Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Vilken statschef var det som påpekade att gästen/värden var tjock?
Har för mig att det var något tysk/franskt, men minns inte. För ca 10 år sedan :thinking:
 
harry73
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Vilken statschef var det som påpekade att gästen/värden var tjock?
Det får du gärna leta upp om det går :) Kan det vara Berlusconi?
För övrigt kan det också vara nära en krigsförklaring
 
BirgitS
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Vilken statschef var det som påpekade att gästen/värden var tjock?
Har för mig att det var något tysk/franskt, men minns inte. För ca 10 år sedan :thinking:
Kan det vara när Karl Lagerfeld (chefen för Chanel) uttalade sig om Merkel du tänker på?
Han sa att hon borde klä sig efter sina "speciella proportioner" i en intervju, alltså inte direkt till henne, och Lagerfeld har uttalat sig på liknande sätt om andra högt uppsatta kvinnors klädstil.
http://www.dailymail.co.uk/femail/a...alls-German-chancellor-Angela-Merkel-fat.html
 
BirgitS BirgitS skrev:
Kan det vara när Karl Lagerfeld (chefen för Chanel) uttalade sig om Merkel du tänker på?
Kanhända du har rätt, BirgitS!

Men jag hade för mig att det var en manlig statsman till en kvinnlig dito.

Nåväl, inga #metoo-stormar på den tiden,
 
Nåt bra gör han då och då !

President Donald Trump on Friday promised “great transparency” with his administration’s release of documents relating to the 1963 assassination of President John F. Kennedy.
 
L Lars48 skrev:
Nåt bra gör han då och då !

President Donald Trump on Friday promised “great transparency” with his administration’s release of documents relating to the 1963 assassination of President John F. Kennedy.
Ja wow, det togs ett beslut för 25 år sen som han faktiskt står fast vid. Det är inte han som bestämt detta, beslutet tog för 25 år sedan....
 
BirgitS
L larka742 skrev:
Ja wow, det togs ett beslut för 25 år sen som han faktiskt står fast vid. Det är inte han som bestämt detta, beslutet tog för 25 år sedan....
Visserligen, men han hade möjlighet att förlänga hemlighetsstämpeln på fler dokument än vad han gjorde. Vi får hoppas att de som släpptes inte ställer till med problem för CIA eller för de privatpersoner som finns omnämnda (eller deras efterlevande).
 
I
L Lars48 skrev:
Nåt bra gör han då och då !

President Donald Trump on Friday promised “great transparency” with his administration’s release of documents relating to the 1963 assassination of President John F. Kennedy.
Kunde han kanske t.o.m låta offentliggöra allt om Area 51?
 
O
L larka742 skrev:
Ja wow, det togs ett beslut för 25 år sen som han faktiskt står fast vid. Det är inte han som bestämt detta, beslutet tog för 25 år sedan....
Många presidenter som passerat under dessa 25år... Så visst kan vi ge Trump en eloge för detta utan att muttra!
För även om man inte tycker om människan, så kan man tycka han gör vissa bra saker! Det visar att man är seriös
 
Fairlane
Jag tycker det här var en bra sak som DT gjorde.

Man undrar lite vad det kan vara som är så hemligt att det är fara för rikets säkerhet om det avslöjas 60 år senare.
 
Fairlane Fairlane skrev:
Jag tycker det här var en bra sak som DT gjorde.

Man undrar lite vad det kan vara som är så hemligt att det är fara för rikets säkerhet om det avslöjas 60 år senare.
Förmodligen kvalitén på utredningsarbetet eller möjligen de säkerhetsrutiner som gällde.
 
O
Eller för att ingen ville ta tag i problemet..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.