80 980 läst ·
1 247 svar
81k läst
1,2k svar
Donald Trump
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Det är ju bara att inse ...
...att antingen blir det krig, stort krig, eller så måste snart antingen Donald Trump eller Kim Jong Un kasta in handduken.
Men båda har satsat enorma mängder prestige här, båda riskerar helt enkelt sin maktbas om de plötsligt viker sig.
Om någon viker sig har de förlorat (fast egentligen har båda vunnit då, främst har deras land, deras folk vunnit i så fall, men jag tror ingen av dom förmår att inse det).
Både Donald och Kim verkar vara ganska självupptagna primadonnor.
Det bådar inte gott.
...att antingen blir det krig, stort krig, eller så måste snart antingen Donald Trump eller Kim Jong Un kasta in handduken.
Men båda har satsat enorma mängder prestige här, båda riskerar helt enkelt sin maktbas om de plötsligt viker sig.
Om någon viker sig har de förlorat (fast egentligen har båda vunnit då, främst har deras land, deras folk vunnit i så fall, men jag tror ingen av dom förmår att inse det).
Både Donald och Kim verkar vara ganska självupptagna primadonnor.
Det bådar inte gott.
Men nu för att inte vara så väldigt offtopic, tråden handlade väl om ifall Trump är intelligent och en bra affärsman.
Jag känner ingen anledning att tvivla på DT's intelligens, inte att det skulle vara så låg att han inte borde vara president utav den anledningen. Jag finner inte heller någon anledning att tro att den skulle vara väldigt hög heller.
Den kan väl vara lite vad som helst inom en acceptabel skala, tror jag.
Han verkar mer ha några andra slags problem, som inte har någon koppling till intelligens, dålig empatisk förmåga, dålig impulskontroll och sånt, han ger intryck av att vara en sociopat.
Sen vad det gäller affärsmannen Trump, så är jag nog av den åsikten att han nog varit relativt medioker. Nu har jag bara fångat lite spridd input ifrån olika tidningar och organisationer, såsom Forbes, DI osv.
Men de som har till yrke att bedöma sånt här verkar inte imponerade.
Å andra sidan kan jag inte se varför det ens är bra att en president är eller har varit affärsman, eller att det är bra att presidenten varit en duktig affärsman.
Jag tror inte DT skulle varit en sämre president om han tom lyckats mala ner sitt affärsimperium helt och slutat med personlig konkurs och sen överlevt vid soppköken i New York i några år innan han lyckats arbeta sig upp igen för att så småningom bli president.
Han skulle ju definitivt vara en erfarenhet rikare och fått nya perspektiv. Han borde ha större förståelse för fler människors situation och villkor och vara mindre egocentrisk med den resan bakom sig. Jag tror inte det skulle gjort DT mindre lämpad som president, utan tvärtom.
Jag känner ingen anledning att tvivla på DT's intelligens, inte att det skulle vara så låg att han inte borde vara president utav den anledningen. Jag finner inte heller någon anledning att tro att den skulle vara väldigt hög heller.
Den kan väl vara lite vad som helst inom en acceptabel skala, tror jag.
Han verkar mer ha några andra slags problem, som inte har någon koppling till intelligens, dålig empatisk förmåga, dålig impulskontroll och sånt, han ger intryck av att vara en sociopat.
Sen vad det gäller affärsmannen Trump, så är jag nog av den åsikten att han nog varit relativt medioker. Nu har jag bara fångat lite spridd input ifrån olika tidningar och organisationer, såsom Forbes, DI osv.
Men de som har till yrke att bedöma sånt här verkar inte imponerade.
Å andra sidan kan jag inte se varför det ens är bra att en president är eller har varit affärsman, eller att det är bra att presidenten varit en duktig affärsman.
Jag tror inte DT skulle varit en sämre president om han tom lyckats mala ner sitt affärsimperium helt och slutat med personlig konkurs och sen överlevt vid soppköken i New York i några år innan han lyckats arbeta sig upp igen för att så småningom bli president.
Han skulle ju definitivt vara en erfarenhet rikare och fått nya perspektiv. Han borde ha större förståelse för fler människors situation och villkor och vara mindre egocentrisk med den resan bakom sig. Jag tror inte det skulle gjort DT mindre lämpad som president, utan tvärtom.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Och för att spåra ur ännu merMikael_L skrev:
(kan vi ana en ny tråd här i det ej politik-märkta forumet
Vad blir omdömet om vi skulle jämföra vår egen regeringschef med herr Trumph?
Enligt vissa konservativa kommentatorer är hans största problem att han har dålig självkänsla. Dvs du sårar han enkelt med väl valda ord.Mikael_L skrev:
Men nu för att inte vara så väldigt offtopic, tråden handlade väl om ifall Trump är intelligent och en bra affärsman.
Jag känner ingen anledning att tvivla på DT's intelligens, inte att det skulle vara så låg att han inte borde vara president utav den anledningen. Jag finner inte heller någon anledning att tro att den skulle vara väldigt hög heller.
Den kan väl vara lite vad som helst inom en acceptabel skala, tror jag.
Han verkar mer ha några andra slags problem, som inte har någon koppling till intelligens, dålig empatisk förmåga, dålig impulskontroll och sånt, han ger intryck av att vara en sociopat.
Det största problemet och problemet som alltid följer all amerikansk politik är "träsket" något som han faktisk själv är medlem av mer än alla andra faktiskt. Det är att bank och företag, är sammanblandade med politiken och även presidenten. I hans fall är det mer än någonsin.Sen vad det gäller affärsmannen Trump, så är jag nog av den åsikten att han nog varit relativt medioker. Nu har jag bara fångat lite spridd input ifrån olika tidningar och organisationer, såsom Forbes, DI osv.
Men de som har till yrke att bedöma sånt här verkar inte imponerade.
Å andra sidan kan jag inte se varför det ens är bra att en president är eller har varit affärsman, eller att det är bra att presidenten varit en duktig affärsman.
Jag tror inte DT skulle varit en sämre president om han tom lyckats mala ner sitt affärsimperium helt och slutat med personlig konkurs och sen överlevt vid soppköken i New York i några år innan han lyckats arbeta sig upp igen för att så småningom bli president.
Han skulle ju definitivt vara en erfarenhet rikare och fått nya perspektiv. Han borde ha större förståelse för fler människors situation och villkor och vara mindre egocentrisk med den resan bakom sig. Jag tror inte det skulle gjort DT mindre lämpad som president, utan tvärtom.
Vilket gör att vi inte får en politik som är till för folket utan till för eliten. Och det säger jag som är konservativ och skulle röstat på han före de andra. Vi har faktisk samma problem även här. Lobbyism är ett gissel.
Båda är lättstöta, lyssnar ej på kritik, egocentriska, skryter om sin egen förmåga och ljuger som en häst travar.KnockOnWood skrev:
Administrator
· Skåne
· 8 667 inlägg
Jag har flyttat en off topic diskussion om konspirationsteorier. Här diskuterar vi bara Donald Trump.
Nu får du i uppgift att hitta något positivt som Trump har gjortL Lars48 skrev:
För att göra det hela lite lättare så är det väldigt fritt. Det räcker med att han tvättade håret
Kände att du behövde en utmaning så här en lördag
Försökte verkligen hitta nåt positivt men hittar bara negativa nyheter. Karln verkar inte kunna skapa goda nyheter.
Här kommer det senaste från Trump:
NYHETERidag 00:58
Puerto Rico drabbades hårt av orkanen Maria för tio dagar sedan.
Men Donald Trump väljer att gå ut i ordkrig mot den härjade ön.
I flera tweets piskar han upp öns ledare för deras nödrop om hjälp.
Even Republicans were uncomfortable seeing television images of suffering Puerto Ricans juxtaposed with Trump’s fighting words, tweeted from his luxury golf course in Bedminster, New Jersey.
Här kommer det senaste från Trump:
NYHETERidag 00:58
Puerto Rico drabbades hårt av orkanen Maria för tio dagar sedan.
Men Donald Trump väljer att gå ut i ordkrig mot den härjade ön.
I flera tweets piskar han upp öns ledare för deras nödrop om hjälp.
Even Republicans were uncomfortable seeing television images of suffering Puerto Ricans juxtaposed with Trump’s fighting words, tweeted from his luxury golf course in Bedminster, New Jersey.
Jag ville att du skulle hitta något positivt, då är det väldigt tråkigt att du börjar slänga ut massa negativa saker det blir tråkigt och förstör. Jag förstår nu verkligen att du avskyr trump riktigt ordentligt. Men det hade räckt med att skriva att han har tvättat håret, där nere var nivån.L Lars48 skrev:Försökte verkligen hitta nåt positivt men hittar bara negativa nyheter. Karln verkar inte kunna skapa goda nyheter.
Här kommer det senaste från Trump:
NYHETERidag 00:58
Puerto Rico drabbades hårt av orkanen Maria för tio dagar sedan.
Men Donald Trump väljer att gå ut i ordkrig mot den härjade ön.
I flera tweets piskar han upp öns ledare för deras nödrop om hjälp.
Even Republicans were uncomfortable seeing television images of suffering Puerto Ricans juxtaposed with Trump’s fighting words, tweeted from his luxury golf course in Bedminster, New Jersey.
Så snälla snälla jag ber dig släng inte ut mer citat om allt hemskt människan gör enligt dig, det blir bara tråkigt, kan du inte lugna ner dig? De människor som håller sig neutrala eller tycker att han är vettig kommer inte att påverkas av att du slänger ut massa negativa artiklar om honom. Eftersom det är tydligt att du inte gillar honom så kommer det att påverka dig i din iver att hitta nyheter om Trump. På precis samma sätt som någon som "älskar" honom.
Den människan kommer vara väldigt färgad i sin jakt på nyheter. Jag själv blir lite så att ju mer folk hatar honom så älskar jag honom. Bara för att.... Men du kommer inte att kunna påverka mig, hur du än försöker.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg


