Status
Inte öppen för fler kommentarer.
I
S Snål-Jocke skrev:
Men visst fan har han en snygg fru. Tänk om Stefan Löveń hade en sådan puma hemma i kåken
Du har kanske inte läst allt här... men bara så du vet kan sådana kommentarer väcka ont blod.
För att anknyta till tråden, är han så mäktig, DT? Tycker inte det verkar som han får igenom hälften av de han pratat om.
Jag efterlyser fortfarande fakta om vad han gjort och inte gjort, gott och ont. Kan man ha en åsikt om politiken utan att veta det? Fast glöm det, tråden hette ju Trump så då är det väl personangrepp vi ska ägna oss åt.
Jag gillar inte hans frisyr. Jag tycker han beter sig buffigt. Han är för stor i truten. Och kaxig. Dessutom är han för gammal och alldeles för rik. Samt icke att förglömma, blek. Han har inte på Twitter att göra, jag hatar Twitter, ( tror jag ) bara för att han hänger där.
 
ion skrev:
Jag gillar inte hans frisyr
Äh, du är bara avis för att du inte har ett gyllene ION Tower vid Möllevångstorget :cool:

Men, allvarligt talat, så ligger det mycket i vad du skriver.
Det är inte bara änglar på ena sidan, och underjordiska demoner på den andra:
https://www.realclearpolitics.com/a..._the_democrats_played_russia_card_135395.html

För övrigt: Hur många krig startade den förra, med Nobels fredspris belönade, presidenten?
 
O
S Snål-Jocke skrev:
Vad jag förvånas över i den här tråden är att ni är många som försöker övertyga de "troende" om varför DT är olämplig som ledare "Over the free world". Inser ni inte själva det omöjliga i att med verkliga fakta och sanning få en skock som har valt att bara ta in den information som passar sin egen världsbild och övertygelse, att se helheten?

Om man så övertygat tror att att en person som aldrig någonsin kontrollerar sin information hela tiden har rätt i vad denne säger, så kommer inte något argument eller bevis mot dennes agenda att godtas.

I min värld så är man orolig när en såpass mäktig person som DT ändå är, hela tiden presenterar egna villfarelser som fakta, och fördömer de som som opponerar sig.


Tänk själva att ni är inbjudna till en debatt, ni har förberett vad ni står för och vad ni skall säga. Som första replik kommer er motståndare att ta upp en revolver och dra ett skott rätt i pannbenet på er. Är ni vinnare nu?

Så blir det att argumentera med någon som väljer att bortse från precis allt som är minus, och endast älska det som är plus..

Men visst fan har han en snygg fru. Tänk om Stefan Löveń hade en sådan puma hemma i kåken. Vilket paradis vi bott i då....
Nu är det nog dags att läsa tråden igen! Nästan all information som läggs upp i tråden är okritiskt negativ om Trump. Vi är några som vill ha en mer nyanserad bild av det hela. Men vad jag vet så har ingen sagt att de älskar Trump. Jag tror inte att de här som inte gillar Trump behöver så mycket stöd. Dessa är inte direkt i underläge. Utan tråden handlar mest om deras jakt på negativa artiklar. Eftersom vad man tycker om en människa är subjektivt så är även vd man tycker om det han gör subjektivt.
Jag kommer aldrig kunna övertyga någon här eftersom vi alla tycker olika.
Sen är det nog så att de som inte är negativa till Trump behöver stöd... Eftersom de möts av en enig vägg med samma mantra
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
O Odjuret skrev:
Vi är några som vill ha en mer nyanserad bild av det hela.
Du kanske kan börja då, nyansera bilden. Vad har Trump åstadkommit under sitt presidentskap som är bra? Och vem är det bra för? På vilket sätt är världen en bättre plats?
Bomba på med länkar, artiklar, sanningar.
 
  • Gilla
Nyfniken och 4 till
  • Laddar…
O Odjuret skrev:
Tja... Du ger inte Trump lite för stor makt nu?

Ääääh varför orkar jag ens bry mig? Detta är klubben för inbördes beundran, i att tycka illa om Trump... Det är ganska intressant egentligen att tråden spårade ur och vart en tråd för de som inte gillar Trump...
O Odjuret skrev:
Nu är det nog dags att läsa tråden igen! Nästan all information som läggs upp i tråden är okritiskt negativ om Trump. Vi är några som vill ha en mer nyanserad bild av det hela. Men vad jag vet så har ingen sagt att de älskar Trump. Jag tror inte att de här som inte gillar Trump behöver så mycket stöd. Dessa är inte direkt i underläge. Utan tråden handlar mest om deras jakt på negativa artiklar. Eftersom vad man tycker om en människa är subjektivt så är även vd man tycker om det han gör subjektivt.
Jag kommer aldrig kunna övertyga någon här eftersom vi alla tycker olika.
Sen är det nog så att de som inte är negativa till Trump behöver stöd... Eftersom de möts av en enig vägg med samma mantra
okritisk negativ, absolut - jag kan ta in andra synpunkter om saker han gjort bra. Eller vinklingar men det närmaste kritiskt tänkande gett oss om tex hans twittrande är att om vi är säkra på att det här han som skriver... det är liksom det enda.

Tyvärr, allt annat är så sekundärt - även om han skulle lyckats med ett antal lagar eller så - det ohämmade twittrandet är från Donald Trump själv. HAN gör det. Allt annat han lyckas med är faktiskt omringad ett gäng av rådgivare, men i twitter så är Trump... Trump. Ljuger, förvanskar, glömmer, misstar sig, ursäktar sig aldrig...

HAN är INTE en person som ska ha ENSAM oinskränkt makt att fyra av kärnvapen. *punkt*

hehe Samma mantra, nja - det här inte en toblerone-skandal.
Mr Trump förser oss med nytt material så gott som dagligen.
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Äh, du är bara avis för att du inte har ett gyllene ION Tower vid Möllevångstorget :cool:

Men, allvarligt talat, så ligger det mycket i vad du skriver.
Det är inte bara änglar på ena sidan, och underjordiska demoner på den andra:
[länk]

För övrigt: Hur många krig startade den förra, med Nobels fredspris belönade, presidenten?
Ja jag har hört siffran 7 (eller 5) men eftersom det inte direkt varit nån större uppmärksamhet kring det så finns det väl inget att säga om det bara såhär.

Visa istället vilka militära insatser som var omotiverade under förra presidenten? Har tex inget och säga om det Trump gjorde i Syrien. Det var motiverat.
 
I
O Odjuret skrev:
Nu är det nog dags att läsa tråden igen! Nästan all information som läggs upp i tråden är okritiskt negativ om Trump. Vi är några som vill ha en mer nyanserad bild av det hela. Men vad jag vet så har ingen sagt att de älskar Trump. Jag tror inte att de här som inte gillar Trump behöver så mycket stöd. Dessa är inte direkt i underläge. Utan tråden handlar mest om deras jakt på negativa artiklar. Eftersom vad man tycker om en människa är subjektivt så är även vd man tycker om det han gör subjektivt.
Jag kommer aldrig kunna övertyga någon här eftersom vi alla tycker olika.
Sen är det nog så att de som inte är negativa till Trump behöver stöd... Eftersom de möts av en enig vägg med samma mantra
Hade kanske varit onödigt med ett val i usa, de kunde konsultera Hata Trump klubben i stället. Demokrati i all ära, men när det finns folk som både har kristallkula och ett överlägset intellekt borde man kanske välja fråga klubben istället.
Jag passar på att fråga klubben, vem ska regera i Sverige efter 2018?
 
I
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Äh, du är bara avis för att du inte har ett gyllene ION Tower vid Möllevångstorget :cool:

Men, allvarligt talat, så ligger det mycket i vad du skriver.
Det är inte bara änglar på ena sidan, och underjordiska demoner på den andra:
[länk]

För övrigt: Hur många krig startade den förra, med Nobels fredspris belönade, presidenten?
Försöker översätta med google, vågar inte chansa på att det skrivs till nackdel för H.C.
Skulle det vara så måste det vara fake , styrt av Trump. Finns ingen annan förklaring.
ION Tower låter bra, men inte Malmö.Fast jag har redan tillräckligt att hålla i ordning så, nej jag är inte avis, inte ens på frun han har, min är bättre.
 
harry73
Den står redan i Lund :D
Elite Hotell I(de)ON

Modernt Elite Hotel Ideon byggnad i Lund med färgglada fasadpaneler under molnig himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
KnockOnWood och 1 till
  • Laddar…
I
harry73 harry73 skrev:
Den står redan i Lund :D
Elite Hotell I(de)ON

[bild]
Den var bra.:rofl:
 
K
O Odjuret skrev:
Nu är det nog dags att läsa tråden igen! Nästan all information som läggs upp i tråden är okritiskt negativ om Trump. Vi är några som vill ha en mer nyanserad bild av det hela. Men vad jag vet så har ingen sagt att de älskar Trump. Jag tror inte att de här som inte gillar Trump behöver så mycket stöd. Dessa är inte direkt i underläge. Utan tråden handlar mest om deras jakt på negativa artiklar. Eftersom vad man tycker om en människa är subjektivt så är även vd man tycker om det han gör subjektivt.
Jag kommer aldrig kunna övertyga någon här eftersom vi alla tycker olika.
Sen är det nog så att de som inte är negativa till Trump behöver stöd... Eftersom de möts av en enig vägg med samma mantra
Jättebra - då är det väl bara att du lägger upp något positivt om Trump som motvikt?

Det enda jag kan se som något positivt är att de etablerade politikerna nu förstått hur stort politikerföraktet är i USA.

/Krille
 
Jag kan tycka att det är bra att han twittrar, det blir ju lite personligt och kan ge lite kul notiser från hans vardag - MEN det är ju svårt när personen som gör twittrandet är så fel ute i vad han skriver....
 
O
T tompaah7503 skrev:
Du kanske kan börja då, nyansera bilden. Vad har Trump åstadkommit under sitt presidentskap som är bra? Och vem är det bra för? På vilket sätt är världen en bättre plats?
Bomba på med länkar, artiklar, sanningar.
Hur ska jag kunna veta vad du tycker är bra? Troligtvis tycker vi inte lika! Att då övertyga dig känns hopplöst!

Men ser du inte problemet när det är så vinklat?
 
O Odjuret skrev:
Hur ska jag kunna veta vad du tycker är bra? Troligtvis tycker vi inte lika! Att då övertyga dig känns hopplöst!
Du vet ju inte ens vad jag tycker. Även de som inte gillar Trump utgår från sina subjektiva åsikter om vad som är dåligt, så då kan du också göra det när du berättar om vad du gillar med Trump.

Kom med lite åsikter eller länkar.
Det går ju inte bara gnälla att alla är emot Trump och bilden är felaktig, för att sedan inte ha någon motbild.
Eller jo, går går det ju men det är väl det som normalt kallas för att bära offerkofta.
 
  • Gilla
Freddedan och 1 till
  • Laddar…
O
K Krille4 skrev:
Jättebra - då är det väl bara att du lägger upp något positivt om Trump som motvikt?

Det enda jag kan se som något positivt är att de etablerade politikerna nu förstått hur stort politikerföraktet är i USA.:)

/Krille
Du har fått nånting att tycka illa om! Det är väl inte fel:geek:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.