81 004 läst ·
1 247 svar
81k läst
1,2k svar
Donald Trump
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 141 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 141 inlägg
Grupptryck är en väldigt effektiv metod att få folk att bestämma sig för en viss sak när de står och väger mellan ett beslut åt ena eller andra hållet. Att så fort man kollar Facebook mötas av en viss uppfattning är grupptryck. Grupptryck är en metod som föräldrar använder när de uppfostrar sina barn för att de ska förstå hur man beter sig och det lyckas i de allra flesta fall.ion skrev:Så tycker du, det kan jag acceptera att du gör.
Nej jag är inte insatt i moderniteterna, men det behöver jag inte vara för att återge vad någon annan sagt eller skrivit.
Att man inte håller folk för att vara smarta nog att bilda sig en egen åsikt vidhåller jag är en skymf mot befolkningen. Och det är min åsikt.
Tycker Trump är rätt uppseendeväckande kass - liksom från det lilla till det stora.
"While not at all presidential I must point out that the Sloppy Michael Moore Show on Broadway was a TOTAL BOMB and was forced to close. Sad!"
(Twitter nu)
Att det varit utsålda föreställningar och att det redan i somras var bestämt att showen skulle gå 12 veckor och inget mer.. liksom Trump missar ju målet HELT. Är det medvetet?
Han passar på att märka Michael Moore med Sloppy!
Liksom, seriöst - respekten för en sådan människa som inte kontrollerar sina uppgifter överhuvudtaget är ganska låg.
Ni förstår väl att hade INTE det funnits folk runt honom så hade vi kanske suttit med många konflikter runt världen där Trump antagit fel fakta och bara kört på.
Twitter är beviset för vilken människa han är!
"While not at all presidential I must point out that the Sloppy Michael Moore Show on Broadway was a TOTAL BOMB and was forced to close. Sad!"
(Twitter nu)
Att det varit utsålda föreställningar och att det redan i somras var bestämt att showen skulle gå 12 veckor och inget mer.. liksom Trump missar ju målet HELT. Är det medvetet?
Han passar på att märka Michael Moore med Sloppy!
Liksom, seriöst - respekten för en sådan människa som inte kontrollerar sina uppgifter överhuvudtaget är ganska låg.
Ni förstår väl att hade INTE det funnits folk runt honom så hade vi kanske suttit med många konflikter runt världen där Trump antagit fel fakta och bara kört på.
Twitter är beviset för vilken människa han är!
Om det nu är han som skriverL larka742 skrev:Tycker Trump är rätt uppseendeväckande kass - liksom från det lilla till det stora.
"While not at all presidential I must point out that the Sloppy Michael Moore Show on Broadway was a TOTAL BOMB and was forced to close. Sad!"
(Twitter nu)
Att det varit utsålda föreställningar och att det redan i somras var bestämt att showen skulle gå 12 veckor och inget mer.. liksom Trump missar ju målet HELT. Är det medvetet?
Han passar på att märka Michael Moore med Sloppy!
Liksom, seriöst - respekten för en sådan människa som inte kontrollerar sina uppgifter överhuvudtaget är ganska låg.
Ni förstår väl att hade INTE det funnits folk runt honom så hade vi kanske suttit med många konflikter runt världen där Trump antagit fel fakta och bara kört på.
Twitter är beviset för vilken människa han är!
Tja... Du ger inte Trump lite för stor makt nu?L larka742 skrev:Tycker Trump är rätt uppseendeväckande kass - liksom från det lilla till det stora.
"While not at all presidential I must point out that the Sloppy Michael Moore Show on Broadway was a TOTAL BOMB and was forced to close. Sad!"
(Twitter nu)
Att det varit utsålda föreställningar och att det redan i somras var bestämt att showen skulle gå 12 veckor och inget mer.. liksom Trump missar ju målet HELT. Är det medvetet?
Han passar på att märka Michael Moore med Sloppy!
Liksom, seriöst - respekten för en sådan människa som inte kontrollerar sina uppgifter överhuvudtaget är ganska låg.
Ni förstår väl att hade INTE det funnits folk runt honom så hade vi kanske suttit med många konflikter runt världen där Trump antagit fel fakta och bara kört på.
Twitter är beviset för vilken människa han är!
Ääääh varför orkar jag ens bry mig? Detta är klubben för inbördes beundran, i att tycka illa om Trump... Det är ganska intressant egentligen att tråden spårade ur och vart en tråd för de som inte gillar Trump...
Du förolämpar egentligen människan ganska bra med ditt inlägg. Går du själv på sådan reklam du pratar om? Troligtvis inte, du är för smart för det. Jag skulle inte gå på det, om jag är för smart för det eller inte är en annan sak.BirgitS skrev:
Grupptryck är en väldigt effektiv metod att få folk att bestämma sig för en viss sak när de står och väger mellan ett beslut åt ena eller andra hållet. Att så fort man kollar Facebook mötas av en viss uppfattning är grupptryck. Grupptryck är en metod som föräldrar använder när de uppfostrar sina barn för att de ska förstå hur man beter sig och det lyckas i de allra flesta fall.
Att använda den typen av marknadsföring är något som även Clinton gjorde. Var det fel att Trump marknadsförde sig på det sättet? Finns det så gör man det. Jag kan inte se något fel i det hela. Att klaga på hur Trump marknadsförde sig är egentligen på en alldeles för låg nivå.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 141 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 141 inlägg
Hur kan man veta att man inte har påverkats av någon reklam för någonting?O Odjuret skrev:Du förolämpar egentligen människan ganska bra med ditt inlägg. Går du själv på sådan reklam du pratar om? Troligtvis inte, du är för smart för det. Jag skulle inte gå på det, om jag är för smart för det eller inte är en annan sak.
Att använda den typen av marknadsföring är något som även Clinton gjorde. Var det fel att Trump marknadsförde sig på det sättet? Finns det så gör man det. Jag kan inte se något fel i det hela. Att klaga på hur Trump marknadsförde sig är egentligen på en alldeles för låg nivå.
De som gör reklam är ju väldigt säkra på reklam påverkar och de bygger det på att de ser att försäljningen för en viss produkt går upp när en reklamkampanj ligger ute. Vem har inte hört talas om att Yes är så drygt och är man missnöjd med att ens nuvarande diskmedel är odrygt och står där i affären och velar så är det nog rätt stor sannolikhet för att det blir en Yes. Motsvarande om man tycker att det är att välja mellan två dåliga saker när man ska välja mellan Clinton och Trump, så ökar sannolikheten för det ena om man har sett/hört/läst många andra uttala sin beundran för det ena, mer eller mindre medvetet så resonerar många att om så många tycker att det är bra kan det ju inte vara så väldigt dåligt i alla fall. Det är ju som när företag på 90-talet skulle välja kontorsprogram, det är ju så många som valt Microsoft och som verkar vara nöjda så det kan ju inte vara helt fel om vi också gör det.
Felet är att Ryssland betalade och det är förbjudet för andra länder att försöka påverka val i USA.
Neeej, det är ju tvärtom.O Odjuret skrev:
Detta blev ju tråden där de flesta håller på och hyllar och stöttar Donald.
Flockbetendet är välkänt psykologisk indikator. Den används dagligen av inom tekniskanaly världen över. Om DT elller Clinton använder sig av saken gör inte bättre. Tvärtom den intelligenta går alltid emot flocken.O Odjuret skrev:Du förolämpar egentligen människan ganska bra med ditt inlägg. Går du själv på sådan reklam du pratar om? Troligtvis inte, du är för smart för det. Jag skulle inte gå på det, om jag är för smart för det eller inte är en annan sak.
Att använda den typen av marknadsföring är något som även Clinton gjorde. Var det fel att Trump marknadsförde sig på det sättet? Finns det så gör man det. Jag kan inte se något fel i det hela. Att klaga på hur Trump marknadsförde sig är egentligen på en alldeles för låg nivå.
Jag tror att både Trump och Clinton är lika goda kålsupare i detta. Frågan är om in ryssarna även varit inblandad i Clintons värld.L Lars48 skrev:
Så det är nog snarare ett rop om hur reklamen påverkar och används av företag
Nej, men jag känner mig ganska ensam i tråden, såsom moralens och etikens försvarare, som vill stå upp för högre mänskliga värden, och stå emot onda och dåliga människor, såsom Trump.O Odjuret skrev:
Uj uj, nu börjar det svida:
George Papadopoulos, a former foreign policy adviser on President Donald Trump’s 2016 campaign, pleaded guilty to lying to the FBI about his contacts with Russian officials, court documents revealed Monday.
1- Papadopoulos made “material false statements” to the FBI in a January interview
2- He lied about meeting a professor with “substantial” ties to the Kremlin
3-He discussed “dirt” on Hillary Clinton and her “thousands of emails”
4-He met with someone described as “a relative of Russian President Vladimir Putin”
5-Papadopoulos tried to set up a meeting between the Trump campaign and the Kremlin
George Papadopoulos, a former foreign policy adviser on President Donald Trump’s 2016 campaign, pleaded guilty to lying to the FBI about his contacts with Russian officials, court documents revealed Monday.
1- Papadopoulos made “material false statements” to the FBI in a January interview
2- He lied about meeting a professor with “substantial” ties to the Kremlin
3-He discussed “dirt” on Hillary Clinton and her “thousands of emails”
4-He met with someone described as “a relative of Russian President Vladimir Putin”
5-Papadopoulos tried to set up a meeting between the Trump campaign and the Kremlin
Vad jag förvånas över i den här tråden är att ni är många som försöker övertyga de "troende" om varför DT är olämplig som ledare "Over the free world". Inser ni inte själva det omöjliga i att med verkliga fakta och sanning få en skock som har valt att bara ta in den information som passar sin egen världsbild och övertygelse, att se helheten?
Om man så övertygat tror att att en person som aldrig någonsin kontrollerar sin information hela tiden har rätt i vad denne säger, så kommer inte något argument eller bevis mot dennes agenda att godtas.
I min värld så är man orolig när en såpass mäktig person som DT ändå är, hela tiden presenterar egna villfarelser som fakta, och fördömer de som som opponerar sig.
Tänk själva att ni är inbjudna till en debatt, ni har förberett vad ni står för och vad ni skall säga. Som första replik kommer er motståndare att ta upp en revolver och dra ett skott rätt i pannbenet på er. Är ni vinnare nu?
Så blir det att argumentera med någon som väljer att bortse från precis allt som är minus, och endast älska det som är plus..
Men visst fan har han en snygg fru. Tänk om Stefan Löveń hade en sådan puma hemma i kåken. Vilket paradis vi bott i då....
Om man så övertygat tror att att en person som aldrig någonsin kontrollerar sin information hela tiden har rätt i vad denne säger, så kommer inte något argument eller bevis mot dennes agenda att godtas.
I min värld så är man orolig när en såpass mäktig person som DT ändå är, hela tiden presenterar egna villfarelser som fakta, och fördömer de som som opponerar sig.
Tänk själva att ni är inbjudna till en debatt, ni har förberett vad ni står för och vad ni skall säga. Som första replik kommer er motståndare att ta upp en revolver och dra ett skott rätt i pannbenet på er. Är ni vinnare nu?
Så blir det att argumentera med någon som väljer att bortse från precis allt som är minus, och endast älska det som är plus..
Men visst fan har han en snygg fru. Tänk om Stefan Löveń hade en sådan puma hemma i kåken. Vilket paradis vi bott i då....