81 004 läst ·
1 247 svar
81k läst
1,2k svar
Donald Trump
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Screenprint på PDT svar till Tucker Carlson fråga angående den påstådda "Obama-avlyssningen"
Såg intervjun på tv (FOX NEWS) förut och jag är glad att de skrev ner hans svar, för det var väldigt svårt att få grepp om vad han pratade om..
Nu är det nästan glasklart..
---
Någon som vet hur det gick sedan? Lät som om de skulle lämna in några officiella rapporter (bevis?) bara några veckor senare (efter tv-framträdandet), men jag har inte direkt hört så mycket mer i frågan.
Såg intervjun på tv (FOX NEWS) förut och jag är glad att de skrev ner hans svar, för det var väldigt svårt att få grepp om vad han pratade om..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu är det nästan glasklart..
---
Någon som vet hur det gick sedan? Lät som om de skulle lämna in några officiella rapporter (bevis?) bara några veckor senare (efter tv-framträdandet), men jag har inte direkt hört så mycket mer i frågan.
Lite om vad han åstadkommit fram till augusti ungefär.. (på engelska).
Om ni tycker det är bra eller dåligt är upp till Er:
http://www.bbc.com/news/world-us-canada-38663043
Om ni tycker det är bra eller dåligt är upp till Er:
http://www.bbc.com/news/world-us-canada-38663043
Lite om hans första 100 dagar som President därborta.. (på svenska):
https://www.aftonbladet.se/nyheter/...-loftena-han-hallit--och-de-manga-fler-han-br
https://www.aftonbladet.se/nyheter/...-loftena-han-hallit--och-de-manga-fler-han-br
Han har definitivt inte lyckats ett dugg bättre än andra presidenter. Graferna kommer heller inte se bättre ut för resten av mandat perioden.Snigla skrev:
Faktum är att DT har lovat ut massvis utan att kunna infria en liten del av dem. Det enda han är bra på jämfört med andra presidenter är att kunna lura folket effektivare med sina vallöfte.
Barack Obama hade också väldigt svårt att få sin politik genomförd. Det berodde till stor del på att efter år två hade han en majoritet av republikaner mot sig i representanthuset och efter 4 år hade även senaten en majoritet av republikaner.
(Detta kommer troligen Trump också få smaka på efter nästa års delårsval).
Detta har jag minne av att pressen rapporterade mycket om, hur lite Obama lyckades genomföra. Jag har öht inte direkt något minne om att pressen/media rapporterade speciellt mycket positivt om Obama, det var ju mest fokus på allt han misslyckades med.
(Detta kommer troligen Trump också få smaka på efter nästa års delårsval).
Detta har jag minne av att pressen rapporterade mycket om, hur lite Obama lyckades genomföra. Jag har öht inte direkt något minne om att pressen/media rapporterade speciellt mycket positivt om Obama, det var ju mest fokus på allt han misslyckades med.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Nu sticker jag väl ut hakan, men här har du något rejält positivt:K Krille4 skrev:
http://www.klimatupplysningen.se/2017/06/01/usa-lamnar-parisoverenskommelsen/
Självbyggare
· SE4
· 3 301 inlägg
Medlem
· Etelä Pohjanmaa
· 2 467 inlägg
Om det är positivt eller negativt beror väl på hur man ser på det.KnockOnWood skrev:
Det som det däremot visar är att Trump är totalt oförmögen att kompromissa och samarbeta med andra. Han visar ju klart att USA kör sin egen väg och tar inte hänsyn till någon annan. För Europas del betyder det att USA inte längre kan ses som en allierad.
Relationerna mellan USA och EU är sämst dom någonsin varit. Sen får man se hur man vill på det.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
OBS, detta var inget bindande avtal. Det heter rätteligen överenskommelse (agreement) och var inte bindande till några som helst åtaganden, varken för Sverige, USA, Brasilien eller Indien.L Lars48 skrev:
Jag ser parisöverenskommelsen som ett led i en allmän globaliseringssträvan, som på ingen sätt skulle gynna oss medborgare i de västliga, utvecklade demokratierna.Mikael_L skrev:
Naturligt ställer vår "humanistiska", "feministiska" regering upp med hull och hår för att visa hur goda de är.

