Status
Inte öppen för fler kommentarer.
I
Det måste vara frustrerande för de som vet bäst, att det går bra för USA. Särskilt för de allvetande i det moraliskt, självutnämnda, världsmästarlandet Sverige.
 
Mikael_L
ion skrev:
Det måste vara frustrerande för de som vet bäst, att det går bra för USA. Särskilt för de allvetande i det moraliskt, självutnämnda, världsmästarlandet Sverige.
Gör det?
Arbetslösheten går uppåt numera i alla fall.
 
O Odjuret skrev:
Nu får du sluta trampa på deras ömma tår:)
Berätta att flera kan vara skyldiga eller ännu värre kritiskt tänkande :D att media kan vara enkelriktade... Eller ännu värre att Trump inte gjorde fel. Tänk dig vilken mardröm när det uppdagas att Trump gjort något bra?:rofl:
Jag har en vettig fråga till dig. DT har varit president i snart 1 år. Vad har han gjort för gott under perioden ?!
Vad har han åtstadkommit ?
Jag tar det gånger 4 eftersom 3 år är kvar och vi antar att han fortsätter resten med samma fart.
Jag har rösträtt i usa fast jag har aldrig röstar där. Men om du kan övertyga mig genom att svara på frågan då ska jag tänka på saken. Jag lovar.
 
  • Gilla
Solari
  • Laddar…
I
Mikael_L Mikael_L skrev:
Gör det?
Arbetslösheten går uppåt numera i alla fall.
Vad jag läst nyligen når börsen rekordnivåer gång efter annan. Det bör väl betyda att folket tror på framtiden. Det borde ge nyinvesteringar och jobb.
Hur det ligger till med arbetslöshet har jag ingen uppfattning om, men det är kanske där som här, det beror på vem som skriver det. Hörde att Svenska företag skriker efter arbetskraft, hörde också samma dag att vi har bland den största arbetslösheten i Europa. Siffrorna på börsen är väl däremot svåra att vinkla.
 
I
L Lars48 skrev:
Jag har en vettig fråga till dig. DT har varit president i snart 1 år. Vad har han gjort för gott under perioden ?!
Vad har han åtstadkommit ?
Jag tar det gånger 4 eftersom 3 år är kvar och vi antar att han fortsätter resten med samma fart.
Jag har rösträtt i usa fast jag har aldrig röstar där. Men om du kan övertyga mig genom att svara på frågan då ska jag tänka på saken. Jag lovar.
Ursäkta jag lägger mig i, men menar du att man kan se tydliga förändringar på denna tid? Kan man få en referenspresident? Obamas första år? Obamas samtliga år?
 
harry73
ion skrev:
Hörde att Svenska företag skriker efter arbetskraft.
Det gör öckså företag i USA. Trump kastar ut många av deras högutbildade utländska specialister.
 
O
L Lars48 skrev:
Jag har en vettig fråga till dig. DT har varit president i snart 1 år. Vad har han gjort för gott under perioden ?!
Vad har han åtstadkommit ?
Jag tar det gånger 4 eftersom 3 år är kvar och vi antar att han fortsätter resten med samma fart.
Jag har rösträtt i usa fast jag har aldrig röstar där. Men om du kan övertyga mig genom att svara på frågan då ska jag tänka på saken. Jag lovar.
Det är mer spännande å låta dig hitta något! Det är dessutom ganska subjektivt vad någon tycker är bra! Han har försökt driva igenom en del saker som har med invandringen att göra, något som han gick till val på. Han har inte lyckats ännu, men många ser det positiva i att han gör det han lovar eller försöker. Om det är positivt eller inte? Det beror på vad man tycker i den frågan. Alltså subjektivt. Så jag tänker inte anstränga mig alls.
Jag har inget intresse i att övertyga dig om Trump. Framförallt inte så stort intresse som du verkar ha att övertyga mig och alla andra. Nån annan anledning kan det väl inte finnas till att du så gärna visar alla allt negativt han har gjort.
 
O
ion skrev:
Ursäkta jag lägger mig i, men menar du att man kan se tydliga förändringar på denna tid? Kan man få en referenspresident? Obamas första år? Obamas samtliga år?
En bra fråga! Jag har svårt att se att en människa bara gjort dåliga saker. Men eftersom vissa här verkar hata Trump så tror jag att dessa har svårt att se det positiva.
Därför bör vi ta dessa uppgifter med en nypa salt.
 
O
harry73 harry73 skrev:
Det gör öckså företag i USA. Trump kastar ut många av deras högutbildade utländska specialister.
Jag har inte hängt med helt men slängde han ut folk med arbetstillstånd?
 
Mikael_L
Ja, och vad har det med trådens ämne, Donalt Trump, att göra?
 
  • Gilla
scim
  • Laddar…
O
Mikael_L Mikael_L skrev:
Ja, och vad har det med trådens ämne, Donalt Trump, att göra?
Tja ganska mycket eller litet. Men eftersom många Anti Trump anhängare gärna hyllar Obama så kan det vara kul att visa en lite mörkare sida av deras Guru Obama
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
I
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
BirgitS
O Odjuret skrev:
Jag har inte hängt med helt men slängde han ut folk med arbetstillstånd?
Åtminstone det första förslaget han kom med hade gjort att många av de stora IT-företagen hade förlorat många av sina högutbildade specialister från andra länder och de hade förstås arbetstillstånd. Nu har det ju blivit en mycket mindre fördämning av det stora stopp han försökte med först så jag vet inte hur det ligger till längre.

Direkt från Microsofts VD: https://www.linkedin.com/pulse/yesterdays-us-executive-order-immigration-satya-nadella
 
  • Gilla
Lars48
  • Laddar…
O
BirgitS BirgitS skrev:
Åtminstone det första förslaget han kom med hade gjort att många av de stora IT-företagen hade förlorat många av sina högutbildade specialister från andra länder och de hade förstås arbetstillstånd. Nu har det ju blivit en mycket mindre fördämning av det stora stopp han försökte med först så jag vet inte hur det ligger till längre.

Direkt från Microsofts VD: [länk]
Det vore egentligen mer intressant att läsa Trumps förslag direkt. Sen är det bara ifrån 7 länder som det gällde. Där jag med mina fördomar misstänker att de flesta högt utbildade inte kommer ifrån. Därför undrar jag om det verkligen skulle blivit ett så stort problem.
Men de som alltså har arbetstillstånd skulle bli utskickade? Det har jag svårt att förstå hur de skulle gå till? De blir säkerligen inte förlängt, men de blir inte utskickade.... Men jag kanske har fel, men visa då gärna lite bättre källa så man kan skaffa sig en egen uppfattning. En vettig källa borde väl vara vita huset eller nån offentlig del.

Annars är det ofta ett problem, man kommer med "källhänvisningar" som är väldigt vinklade.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.