Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Screenprint på PDT svar till Tucker Carlson fråga angående den påstådda "Obama-avlyssningen"

Såg intervjun på tv (FOX NEWS) förut och jag är glad att de skrev ner hans svar, för det var väldigt svårt att få grepp om vad han pratade om..

Skärmbild av text där Donald Trump svarar Tucker Carlson om påstådd avlyssning av Obama, från The David Pakman Show.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nu är det nästan glasklart.. :thinking:

---

Någon som vet hur det gick sedan? Lät som om de skulle lämna in några officiella rapporter (bevis?) bara några veckor senare (efter tv-framträdandet), men jag har inte direkt hört så mycket mer i frågan.

O
Alternativet till Trump skulle vara Clinton å de tror jag skulle vara värre.
Tänk på det när ni sitter å tycker illa om Trump :)

• Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
K
O Odjuret skrev:
Du har fått nånting att tycka illa om! Det är väl inte fel:geek:
Är det inte bättre att du själv skriver något positivt om Trump istället för att bara klaga över att "alla hatar Trump"?

/Krille

• Gilla
Lars48
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Lite om vad han åstadkommit fram till augusti ungefär.. (på engelska).
Om ni tycker det är bra eller dåligt är upp till Er:

[länk]
Han har definitivt inte lyckats ett dugg bättre än andra presidenter. Graferna kommer heller inte se bättre ut för resten av mandat perioden.
Faktum är att DT har lovat ut massvis utan att kunna infria en liten del av dem. Det enda han är bra på jämfört med andra presidenter är att kunna lura folket effektivare med sina vallöfte.

• Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
Mikael_L
Barack Obama hade också väldigt svårt att få sin politik genomförd. Det berodde till stor del på att efter år två hade han en majoritet av republikaner mot sig i representanthuset och efter 4 år hade även senaten en majoritet av republikaner.
(Detta kommer troligen Trump också få smaka på efter nästa års delårsval).

Detta har jag minne av att pressen rapporterade mycket om, hur lite Obama lyckades genomföra. Jag har öht inte direkt något minne om att pressen/media rapporterade speciellt mycket positivt om Obama, det var ju mest fokus på allt han misslyckades med.

harry73
harry73 harry73 skrev:
Den står redan i Lund :D
Elite Hotell I(de)ON
Jag var för sen att redigera inlägget, men så är bilden ännu bättre :)
Modernt höghus med färgstark fasad mot molnig himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
här har du något rejält positivt
Jo det är naturligtvis väldigt positivt att bortse från all känd vetenskap och istället fortsätta på spåret "koka planeten"..

• Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
K
Nu sticker jag väl ut hakan, men här har du något rejält positivt:
[länk]
Det kan man ju ha olika åsikter om men positivt är i alla fall att han står för det han lovade innan valet.

/Krille

[länk]
Om det är positivt eller negativt beror väl på hur man ser på det.
Det som det däremot visar är att Trump är totalt oförmögen att kompromissa och samarbeta med andra. Han visar ju klart att USA kör sin egen väg och tar inte hänsyn till någon annan. För Europas del betyder det att USA inte längre kan ses som en allierad.

Relationerna mellan USA och EU är sämst dom någonsin varit. Sen får man se hur man vill på det.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
/
Hoppa ur ett avtal är ingen konst. Kom gärna med nåt konstnärligt som han har gjort.

Mikael_L
[länk]
Vad är det som du tycker är positivt med det? Jag tror många inte tycker det är positivt, så det behöver vi inte avhandla. Jag är nyfiken på varför du tycker det är positivt.

L Lars48 skrev:
Hoppa ur ett avtal är ingen konst
OBS, detta var inget bindande avtal. Det heter rätteligen överenskommelse (agreement) och var inte bindande till några som helst åtaganden, varken för Sverige, USA, Brasilien eller Indien.

Mikael_L Mikael_L skrev:
Vad är det som du tycker är positivt med det?
Jag ser parisöverenskommelsen som ett led i en allmän globaliseringssträvan, som på ingen sätt skulle gynna oss medborgare i de västliga, utvecklade demokratierna.

Naturligt ställer vår "humanistiska", "feministiska" regering upp med hull och hår för att visa hur goda de är.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.