev:
Jag tycker nog att det är rätt stt ha kvar Trumps twitter. Jag misstänker att det är svårt att stänga ner därför att hans uttalanden ligger i gränslandet.
Gränslandet...!..., bullshit!!!

Han passerar grovt gränsen för vad som är tillåtet i twitters regler varenda vecka.
Skulle han vara vilken vanlig användare som helst och fått anmälningar för de inlägg som grovt bryter mot reglerna skulle han varit utkickad för jättelänge sen.

Men Trump får helt klart en annan bedömningsgrund, det har även twitter öppenhjärtigt erkänt. De försvarar sig med att DT's twitter är av så stort allmänt intresse att man får lov att strunta i reglerna.

Money talks, tror jag. Plus att de antagligen känner sig lite smickrade av att få vara officiell kanal för presidentens politik, ungefär som Sovjetiska tidningen Pravda ...


Lite om twitters regler, dessa bryter DT konstant mot, typ varenda paragraf här har han brutit grovt mot:
De delar DT främst bryter mot:

Våld och fysisk skada
Våld: Du får inte komma med specifika hot om våld eller önska att en enskild person eller en grupp ska råka ut för fysisk skada, dö eller bli sjuka. Detta omfattar bland annat att hota om eller främja terrorism.


Självmord eller självskadebeteende: Du får inte främja eller uppmuntra till självmord eller självskadebeteende. När vi får information om att en person hotar att begå självmord eller skada sig själv kan vi vidta flera åtgärder för att hjälpa till, som att kontakta personen och erbjuda resurser som exempelvis kontaktuppgifter till våra samarbetspartner inom psykisk hälsa.


Sexuellt utnyttjande av barn: Du får inte främja sexuellt utnyttjade av barn. Läs mer om vår policy som rör sexuellt utnyttjande av barn och vår nolltolerans mot detta.



Kränkningar och hatiskt beteende


Kränkningar: Du får inte ägna dig åt trakasseri riktat mot enskilda personer eller uppmuntra andra att göra det. Vi anser kränkande beteende vara ett försök att trakassera, hota och att skrämma någon annan till tystnad.


Oönskade sexuella närmanden: Du får inte kränka någon direkt genom att skicka oönskat sexuellt innehåll, objektifiera denna på ett uttalat sexuellt sätt eller på något annat vis ägna dig åt dåligt sexuellt uppförande.


Hatiskt beteende: Du får inte förespråka våld mot, hota eller trakassera andra människor på grundval av ras, etnicitet, nationellt ursprung, sexuell läggning, kön, könsidentitet, religion, ålder, funktionsnedsättning eller allvarlig sjukdom. Läs mer om vår policy mot hatiskt beteende.



Privat information och intima medier


Privat information: Du får inte publicera eller lägga upp andras privata information utan deras uttryckliga medgivande och tillstånd. Definitionen av privat information varierar i lokala lagar. Läs mer om vår policy om privat information.


Intima medier: Du får inte lägga upp eller dela intima foton eller videor med någon som har framställts eller distribuerats utan dennas tillstånd. Läs mer om intima medier på Twitter.
Hot om att exponera/hacka: Du får inte hota om att exponera någons privata information eller intima medier. Du får heller inte hota om att hacka eller bryta dig in i någons digitala information.



Personifiering
:

Du får inte personifiera enskilda personer, grupper eller organisationer på ett sätt som vilseleder, förvirrar eller lurar andra, eller med avsikt att göra det. Du kan få ha parodi-, fan-, kommentars- och nyhetskonton, men du får inte ha det om syftet med kontot är att spamma eller kränka. Läs mer om vår personifieringspolicy.


https://support.twitter.com/articles/20170465?lang=sv
 
  • Gilla
Krille4 och 3 till
  • Laddar…
O
K Krille4 skrev:
Nu tror jag knappas att nedstängningen av Trumsp Twitterkonto var för att sabotera för just Trump.

Snarare ville den fd anställde sabotera för sin arbetsgivare på sin sista dag. Trumps Twittrande är värt miljarder för Twitter så hans konto kommer nog aldrig att stängas oavsett vad han skriver.

/Krille
Återigen tycker vi olika dock så tror jag mer att den anställda valde Trumps för att jävlas med Trump. :)
 
O
Mikael_L Mikael_L skrev:
Gränslandet...!..., bullshit!!!

Han passerar grovt gränsen för vad som är tillåtet i twitters regler varenda vecka.
Skulle han vara vilken vanlig användare som helst och fått anmälningar för de inlägg som grovt bryter mot reglerna skulle han varit utkickad för jättelänge sen.

Men Trump får helt klart en annan bedömningsgrund, det har även twitter öppenhjärtigt erkänt. De försvarar sig med att DT's twitter är av så stort allmänt intresse att man får lov att strunta i reglerna.

Money talks, tror jag. Plus att de antagligen känner sig lite smickrade av att få vara officiell kanal för presidentens politik, ungefär som Sovjetiska tidningen Pravda ...


Lite om twitters regler, dessa bryter DT konstant mot, typ varenda paragraf här har han brutit grovt mot:
De delar DT främst bryter mot:

Våld och fysisk skada
Våld: Du får inte komma med specifika hot om våld eller önska att en enskild person eller en grupp ska råka ut för fysisk skada, dö eller bli sjuka. Detta omfattar bland annat att hota om eller främja terrorism.


Självmord eller självskadebeteende: Du får inte främja eller uppmuntra till självmord eller självskadebeteende. När vi får information om att en person hotar att begå självmord eller skada sig själv kan vi vidta flera åtgärder för att hjälpa till, som att kontakta personen och erbjuda resurser som exempelvis kontaktuppgifter till våra samarbetspartner inom psykisk hälsa.


Sexuellt utnyttjande av barn: Du får inte främja sexuellt utnyttjade av barn. Läs mer om vår policy som rör sexuellt utnyttjande av barn och vår nolltolerans mot detta.



Kränkningar och hatiskt beteende


Kränkningar: Du får inte ägna dig åt trakasseri riktat mot enskilda personer eller uppmuntra andra att göra det. Vi anser kränkande beteende vara ett försök att trakassera, hota och att skrämma någon annan till tystnad.


Oönskade sexuella närmanden: Du får inte kränka någon direkt genom att skicka oönskat sexuellt innehåll, objektifiera denna på ett uttalat sexuellt sätt eller på något annat vis ägna dig åt dåligt sexuellt uppförande.


Hatiskt beteende: Du får inte förespråka våld mot, hota eller trakassera andra människor på grundval av ras, etnicitet, nationellt ursprung, sexuell läggning, kön, könsidentitet, religion, ålder, funktionsnedsättning eller allvarlig sjukdom. Läs mer om vår policy mot hatiskt beteende.



Privat information och intima medier


Privat information: Du får inte publicera eller lägga upp andras privata information utan deras uttryckliga medgivande och tillstånd. Definitionen av privat information varierar i lokala lagar. Läs mer om vår policy om privat information.


Intima medier: Du får inte lägga upp eller dela intima foton eller videor med någon som har framställts eller distribuerats utan dennas tillstånd. Läs mer om intima medier på Twitter.
Hot om att exponera/hacka: Du får inte hota om att exponera någons privata information eller intima medier. Du får heller inte hota om att hacka eller bryta dig in i någons digitala information.



Personifiering
:

Du får inte personifiera enskilda personer, grupper eller organisationer på ett sätt som vilseleder, förvirrar eller lurar andra, eller med avsikt att göra det. Du kan få ha parodi-, fan-, kommentars- och nyhetskonton, men du får inte ha det om syftet med kontot är att spamma eller kränka. Läs mer om vår personifieringspolicy.


[länk]
Tja man kan inte direkt klandra twitter... Det är ett vinstdrivande bolag. Det är tydligt att Trump har många följare bland båda sidor.
Dessutom så tror jag att övertrampen egentligen ligger i gråzoner. Det är lätt tycka att nån går över gränsen när man har sin egen tolkning. Dock är som jag förstår utav det ni skriver att en hel del tenderar att precis gå över gränsen.
Men man kan förlåta mycket om det är någon som drar in pengar åt en
 
Fairlane
Det var väl inte så bra gjort av Trump?

Det står ju att de andra länderna fortsätter TROTS att Trump dragit ut USA ur avtalet. Kina och Indien storsatsar på att fullfölja avtalet. Det kan väl knappast räknas till Trump's förtjänst som något bra han gjort?
 
  • Gilla
harry73
  • Laddar…
BirgitS
O Odjuret skrev:
Jag tycker nog att det är rätt stt ha kvar Trumps twitter. Jag misstänker att det är svårt att stänga ner därför att hans uttalanden ligger i gränslandet. Sen kan man göra skillnad på presidenten och vi andra. Men det viktiga är då att det snarare är presidenten och inte Trumps konto.
Men det är Trumps privata Twitter-konto, realDonaldTrump, som Trump använder framför allt medan det konto som tillhör presidentposten heter POTUS.
 
ion skrev:
"USA:s planerade utträde ur Parisavtalet har inte orsakat någon global punktering. Tvärtom har klimatarbetet tagit ny fart".
[länk]
Det var väl bra gjort av D.T ?
Ta ett steg ut och fundera på vad du läst, vad du skrivit...."bra gjort"?

Instuderingsfråga "Läser jag det här objektivt?"
 
I
L Lars48 skrev:
Det har inte påverkat avtalet men det påverkar säkert klimatet så länge det är DT som styr.

[länk]
Så DT har ansvar för det som bestämdes innan han blev vald?
Hat förblindar.




Carl Johan von Seth
1010472.jpeg
Rätta artikel
Senaste i ämnet Klimatförhandlingarna
  1. bigOriginal.jpg
    Igår
    Höjda klimatambitioner svenskt mål på FN-möte
  2. bigOriginal.jpg
    2017-10-30
    Klimatexpert om ny rapport: ”Chocksiffror”
  3. bigOriginal.jpg
    2017-09-16
    EU-kommissionär: Trump mjuknar om Parisavtalet
Parisavtalet hann knappt lyfta innan det började pysa oroande ur det internationella klimatarbetet. USA, en pådrivande kraft inför FN-mötet 2015, har förkastat uppgörelsen. Och som om Trump inte var nog har FN:s meteorologer för det första noterat ett oväntat skutt i atmosfärens koldioxidkurvor. För det andra har man konstaterat att ländernas klimatlöften från Paris inte alls räcker för att klara målen.

Visst tickar klockan. Men när klimatministrarna i veckan träffas i Bonn för att fullfölja arbetet och fylla i luckorna från Paris är läget ändå mer hoppfullt än för två år sedan. USA:s planerade utträde har inte orsakat någon global punktering. Tvärtom håller länder, regioner och städer fast vid avtalet. De ser inget val. Dessutom finns starka ljuspunkter inte minst på energimarknaderna.

Sedan Parisavtalet skrevs under har till exempel priset halverats på upphandlad solel i Indien. Stora projekt har i år redovisat kostnader som ligger ordentligt under priset för kolkraft. Samma trend har för övrigt haft genomslag i flera stora vindkraftprojekt i Storbritannien och Tyskland.

För kolet – den värsta klimatskurken – ser det alltså mörkt ut. Inte så mycket tack vare något toppmöte som på grund av snabb teknisk utveckling på flera områden.

Fler goda nyheter: Sedan Parisavtalet undertecknades verkar det som att de globala koldioxidutsläppen faktiskt har legat still. Det är inte tillräckligt. Men det är hoppingivande eftersom oljepriset har varit lågt, samtidigt som tillväxten i världen varit stabil och positiv. Förra året växte Kinas ekonomi med nästan 7 procent, men de nationella utsläppen ökade inte.

Förra året växte Kinas ekonomi med nästan 7 procent, men de nationella utsläppen ökade inte.
Landet har samtidigt avslöjat nya planer för att fasa ut bensin- och dieseltransporterna. Peking verkar mena allvar. Nästa år ska dessutom ett system för utsläppshandel införas. Inför Parisförhandlingarna sades det att de kinesiska klimatutsläppen skulle vända år 2030. Då lät det som ett ganska ambitiöst löfte, nu känns det redan överspelat.

Hoten mot denna utveckling behöver avvärjas. Flera länder vill till exempel höja tullarna på solceller – det är dumheter. Att elda kol, olja och gas är fortfarande alldeles för enkelt och billigt på de flesta platser, även inom EU. Det krävs egentligen inga överenskommelser i FN för att slå fast att det är dårskap. Men om mötet i Bonn kan påskynda sådana insikter finns fortfarande hopp.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.