80 980 läst ·
1 247 svar
81k läst
1,2k svar
Donald Trump
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Jag skulle mer oroa mig för de som tycker att grodan kermit egentligen är Stalin... Förstår ni vad knäckande. Min idol är egentligen Stalin...harry73 skrev:
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Medlem
· Västra Götaland
· 2 563 inlägg
Jag gillar inte ordkriget mellan trump och rocketman 
Jag är inte emot drastiska åtgärdar mot raketmannen
Inte ens mord. Men det ska vara genomtänkt och välplanerat.
Jag hoppas Trump vet vad han gör och har en bra plan. Men der ser inte ut så
Jag är inte emot drastiska åtgärdar mot raketmannen
Inte ens mord. Men det ska vara genomtänkt och välplanerat.
Jag hoppas Trump vet vad han gör och har en bra plan. Men der ser inte ut så
Han har tyvärr lika mycket plan för Nordkorea affären som för Trump Beef!harry73 skrev:
Så att aäga ingen plan alls. Så klart om usa blir attackerad eller dess allierade då skjuter man tillbaka. Detta är ingen plan.
Nordkorea hade skickat hög uppsatta diplomater till FN. De blev i princip utkastade när Trump börjde tala.
Det var ett bra läge för dialog. Speciellt när de här två länderna saknar diplomatisk kontakt med varan.
Tog han chansen Trump ? Nej, han började hota istället.
Vad gör rocketman istället. Jo, börjar bygga ännu mer avancerade vapen och kallar honom en hund som svamlar.
För mig ser ut som sandlåda, Två oförståndiga barn som bråkar.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Men visst är det väl märkligt att ett litet "skitland" med 25 milj. invånare skall mucka gräl med USA med dess mer än 300 milj. invånare.
Vad tror det nordkoreanska ledargarnityret att de skall vinna i denna pissing contest?
I min syn är de bara dumma i huvet
Vad tror det nordkoreanska ledargarnityret att de skall vinna i denna pissing contest?
I min syn är de bara dumma i huvet
Det har ju fungerat förr och gett Nordkorea en massa gratis matleveranser till folket. Nu har det kommit en helt annan typ av president i vita huset, som inte är intresserad att spela det spelet.KnockOnWood skrev:
Medlem
· Blekinge
· 12 227 inlägg
Visst är det konstigt. Förr skramlade NK för att få pengar och hjälpsändningar i utbyte mot vissa begränsningar på sig själv. Detta finns inte kvar. Ryska utrikesministern Lavrov kallade det som bråk mellan dagisbarn och där har han rätt.thomas33 skrev:
Vad vill Kim? Ha kvar sin makt och i fortsättningen sitt liv. Om han visar svaghet kan han vara borta snabbt, det blir "helicopter hour" som i andra länder förut, eller slutar han andas i en jordhåla.
Det är väldigt oroande över hur DT går in i alla konflikter.
Han tvekar aldrig, han lassar in höga insatser och satsar massor av prestige.
Är han beredd på att backa och ta prestigeförlusten.
Kommer han backa vad gäller bråket mot snart hela idrottsvärlden i USA?
Kommer han backa ifall Nordkorea hela tiden höjer insatsen.
Kommer han backa om muren mot Mexiko.
osv
Jag tycker DT verkar dålig på att välja sina strider. I många, ganska utsiktslösa, frågor har han profilerat sig med skyhög svansföring, och kastat in en enorm mängd personlig prestige.
Är han beredd på att backa och tappa ansiktet?
Jag är faktiskt rätt orolig.
Att käre Kim i Nordkorea är totalt galen vet vi, han kanske väljer att driva detta spel hur långt som helst.
Insåg Trump aldrig det?
Han tvekar aldrig, han lassar in höga insatser och satsar massor av prestige.
Är han beredd på att backa och ta prestigeförlusten.
Kommer han backa vad gäller bråket mot snart hela idrottsvärlden i USA?
Kommer han backa ifall Nordkorea hela tiden höjer insatsen.
Kommer han backa om muren mot Mexiko.
osv
Jag tycker DT verkar dålig på att välja sina strider. I många, ganska utsiktslösa, frågor har han profilerat sig med skyhög svansföring, och kastat in en enorm mängd personlig prestige.
Är han beredd på att backa och tappa ansiktet?
Jag är faktiskt rätt orolig.
Att käre Kim i Nordkorea är totalt galen vet vi, han kanske väljer att driva detta spel hur långt som helst.
Insåg Trump aldrig det?



