Status
Inte öppen för fler kommentarer.
O
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Instämmer med dig Odjuret. Så här kommer något positivt:

Han har en väldigt söt fru :)
[bild]
Du hittade något positivt! så enkelt det kan vara!
 
Fairlane
Frågan var ju att nämna något positivt som Trump hade gjort. Då borde (förhoppningsvis) utseendet på hans fru vara ett korrekt svar. :)

Ska jag hitta något så kanske man kan säga att han gjort så att fler fått upp ögonen för politik.
 
Alltså, visst faen har han en ursnygg fru, men vad är syftet med detta? Skall man hitta något litet hos varje avskyvärd mänska som är positivt enkom för att göra dess handlingar mer legitima?

Blondi, Adolf Hitler hade en hund. Jag gillar hundar, so what? Jag ogillar kyla, Jag kan också misstänka att atombomberna över Hiroshima och Nagasaki alstrade en del värme. Anders Behring Breivik åkte fast för sitt dåd, det är ju bra.

Är något dåligt så är det dåligt. Där är det enkla svaret, det blir inte mindre dåligt bara för att man kan skala fram ett uns av något bra.
 
  • Gilla
Hemmakatten och 2 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Frågan var ju att nämna något positivt som Trump hade gjort. Då borde (förhoppningsvis) utseendet på hans fru vara ett korrekt svar. :)
Nej, jag vet att det mest var helgtrams, kanske bättre om jag skrivit att han hittat en söt fru :)

Men Trumph gick till val på en slogan "Make America Great Again",
dvs ta tillbaka företag, arbete, intiativkraft till USA, i stället för att bara skicka ut detta till Kina, Latinamerika och andra lågprisländer.

Och där tycker jag att han gör rätt med att jobba för sitt land, och hittills har lyckats skapligt.
 
  • Gilla
Asfaltsjobbaren och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Och var hittar man något som visar på hur bra han har lyckats med detta?
 
O
S Snål-Jocke skrev:
Alltså, visst faen har han en ursnygg fru, men vad är syftet med detta? Skall man hitta något litet hos varje avskyvärd mänska som är positivt enkom för att göra dess handlingar mer legitima?

Blondi, Adolf Hitler hade en hund. Jag gillar hundar, so what? Jag ogillar kyla, Jag kan också misstänka att atombomberna över Hiroshima och Nagasaki alstrade en del värme. Anders Behring Breivik åkte fast för sitt dåd, det är ju bra.

Är något dåligt så är det dåligt. Där är det enkla svaret, det blir inte mindre dåligt bara för att man kan skala fram ett uns av något bra.
Okej du tillhör det gänget som hatar Trump och måste i sin jakt på att klanka ner på människan börjar nämna Hitler å alla dessa idioter. Men varför måste du sjunka så lågt?
Varför vill du inte förstå att man kan skoja om Trump har du inget att bidra när det gäller humor behöver du inte skriva nått alls. Då slipper du göra bort dig med dina jämförelser med Hitler. Det visar att du inte har några vettiga argument
 
Mikael_L
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Tja, titta här till exempel:
[länk]
Jo jag tänkte faktiskt lite på den, precis när jag skrivit mitt inlägg.
Även på att DT fick Ford att skippa att bygga en ny fabrik i Mexico, vilket dock (än så länge) inte har betytt att det blivit någon ny Fordfabrik i USA.

Men är det så mycket DT's förtjänst då?

Är det även DT's förtjänst:
att Toyota storsatsar på uppgradera sin fabrik i England?
http://uk.reuters.com/article/uk-britain-eu-toyota-idUKKBN16N16T

att Tesla har planer på att starta en stor fabrik i Slovakien
http://greenwayoperator.com/tesla-looking-to-build-a-factory-in-slovakia/

att Hyundai har tre fabriker som försörjer Europa med bilar, i Tjeckien, Ryssland och Turkiet
https://www.autocar.co.uk/opinion/industry/its-fascinating-see-how-hyundai-conquering-europe

att Nissan förlägger produktionen av nya Qashqai, samt leaf och batteritillverkningen till denna i Storbritannien:
http://www.news18.com/news/auto/nissan-begins-production-of-qashqai-in-europe-1456267.html

osv osv

Det är alltså ingen stor grej att Asiatiska eller amerikanska tillverkare förlägger fabriker i Europa, eller att Asiatiska eller Europeiska tillverkare bygger fabriker i USA.
Det finns ekonomiska och logistiska fördelar med att bygga bilar nära den marknad de ska säljas på. Bara ca 10% av bilens kostnad drivs av lönerna, och delarna som bilarna sätts samman av kommer i stort sett från världens alla hörn, så de transporterna kan man inte vinna så mycket på, men slippa transportera färdiga bilar långt är bra.
 
  • Gilla
Nyfniken och 2 till
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Men Trumph gick till val på en slogan "Make America Great Again",
dvs ta tillbaka företag, arbete, intiativkraft till USA, i stället för att bara skicka ut detta till Kina, Latinamerika och andra lågprisländer.

Och där tycker jag att han gör rätt med att jobba för sitt land, och hittills har lyckats skapligt.
Med respekt, du tycker 100% felaktig. Same goes for Tramp. Teorin om frimaknad är bekräftad med många års praktisk tillämpning mellan olika länder i hela världen.
Det dom liberalismens grundare som Adam Smith försökte lära ut är att varje land ska producera det som är bra på. Produktivitet skapas genom specialisering. Är Kina duktigare än usa när det gäller tillverkning och usa duktigare på tjänstesektor då ska länderna pyssla med det de är bäst på. Detta är en ein win affär.
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
harry73
Kina är framförallt billigare en USA och Europa i tillverkning, men det kommer till en hög kostnad i miljö, arbetarhälsa och villkor och lite till.
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Tja, titta här till exempel:
[länk]
Är inte det där mera en symbol för ett amerikanskt misslyckande? Det är ju den japanska bilindustrin och framförallt Toyota som har skjutit den amerikanska bilindustrin i sank och gjort Detroit till en spökstad. Att man nu bygger en symbolisk bilfabrik i USA för att strö salt i såren på det totala amerikanska misslyckandet kan väl knappast ses som någon större succé för USA?

Omsprungna och förnedrade av den gamla fienden från WW2, och nu hyllas dessutom Japans överlägsenhet av ingen mindre än president Trump.
 
  • Gilla
Solari och 1 till
  • Laddar…
Det låter som om han jobbar 10-11 timmar om dan och ändå inte så mycket som blir gjort !
Today in Trumpworld — October 2

10/02/17 08:15 AM EDT

TRUMP’S SCHEDULE TODAY

10 a.m.: President Donald Trump will receive his daily intelligence briefing in the Oval Office.

11 a.m.: Trump will lead a deregulation summit in the East Room.

11:35 a.m.: Trump will meet with the governors of Kentucky, Mississippi, Maine and New Hampshire in the Oval Office.

12:20 p.m.: Trump and First Lady Melania Trump will welcome Prime Minister Prayut Chan-o-cha and Madam Chan-o-Cha of Thailand to the White House.

12:40 p.m.: Trump and Chan-o-cha will meet in the Oval Office.

1 p.m.: Trump will hold a working luncheon with Chan-o-cha in the Cabinet Room.

7 p.m.: Trump will have dinner with GOP members of Congress in the Blue Room.
 
Blir nog inte så mycket gjort när man lyxlirar konstant
Grafik som jämför antalet dagar en tidigare president tillbringade på kontoret, på sina egna egendomar och på golfbanor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Nyfniken och 3 till
  • Laddar…
Nått positivt som han gjort utan att låna pengar skulle väl vara Ivanka Trump :rofl:

Han är ju inte ensam om att låta sitt imperium växa med företagsköp och lånade pengar, men den här gången lyckades han med organisk tillväxt. :crysmile:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.