Status
Inte öppen för fler kommentarer.
S
Valkyr Valkyr skrev:
Så du vill påstå att Trump har desarmerat situationen? Eller att alla som har något emot en narcissistisk idiot med åsikter från femtiotalet som världens mäktigaste man är styrda av media? Dessutom oförmögna att ta in varierande rapporter och ändå komma fram till en slutsats du inte håller med om?
Du kan omöjligt ha läst mitt inlägg. Jag skrev ingenting om att han skulle ha desarmerat situationen.

Jag skrev heller INGET kritiskt om personer som har negativa åsikter om Trump, jag har det ju själv också.

Skillnaden på dig och mig är att trots att jag inte gillar Trump som president, eller ens som person, så klarar jag av att tänka källkritiskt och inser att konflikten med Nordkorea startade inte med Trump.
 
Mikael_L
S SueCia skrev:
Skillnaden på dig och mig är att trots att jag inte gillar Trump som president, eller ens som person, så klarar jag av att tänka källkritiskt och inser att konflikten med Nordkorea startade inte med Trump.
Det torde det inte vara så många som inte vet (eller inser).
Men har Trump gjort läget bättre? Har NK lagt ner sin utveckling nu, börjat destruera sitt plutonium osv?

Det har rapporterats (ja i MSM ... faktiskt) att NK för trevare för samtal, det signalerar ju positivt.
Trump har kört en farlig taktik (tycker jag), och inte uppfört sig som någon president tidigare gjort. Kanske funkar det, det vore väldigt bra om det gjorde det. Då kommer jag för alltid hålla Trump mycket högt i ära för denna sak.

Men som jag sagt tidigare, DT har satsat mycket prestige och hårda uttalanden i denna sak. Går han vidare om han behöver, eller vill han avslöja sig med tomma hot?

Vad gör DT ifall NK smäller av en provsprängning imorgon?


För de som vill störta hela världen i kaos och så oreda överallt (steve bannon, och många av DT's väljare) spelar det ingen roll, de ser nog mest fram emot det fullskaliga kriget.
Jag har dock svårt att se något gott i det. Detta är min oro, det är bluffpoker mellan två knepiga ledare som absolut inte alls bryr sig om sitt folk.


edit:
Och före ditt inlägg... måste jag bara säga att det är väldigt fullt med tramsinlägg, de flesta ifrån de som gnäller om det ... ;)
 
Redigerat:
  • Gilla
Nyfniken och 5 till
  • Laddar…
Trump får krigspriset. Fredspriset går till:

Skärmdump av Nobel fredspris tillkännagivande för 2017 på nobelpeaceprize.org, ICAN som mottagare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Carl bildt tweetar att priset skulle gått till just det avtal som Trump vill gärna riva ner.
Synd att avtalet fick inte fredspriset. Det skulle varit nåt för Trump att suga på!

Skärmdump av Carl Bildts tweet om att kärnavtalet med Iran borde fått ett pris.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Solari
  • Laddar…
O
Innan Trump vann så hade kvällspressen en "blodig" framsida "-så räddar du dina pengar om Trump vinner" Det var ganska väl överdrivet. Det rapporterades en del om att börsen kommer att falla om Trump vinner... Trump vann men inte föll börsen för det. å inte försvann alla mina sparpengar.
Vad vill jag komma fram till? Jo det gäller att vara källkritisk åtminstone om man ska slänga upp massa skoj han har gjort. även om man hatar denna människa. Men man bör alltid vara källkritisk. Det är viktigt men svårt många gånger.

Carl Bildts twittrande borde censureras, han är nästan lika illa som Trump... Han ljuger och har sig. Men han har faktiskt gjort en bra sak, han nobbade att bli partiledare igen för M.

Tur att den här tråden finns, för nu kan alla som hatar trump ösa ut massa hemskheter han har gjort. Det lär bli ganska långtråkigt ganska snabbt men det är lugnt!
 
  • Gilla
Ganescha
  • Laddar…
O
S SueCia skrev:
De allra flesta är extremt styrda i sina åsikter av media att de inte ens klarar att tänka själva längre. "Trump håller på att dra igång ett kärnvapenkrig med Nordkorea" den har man hört ett par gånger nu trots att hoten om kärnvapenattacker har kommit från Nordkorea LÅNGT innan Trump blev president, men folk minns det media vill att de ska minnas :)
Nu trampade du några av våra extrema Trump hatare på tårna;)
Inte skriva något som eventuellt kanske med mycket god vilja kan tolkas som något negativt om Trump och det hemska att Media ljuger i samma inlägg... Det är dömt att misslyckas:D
 
Person står vid vägkant med skylt med texten "TRUMP THAT BOY DONT ACT RIGHT.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mlkjhr och 4 till
  • Laddar…
I
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
[bild]
Är det smart att skymma sikten i en korsning då?
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
O
ion skrev:
Är det smart att skymma sikten i en korsning då?
De var ingen vacker syn...:)
 
S SueCia skrev:
Du kan omöjligt ha läst mitt inlägg. Jag skrev ingenting om att han skulle ha desarmerat situationen.

Jag skrev heller INGET kritiskt om personer som har negativa åsikter om Trump, jag har det ju själv också.

Skillnaden på dig och mig är att trots att jag inte gillar Trump som president, eller ens som person, så klarar jag av att tänka källkritiskt och inser att konflikten med Nordkorea startade inte med Trump.
Ser inte att jag någonstans påstått att konflikten med Nordkorea startade med Trump? Ser inte hur det skulle vara någon skillnad mellan vår källkritiska förmåga där.
 
Snailman
Karikatyr av Darth Vader med texten "THE MEDIA" konfronterar karaktär med cowboyhatt, som skriker "NOOOOOOOOO".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tecknad bild av två personer som tittar på apor som representerar "Obamacare web team".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Satirisk tecknad bild där läkare föreslår karantän medan en medieperson säger 'förlåt', spegling visar omvända roller.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Här kommer några sett från det mindre vanliga hållet ---

Kan väl tillägga att jag inte får min världsbild av att läsa Anders Lindberg.
 
Redigerat:
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Där dök ObamaCare upp... AHCA, ACA, SHOP, FEHBP, BCRA. Krångligt är det och när kongressen ska rösta så börjar dom krångla till det ännu mer om dom själva ska ha extra förmåner eller ej...
TrumpCare (minns inte om det var 1.0 eller version 2.0) skulle tillåta "Junk Plans" att säljs igen på Healt Care insurance börsen.
Precondition, tak i försäkringen!? Det är som on någon krockat sin bil och så säger försäkringsbolaget att för så stor älg gäller inte försäkringen. Eller du råkade ut för en stor olycka förra året så du får inte nån ersättning i år och du kan inte teckna någon försäkring i något annat bolag heller.

USA har världens dyraste mediciner, 2-3 ggr dyrare, än mediciner i GB och Frankrike.
Amerikanska läkemedelsbolag köper upp europeiska läkemedelsbolag. Visst kan forskning, produktion och utbud av mediciner effektiviseras, men leder det till fri konkurrens och lägre priser?

Att ligga på sjukhus kostar otroliga belopp, så råkar en amerikan illa ut och hamnar på sjukhus några veckor, så försök stämma nån på vårdbeloppet + förlorad arbetsinkomst + advokatkostnader. Iofs kan advokaterna jobba gratis mot att dom får en rätt hög procent på beloppet om stämningen lyckas, vilket gör beloppen väldigt stora.

TrumpCare skulle spara 337 miljarder dollar (enl NYT). Men vad kostar sjukförsäkringsbolag och alla jurister? Dom ska ha lön och företagen göra vinster. Det är inget fel på kvalitén på amerikansk vård men den är dyr.

Jag har aldrig hört Trump säga att han vill effektivisera, sänka kostnader, så att fler har råd med vård. (Kan iofs vara medias fel). Varför betalar försäkringsbolaget tex $10'000 medan en oförsäkrad får betala $25'000 för att operera en axel? Han (och Republ) vill spara pengar på att minska omfattningen så att färre personer omfattas av subventionerade mediciner och healtcare program. Man kan ju säga att sjukhusen i USA låter oförsäkrade sponsra försäkrades sjukvård.
Läste på en blogg om en amerikan som betalade ca 50% mer i sjukförsäkring (företagets + hans egen avgift) än den svenska arbetsgivaravgiften räknat på medelinkomst.

Det verkar finnas en mentalitet att antingen betalar din arbetsgivare en bra sjukvårdsförsäkring för dig för att du är värdefull eller så är ditt liv inte värt så mycket. Staten skall inte lägga sig i dina val i livet. Här kunde ju Trump oxå visa att han är en god businessman och tänker på samhällsnyttan och att skatter används effektivt. Själv kan han gå till domstol för att pruta på överenskomna kontrakt...
 
  • Gilla
Solari och 1 till
  • Laddar…
S
Valkyr Valkyr skrev:
Ser inte att jag någonstans påstått att konflikten med Nordkorea startade med Trump? Ser inte hur det skulle vara någon skillnad mellan vår källkritiska förmåga där.
Men ändå försökte du vända det till att ”trump har minsann inte desarmerat situationen” och därför är det hans fel. Du vinklar hela situationen för att det ska passa bra när du vidarebefordrar medias propaganda :)

Tanken har såklart inte slagit dig att situationen kunde ha sett betydligt värre ut med en annan president. Du har givetvis aldrig funderat i banorna kring om Trumps beteende haft någon positiv inverkan.

Media vill att du ska se precis allt som Trump gör som negativt. Jag klarar att se både det negativa och possitiva, men framförallt så försöker jag analysera lite själv och inte automatiskt gå på medias linje när dom säger att ”trump gjorde X, det kommer skapa stora problem med Y”

I själva verket så ja, Trump gjorde X men det kanske var jävligt bra för Z och över huvud taget inte påverkar Y.
 
O
S SueCia skrev:
Men ändå försökte du vända det till att ”trump har minsann inte desarmerat situationen” och därför är det hans fel. Du vinklar hela situationen för att det ska passa bra när du vidarebefordrar medias propaganda :)

Tanken har såklart inte slagit dig att situationen kunde ha sett betydligt värre ut med en annan president. Du har givetvis aldrig funderat i banorna kring om Trumps beteende haft någon positiv inverkan.

Media vill att du ska se precis allt som Trump gör som negativt. Jag klarar att se både det negativa och possitiva, men framförallt så försöker jag analysera lite själv och inte automatiskt gå på medias linje när dom säger att ”trump gjorde X, det kommer skapa stora problem med Y”

I själva verket så ja, Trump gjorde X men det kanske var jävligt bra för Z och över huvud taget inte påverkar Y.
Nu får du sluta trampa på deras ömma tår:)
Berätta att flera kan vara skyldiga eller ännu värre kritiskt tänkande :D att media kan vara enkelriktade... Eller ännu värre att Trump inte gjorde fel. Tänk dig vilken mardröm när det uppdagas att Trump gjort något bra?:rofl:
 
O
Ibland känns det som att de som är negativa till Trump verkligen måste göra allt för få hela världen att se hur hemsk han är. Påminna alla hela tiden. Är det någon rädsla för att om vissa människor ska börja tänka självständigt? Om man inte hela tiden matar folk med allt fel han gör som man okritiskt suger i sig från alla håll i kanter.
Vad skulle hända om folk började tänka själva? Att börja ifrågasätta medias ärlighet? För att sedan komma underfund med att sanningen ligger någonstans i mitten?
Att han gör både bra å dåliga saker.
Att han inte kommer sabba hela världen. (ger man inte USA för mycket inflytande)

Jag behöver inte hävda mig... Jag står stadigt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.