81 004 läst ·
1 247 svar
81k läst
1,2k svar
Donald Trump
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Det är dina slutsatser , så skrev jag inte. Vad Trumps fru har med Trump att göra?BirgitS skrev:
Jovisst får man tycka och säga att någon är vacker, men du skrev om Trumps fru i ett sammanhang där det lät som att hon var ett bihang till Trump, som en bil, och hade att göra med hans resultat som president.
Vad har fruns utseende med saken att göra?
Lika lite som vilken bil han har enligt min åsikt.
Jag skrev att hon var vacker, ord som hon säkert hade uppskattat att höra och som hon säkert får höra. Om du ser troll i varenda hörn är det beklagligt.
"Bara" va ordet!S scim skrev:Över en tioårsperiod är det ju bara hot, bedrägerier och sexualbrott som ökar, och jag gissar är att det senare ökar pga mer medial uppmärksamhet som leder till att fler anmäler.
Hursomhelst så går det inte att tolka statistiken som att brottsligheten löper amok i sverige, men det är oroande med utvecklingen inom polisen.
Att fler anmäler brott gäller ej bara sexualbrott utan alla brott.
Sen så har du ju även ungdomsgängens framfart som du själv nämner, drabbar även oskyldiga indirekt osv.
Jag personligen tycker att det är alarmerande att sexuallbrotten ökar lavinartat, för det är precis det dom gör.
Stockholms statistik ser inte lovande ut mot föregående år heller vill jag minnas.S scim skrev:
Göteborg följer nog är jag rädd.
Här ska fritidsgårdar lösa en massa, men jag tvivlar..
Även om vi nu börjar närma oss politik på riktigt så måste jag komma med ett par påståenden... Först det som handlar om brotten som ökar att skylla på att det bara är anmälningsgraden som ökat är bara påhitt... Det finns ingenting som tyder på det när man kollar alla siffror. Sen tycker jag det är förolämpande mot de som råkat ut för brott.
Sen när det gäller välstånd är det verkligen lustigt att man nämner utlandsresor som ett tecken jag har inte varit utomlands på över 15år. Men det är eget valt. Jag är hellre hemma
Sen när det gäller välstånd är det verkligen lustigt att man nämner utlandsresor som ett tecken jag har inte varit utomlands på över 15år. Men det är eget valt. Jag är hellre hemma
Jag betvivlar att du som är för lat att ta reda på vad Trump gjort eller inte gjort ens försökt ta fram siffror.O Odjuret skrev:
Hur att fler vågar anmäla sexualbrott skulle vara en förolämpning är en logisk kullerbytta du gärna får förklara.
Ja, de flesta verkar hålla med om att det va en jäkligt usel jämförelse med hur välståndet är i Sverige.
Vi har fått mer pengar, en hel del lånade som jag har förstått det som men det är knappast något man kan använda till välståndets fördel. Att bli sjuk en längre tid i Sverige idag är nog ingen dans på rosor precis.
Vi har fått mer pengar, en hel del lånade som jag har förstått det som men det är knappast något man kan använda till välståndets fördel. Att bli sjuk en längre tid i Sverige idag är nog ingen dans på rosor precis.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Vad jag förstår så är det många "vardagsbrott" och vissa våldsbrott, som inte lämnar kroppsliga ärr eller symtom, som snabbt skrivs av för att spaningsunderlag saknas eller fysiska bevis inte kan upptäckas.O Odjuret skrev:
Jag kan inte siffrorna, men det är nog en hel del av brottsanmälningarna som försvinner ner i det runda arkivet för att de är så besvärliga att utreda.
Enklare då att låta bilister blåsa i en alkomätare eller mäta hastighetsöverträdelser.
Och detta vet folk om. Så om du har blivit utsatt för något av dessa "vardagsbrott" så anmäler du det inte helt enkelt, för du vet att din anmälan inte kommer att leda till någon åtgärd.
Vårdköer tex... Vårdgaranti: 3 månader för att träffa specialistläkare. Men i verkligheten..G Ganescha skrev:Ja, de flesta verkar hålla med om att det va en jäkligt usel jämförelse med hur välståndet är i Sverige.
Vi har fått mer pengar, en hel del lånade som jag har förstått det som men det är knappast något man kan använda till välståndets fördel. Att bli sjuk en längre tid i Sverige idag är nog ingen dans på rosor precis.
3v-8v till dr på vårdcentralen
3 mån kö till specialistläkare/kirurg
3 mån kö till operation
Så 7 upp till 9 månader om man råkar få med både sommar och jul semester...
För en rutinoperation.
Kö till Salhgrenska Ortopeden 2 år
9 augusti förra året mördades en hemlös man vid stationen i Hässleholm. Hässleholm har 18500 invånare. Så bara det mordet ger mer än 5 mord per 100000 invånare.
Det finns säkert andra svenska städer med ännu högre siffror
Det finns säkert andra svenska städer med ännu högre siffror
Lägg sen till sjukskrivningen och den ekonomiska aspekten. Är man frisk och familjen lika så, så är det glada dagar men det kan vända så jäkla snabbt. Och då får man verkligen känna på Sveriges välstånd!blackarrow skrev:
Vårdköer tex... Vårdgaranti: 3 månader för att träffa specialistläkare. Men i verkligheten..
3v-8v till dr på vårdcentralen
3 mån kö till specialistläkare/kirurg
3 mån kö till operation
Så 7 upp till 9 månader om man råkar få med både sommar och jul semester...
För en rutinoperation.
Kö till Salhgrenska Ortopeden 2 år![]()
Sist jag läste om statistik angående skjutningar/mord så hade antalet döda gått ner under flera år, variationen från år till år är stor, men antalet skjutningar har ökat. Dock är det flera som överlever skjutningarna idag. (Dom dom skjuter idag är inte så bra på att träffa. Eller bara markeringar, varningar). Har tyvärr ingen referens
