80 985 läst ·
1 247 svar
81k läst
1,2k svar
Donald Trump
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 887 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 887 inlägg
Frågan var ju att nämna något positivt som Trump hade gjort. Då borde (förhoppningsvis) utseendet på hans fru vara ett korrekt svar. 
Ska jag hitta något så kanske man kan säga att han gjort så att fler fått upp ögonen för politik.
Ska jag hitta något så kanske man kan säga att han gjort så att fler fått upp ögonen för politik.
Ännu mera avslöjanden om fake news.
https://theintercept.com/2017/09/28...ry-falls-apart-is-skepticism-permissible-yet/
Cui bono?
https://theintercept.com/2017/09/28...ry-falls-apart-is-skepticism-permissible-yet/
Cui bono?
Alltså, visst faen har han en ursnygg fru, men vad är syftet med detta? Skall man hitta något litet hos varje avskyvärd mänska som är positivt enkom för att göra dess handlingar mer legitima?
Blondi, Adolf Hitler hade en hund. Jag gillar hundar, so what? Jag ogillar kyla, Jag kan också misstänka att atombomberna över Hiroshima och Nagasaki alstrade en del värme. Anders Behring Breivik åkte fast för sitt dåd, det är ju bra.
Är något dåligt så är det dåligt. Där är det enkla svaret, det blir inte mindre dåligt bara för att man kan skala fram ett uns av något bra.
Blondi, Adolf Hitler hade en hund. Jag gillar hundar, so what? Jag ogillar kyla, Jag kan också misstänka att atombomberna över Hiroshima och Nagasaki alstrade en del värme. Anders Behring Breivik åkte fast för sitt dåd, det är ju bra.
Är något dåligt så är det dåligt. Där är det enkla svaret, det blir inte mindre dåligt bara för att man kan skala fram ett uns av något bra.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Nej, jag vet att det mest var helgtrams, kanske bättre om jag skrivit att han hittat en söt fruFairlane skrev:
Men Trumph gick till val på en slogan "Make America Great Again",
dvs ta tillbaka företag, arbete, intiativkraft till USA, i stället för att bara skicka ut detta till Kina, Latinamerika och andra lågprisländer.
Och där tycker jag att han gör rätt med att jobba för sitt land, och hittills har lyckats skapligt.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Tja, titta här till exempel:Mikael_L skrev:
http://money.cnn.com/2017/08/04/news/economy/mazda-toyota-jobs-factory-trump/index.html
Redigerat:
Okej du tillhör det gänget som hatar Trump och måste i sin jakt på att klanka ner på människan börjar nämna Hitler å alla dessa idioter. Men varför måste du sjunka så lågt?S Snål-Jocke skrev:Alltså, visst faen har han en ursnygg fru, men vad är syftet med detta? Skall man hitta något litet hos varje avskyvärd mänska som är positivt enkom för att göra dess handlingar mer legitima?
Blondi, Adolf Hitler hade en hund. Jag gillar hundar, so what? Jag ogillar kyla, Jag kan också misstänka att atombomberna över Hiroshima och Nagasaki alstrade en del värme. Anders Behring Breivik åkte fast för sitt dåd, det är ju bra.
Är något dåligt så är det dåligt. Där är det enkla svaret, det blir inte mindre dåligt bara för att man kan skala fram ett uns av något bra.
Varför vill du inte förstå att man kan skoja om Trump har du inget att bidra när det gäller humor behöver du inte skriva nått alls. Då slipper du göra bort dig med dina jämförelser med Hitler. Det visar att du inte har några vettiga argument
Jo jag tänkte faktiskt lite på den, precis när jag skrivit mitt inlägg.KnockOnWood skrev:
Även på att DT fick Ford att skippa att bygga en ny fabrik i Mexico, vilket dock (än så länge) inte har betytt att det blivit någon ny Fordfabrik i USA.
Men är det så mycket DT's förtjänst då?
Är det även DT's förtjänst:
att Toyota storsatsar på uppgradera sin fabrik i England?
http://uk.reuters.com/article/uk-britain-eu-toyota-idUKKBN16N16T
att Tesla har planer på att starta en stor fabrik i Slovakien
http://greenwayoperator.com/tesla-looking-to-build-a-factory-in-slovakia/
att Hyundai har tre fabriker som försörjer Europa med bilar, i Tjeckien, Ryssland och Turkiet
https://www.autocar.co.uk/opinion/industry/its-fascinating-see-how-hyundai-conquering-europe
att Nissan förlägger produktionen av nya Qashqai, samt leaf och batteritillverkningen till denna i Storbritannien:
http://www.news18.com/news/auto/nissan-begins-production-of-qashqai-in-europe-1456267.html
osv osv
Det är alltså ingen stor grej att Asiatiska eller amerikanska tillverkare förlägger fabriker i Europa, eller att Asiatiska eller Europeiska tillverkare bygger fabriker i USA.
Det finns ekonomiska och logistiska fördelar med att bygga bilar nära den marknad de ska säljas på. Bara ca 10% av bilens kostnad drivs av lönerna, och delarna som bilarna sätts samman av kommer i stort sett från världens alla hörn, så de transporterna kan man inte vinna så mycket på, men slippa transportera färdiga bilar långt är bra.
Med respekt, du tycker 100% felaktig. Same goes for Tramp. Teorin om frimaknad är bekräftad med många års praktisk tillämpning mellan olika länder i hela världen.KnockOnWood skrev:
Men Trumph gick till val på en slogan "Make America Great Again",
dvs ta tillbaka företag, arbete, intiativkraft till USA, i stället för att bara skicka ut detta till Kina, Latinamerika och andra lågprisländer.
Och där tycker jag att han gör rätt med att jobba för sitt land, och hittills har lyckats skapligt.
Det dom liberalismens grundare som Adam Smith försökte lära ut är att varje land ska producera det som är bra på. Produktivitet skapas genom specialisering. Är Kina duktigare än usa när det gäller tillverkning och usa duktigare på tjänstesektor då ska länderna pyssla med det de är bäst på. Detta är en ein win affär.
Medlem
· Etelä Pohjanmaa
· 2 467 inlägg
Är inte det där mera en symbol för ett amerikanskt misslyckande? Det är ju den japanska bilindustrin och framförallt Toyota som har skjutit den amerikanska bilindustrin i sank och gjort Detroit till en spökstad. Att man nu bygger en symbolisk bilfabrik i USA för att strö salt i såren på det totala amerikanska misslyckandet kan väl knappast ses som någon större succé för USA?KnockOnWood skrev:
Omsprungna och förnedrade av den gamla fienden från WW2, och nu hyllas dessutom Japans överlägsenhet av ingen mindre än president Trump.
Det låter som om han jobbar 10-11 timmar om dan och ändå inte så mycket som blir gjort !
Today in Trumpworld — October 2
10/02/17 08:15 AM EDT
TRUMP’S SCHEDULE TODAY
10 a.m.: President Donald Trump will receive his daily intelligence briefing in the Oval Office.
11 a.m.: Trump will lead a deregulation summit in the East Room.
11:35 a.m.: Trump will meet with the governors of Kentucky, Mississippi, Maine and New Hampshire in the Oval Office.
12:20 p.m.: Trump and First Lady Melania Trump will welcome Prime Minister Prayut Chan-o-cha and Madam Chan-o-Cha of Thailand to the White House.
12:40 p.m.: Trump and Chan-o-cha will meet in the Oval Office.
1 p.m.: Trump will hold a working luncheon with Chan-o-cha in the Cabinet Room.
7 p.m.: Trump will have dinner with GOP members of Congress in the Blue Room.
Today in Trumpworld — October 2
10/02/17 08:15 AM EDT
TRUMP’S SCHEDULE TODAY
10 a.m.: President Donald Trump will receive his daily intelligence briefing in the Oval Office.
11 a.m.: Trump will lead a deregulation summit in the East Room.
11:35 a.m.: Trump will meet with the governors of Kentucky, Mississippi, Maine and New Hampshire in the Oval Office.
12:20 p.m.: Trump and First Lady Melania Trump will welcome Prime Minister Prayut Chan-o-cha and Madam Chan-o-Cha of Thailand to the White House.
12:40 p.m.: Trump and Chan-o-cha will meet in the Oval Office.
1 p.m.: Trump will hold a working luncheon with Chan-o-cha in the Cabinet Room.
7 p.m.: Trump will have dinner with GOP members of Congress in the Blue Room.
Självbyggare
· SE4
· 3 301 inlägg
Nått positivt som han gjort utan att låna pengar skulle väl vara Ivanka Trump 
Han är ju inte ensam om att låta sitt imperium växa med företagsköp och lånade pengar, men den här gången lyckades han med organisk tillväxt.
Han är ju inte ensam om att låta sitt imperium växa med företagsköp och lånade pengar, men den här gången lyckades han med organisk tillväxt.
