Status
Inte öppen för fler kommentarer.
O
O Odjuret skrev:
Det läser man lite då och då. Det är framförallt våra ministrar... Som hela tiden måste ljuga sig blåa.... Jag trodde du läste tidningen själv? Eftersom du vet allt dåligt Trump gör.
BirgitS BirgitS skrev:
Jag har hört liknande uttalanden förr, men tycker det var flera år sen sist. Så därför var jag intresserad av att läsa eller se en intervju där en minister eller annan toppolitiker uttalar sig på det sättet.

Söker man på frasen verkar man få fram diverse högerextrema webbplatser eller forum där det är högerextrema som skriver, och ingen fakta i form av ett riktigt officiellt uttalande.
Nä extrema sajter varken höger eller vänster är någon direkt seriös källa:)
Nyligen vet jag att nån politiker sa så vackert när de fick reda på att sexualbrotten ökade då kläckte människan ur sig men brotten över tid....
 
BirgitS
buspojken buspojken skrev:
Värdens högsta marginalskatt kan vi skryta med iaf, ger fina incitament för att jobba hårt !
[länk]
Ja, den är 60 % för de 300 000 personer som har högst inkomster, men många betalar ju inte just någon mer skatt än kommunalskatten och har därför en marginalskatt som ligger avsevärt lägre, typ 30-35 %. Sen är ju inte Timbro känt för objektivitet eftersom det är en tankesmedja med uppdraget att bilda opinion för marknadsekonomi och fri företagsamhet och liknande, dvs. lobbyverksamhet för en högerpolitik.
 
O
A Abies koreana skrev:
Ibland räcker inte min tankeförmåga till..
Hur kan man hylla Trump och samtidigt förfäras över sexualbrottsstatistiken i vårt land?
Det som Trump öppet skröt med och som han uppfattade som en självklar rättighet, att antasta kvinnor skulle i Sverige resultera i åtal för sexuellt ofredande. Varje övergrepp skulle, om det gjordes en anmälan öka statistiken för detta brott väsentligt om man tar presidenten på orden och det bör man väl göra, han innehar ju världens mäktigaste ämbete.
Vad är det jag inte förstår?
A Abies koreana skrev:
Ibland räcker inte min tankeförmåga till..
Hur kan man hylla Trump och samtidigt förfäras över sexualbrottsstatistiken i vårt land?
Det som Trump öppet skröt med och som han uppfattade som en självklar rättighet, att antasta kvinnor skulle i Sverige resultera i åtal för sexuellt ofredande. Varje övergrepp skulle, om det gjordes en anmälan öka statistiken för detta brott väsentligt om man tar presidenten på orden och det bör man väl göra, han innehar ju världens mäktigaste ämbete.
Vad är det jag inte förstår?
Nä nu hänger jag inte med alls. Om jag hyllar Trump så innebär det samtidigt att jag skulle tycka det var okej att antasta kvinnor? Jag gillar inte såna liknelser. Det känns som att man är väldigt trångsynt.
Förresten när sa Trump att det var ok att antasta kvinnor? Nu blev jag nämligen väldigt nyfiken och kommer faktiskt att vilja ha en seriös källa.
 
O
BirgitS BirgitS skrev:
Ja, den är 60 % för de 300 000 personer som har högst inkomster, men många betalar ju inte just någon mer skatt än kommunalskatten och har därför en marginalskatt som ligger avsevärt lägre, typ 30-35 %. Sen är ju inte Timbro känt för objektivitet eftersom det är en tankesmedja med uppdraget att bilda opinion för marknadsekonomi och fri företagsamhet och liknande, dvs. lobbyverksamhet för en högerpolitik.
Är det skillnad om man är för en vänsterpolitik?
 
O Odjuret skrev:
Nä nu hänger jag inte med alls. Om jag hyllar Trump så innebär det samtidigt att jag skulle tycka det var okej att antasta kvinnor? Jag gillar inte såna liknelser. Det känns som att man är väldigt trångsynt.
Förresten när sa Trump att det var ok att antasta kvinnor? Nu blev jag nämligen väldigt nyfiken och kommer faktiskt att vilja ha en seriös källa.
Du hyllar en man som iaf tycker det är ok när han själv gör det. Källan är Trump själv, det kan du omöjligt missat.
 
Mikael_L
O Odjuret skrev:
Nä nu hänger jag inte med alls. Om jag hyllar Trump så innebär det samtidigt att jag skulle tycka det var okej att antasta kvinnor? Jag gillar inte såna liknelser. Det känns som att man är väldigt trångsynt.
Framförallt är det en "halmdocka" du blev utsatt för, en oschysst argumentationsteknik, ett argumentationsfel.

O Odjuret skrev:
Förresten när sa Trump att det var ok att antasta kvinnor? Nu blev jag nämligen väldigt nyfiken och kommer faktiskt att vilja ha en seriös källa.
Egentligen tror jag inte att han någonsin påstått att det är OK.
Dock har han skrutit om att han gör det själv.
 
O
S scim skrev:
Du hyllar en man som iaf tycker det är ok när han själv gör det. Källan är Trump själv, det kan du omöjligt missat.
Nu börjar jag bli trött på dina pikar. Nu får du skärpa dig. Du tillför inte någonting.
 
O Odjuret skrev:
Nu börjar jag bli trött på dina pikar
Nog för att jag har pikat, men hur var det där en pik?
 
O
Ganska intressant, bara för att jag inte hatar Trump som många andra här så hyllar jag inte honom.
 
O Odjuret skrev:
Ganska intressant, bara för att jag inte hatar Trump som många andra här så hyllar jag inte honom
För femtielfte gången, vem hatar honom?
 
O
S scim skrev:
För femtielfte gången, vem hatar honom?
Med tanke på din attityd så kommer jag att ignorera dig
 
  • Gilla
scim
  • Laddar…
BirgitS
O Odjuret skrev:
Är det skillnad om man är för en vänsterpolitik?
Då vinklar man väl artikeln på ett annat sätt än att påpeka att det är synd om de rikaste 300 000 människorna.
 
O Odjuret skrev:
Ganska intressant, bara för att jag inte hatar Trump som många andra här så hyllar jag inte honom.
Jag hatar inte Trump, jag tycker illa om dessa onyanserade ord som gör vårt språk så fattigt. Jag har aldrig hatat någon människa. Extrem är att annat överanvänt ord som förlorat sin betydelse.
Jag tycker illa om Trump för att han lurar människor som satt sitt hopp till honom, människor som redan förlorat alltför mycket. Någon tillverkningsindustri som kräver arbetsintensiv produktion och som skulle minska arbetslösheten kommer aldrig att återuppstå i USA, den tiden är förbi. Frilagda kolgruvearbetare kommer inte att få återvända till sina gruvor.
Jag tycker illa om Trump för hans respektlösa hållning gentemot andra människor och i synnerhet kvinnor. Något av det första dekret han skrev under var att stoppa biståndet till organisationer i fattiga länder som stödjer abort och familjeplanering. Alla vet att utan familjeplanering så kommer fattiga länder aldrig att ta sig ur fattigdomen.
Sin omogna personlighet kan man väl inte belasta honom för men i kombination med hans barnsliga fåfänga har världen blivit en farligare plats sedan han tillträdde.
Hans respektlöshet för demokrati skrämmer mig, nyss ville han dra in licensen för ett mediabolag som misshagat honom. Det brukar vara de första tecknen en ledare med diktatoriska anspråk börjar kräva.
Jag tycker innerligen illa om honom för att han förfulat det politiska samtalet - "Lock her up" som han fick publiken att hysteriskt skandera under sin valkampanj, bara ett exempel. Hans valkampanj har ingen kommit i närheten av sedan 30-talet.
Jag är rädd för att han blivit en förebild för den som saknar samvete och har ambitioner att erövra politisk makt i framtiden. Det fungerade i USA och det kommer säkert att fungera på andra håll.
Jag tycker illa om honom för att han gjort vår värld till en farligare plats.
 
  • Gilla
Xilona och 17 till
  • Laddar…
Mikael_L
Abies koreana
Jag håller med om vartenda ord där.
Det sammanfattar, lite kortfattat, rätt bra mina egna åsikter om Trump.
Det jag kommit fram till efter att begrundat vad han säger och gör.

Det var mycket om han som person. Hans politiska sakinnehåll verkar dessutom tunnare än alla andra politikers. Och han verkar sakna handlingsplan för att genomföra det lilla han driver. Han verkar också grovt missförstått det amerikanska politiska systemet och presidentens roll och skyldigheter och befogenheter.
Detta kommer sig naturligtvis utav att han saknar politisk erfarenhet, men han borde nog omge sig med bättre rådgivare och faktiskt lyssna på dem.
 
O
Tänk att man kan tycka så illa om en människa man aldrig träffat utan enbart baserat på de uppgifter som media kommer med. Och dessutom i det hela inte vill förstå att saker och ting överdrivs i media. Att det finns många som uppskattar de saker han gör. Troligtvis ganska många eftersom han vann valet. Så hur kan man tycka så illa om en person? Själv vet jag inte med mig att jag hört talas om att han tycker att det är ok att trakasera kvinnor?
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.