6 606 läst ·
92 svar
7k läst
92 svar
Djupborrat hål, vet någon funktionen?
Det är ju uppenbarligen en spelfilm. Men det är så det fungerar. Elalergiker reagerar på sådant de tror att de ska reagera på, inte på verkliga förhållanden.
Som det INTE reagerades på...förrän hypokondrikern får VETSKAP om att det finns där, DÅ blir han sjuk.H Hybro skrev:
Att så kallad elöverkänslighet skulle kunna bero på en nocebo-effekt, det vill säga att patienten upplever fysiska och psykiska symtom som induceras av en negativ förväntan, är inte bara troligt, det finns också evidens för teorin.
En elsanering är troligen till samma nytta för en elallergiker som bantningstips är för en anorektiker, men för den drabbade upplevs det givetvis som gott. För stunden.
https://www.dagensmedicin.se/opinio...n-eloverkanslighet-varfor-satter-ingen-stopp/
D Daniel 109 skrev:
Vet ej om det funkar. vet som sagt inte riktigt vad de har mätt upp inne i huset? Någon slags induktion? Det är lägre värden nu.H Hybro skrev:
Har inte frågat om det är mindre allergi nu? Struntar att ge mig in i en sådan diskussion. Jag förstår det inte ändå.
Intressant.
Jag har ju bara sett vetenskapliga studier som helt förkastat kopplingen elfält>>reaktion hos "elöverkänsliga". Så jag har lagt det i samma fack som astroligi och homeopati.
Det har uppenbart inte hindrat våra kloka politiker att erkänna det som funktionehinder där man ska få ersättning för elsanering?
"Riksdagen ställer sig bakom det som anförs i motionen om att regeringen snarast bör informera sina berörda myndigheter om att elöverkänslighet är ett av staten erkänt funktionshinder och att dessa människor inte får undanhållas det stöd de är i behov av och tillkännager detta för regeringen."
https://www.riksdagen.se/sv/dokumen...ill-myndigheter-om-eloverkanslighet_ha021684/
Jag har ju bara sett vetenskapliga studier som helt förkastat kopplingen elfält>>reaktion hos "elöverkänsliga". Så jag har lagt det i samma fack som astroligi och homeopati.
Det har uppenbart inte hindrat våra kloka politiker att erkänna det som funktionehinder där man ska få ersättning för elsanering?
"Riksdagen ställer sig bakom det som anförs i motionen om att regeringen snarast bör informera sina berörda myndigheter om att elöverkänslighet är ett av staten erkänt funktionshinder och att dessa människor inte får undanhållas det stöd de är i behov av och tillkännager detta för regeringen."
https://www.riksdagen.se/sv/dokumen...ill-myndigheter-om-eloverkanslighet_ha021684/
L L Jan skrev:
Hej L JanL L Jan skrev:
Elektriska fält har vi idag, genom elektrifieringen, på de flesta platser där människor vistas.
När det gäller elfältet i byggnader så har sjukvården bekymmer med detta, vid mätning av EKG (elektrokardiogram) och EEG (aktiviteten i hjärnans nervceller)
Se här om; ”EEG-undersökning”
https://www.1177.se/Stockholm/under...atningar/matningar/eeg--elektroencefalografi/
Se Här om ;”EKG”
https://www.1177.se/Stockholm/under...ning/provtagning-och-matningar/matningar/ekg/
Bekymret för sjukvården är att det elektriska bakgrundsfältet på 50 Hz (60 Hz i vissa länder) i många lokaler stör mätningarna av både EEG och EKG. Därför innehåller den medicinska mätutrustningen filter för att plocka bort den elektriska 50 Hz (60 Hz) signaler i den uppmätta signalen. Tyvärr innebär metoden att även en del av den mätta informationen runt 50 Hz (60 Hz) försvinner. Detta begränsar analyserna och mätteknikutvecklingen.
I samband med mitt forskningsarbete så kom jag bland annat in på olika metoder att minska störningar i form av elektriska fält och läckströmmar.
När personer inom sjukvården visade intresse för att åtgärda elektriska fält och läckströmmar så genomförde vi lyckade tester med metoden som innebar att mätning utan filter gav vid balanserad (split fas) spänningsmatning bättre resultat, än vid mätning med filter i vid konventionell spänningsmatning.
Jag tog upp metoden, som vi testat innom sjukvården, här på byggahus i tråden ”Balanserad (split fas) spänningsmatning för störningbekämpning.” https://www.byggahus.se/forum/threa...ngsmatning-foer-stoerningsbekaempning.401641/
Om ni t.ex. tittar på inläggen #61 och #63 i tråden ”Balanserad (split fas) spänningsmatning för störningbekämpning, så viss där principen, som inte kostade mycket att genomföra i de rum som byggdes om.
Med split fas spänningsmatning eliminerar man källan till 50 Hz elfältet i rummet genom att skapa två motriktade elfältet som tar ut varandra. Det är samma princip som används i ”brusreducerande hörlurar”. Se vidare; ” Så fungerar brusreducerande hörlurar för att dämpa oönskade ljud https://konsumentmagasinet.se/guide/brusreducerande-horlurar/
Metoden har nu även, med gott resultat, tillämpats i en ljudstudio i Göteborg.
När det gäller sjukvården så saknas idag pengar att fortsätta.
Redigerat:
Moderator
· Stockholm
· 56 268 inlägg
Det är ju lätt att mäta att hushållets likviditet lär ha minskat.
Och bygger man någon sorrts farradays bur i huset och jordar den, så skulle jag gissa att det går att mäta minskade elektromagnetiska fätt. Men jag har extremt svårt att tro att det skulle göra någon mätbar skillnad om man jordar med ett normalt jordspett, jämfört med 200m borrhålet.
Någon har blåst dem en massa pengar.
Och bygger man någon sorrts farradays bur i huset och jordar den, så skulle jag gissa att det går att mäta minskade elektromagnetiska fätt. Men jag har extremt svårt att tro att det skulle göra någon mätbar skillnad om man jordar med ett normalt jordspett, jämfört med 200m borrhålet.
Någon har blåst dem en massa pengar.
Moderator
· Stockholm
· 56 268 inlägg
Det finns ju som sagt helt avskärmade rum som används för avancerade mätningar vid radiokonstiruktion. De jag känner till kostade ca 20 miljoner att bygga för 30 år sedan. Bara en sådan sak som en avskärmad luftventil kostade 300 000 kr (och fungerade inte, brusnivån i rummet sjönk 20 dB när ventilen åtgärdades).
Men att de här rummen skulle vara jordade på 200m djup, nej så går det inte till.
Men att de här rummen skulle vara jordade på 200m djup, nej så går det inte till.
Intressant!M Martin Lundmark skrev:Hej L Jan
Elektriska fält har vi idag, genom elektrifieringen, på de flesta platser där människor vistas.
När det gäller elfältet i byggnader så har sjukvården bekymmer med detta, vid mätning av EKG (elektrokardiogram) och EEG (aktiviteten i hjärnans nervceller)
Se här om; ”EEG-undersökning”
[länk]
Se Här om ;”EKG”
[länk]
Bekymret för sjukvården är att det elektriska bakgrundsfältet på 50 Hz (60 Hz i vissa länder) i många lokaler stör mätningarna av både EEG och EKG. Därför innehåller den medicinska mätutrustningen filter för att plocka bort den elektriska 50 Hz (60 Hz) signaler i den uppmätta signalen. Tyvärr innebär metoden att även en del av den mätta informationen runt 50 Hz (60 Hz) försvinner. Detta begränsar analyserna och mätteknikutvecklingen.
I samband med mitt forskningsarbete så kom jag bland annat in på olika metoder att minska störningar i form av elektriska fält och läckströmmar.
När personer inom sjukvården visade intresse för att åtgärda elektriska fält och läckströmmar så genomförde vi lyckade tester med metoden som innebar att mätning utan filter gav vid balanserad (split fas) spänningsmatning bättre resultat, än vid mätning med filter i vid konventionell spänningsmatning.
Jag tog upp metoden, som vi testat innom sjukvården, här på byggahus i tråden ”Balanserad (split fas) spänningsmatning för störningbekämpning.” [länk]
Om ni t.ex. tittar på inläggen #61 och #63 i tråden ”Balanserad (split fas) spänningsmatning för störningbekämpning, så viss där principen, som inte kostade mycket att genomföra i de rum som byggdes om.
Med split fas spänningsmatning eliminerar man källan till 50 Hz elfältet i rummet genom att skapa två motriktade elfältet som tar ut varandra. Det är samma princip som används i ”brusreducerande hörlurar”. Se vidare; ” Så fungerar brusreducerande hörlurar för att dämpa oönskade ljud [länk]
Metoden har nu även, med gott resultat, tillämpats i en ljudstudio i Göteborg.
När det gäller sjukvården så saknas idag pengar att fortsätta.
Viktigt att också beakta att vi idag inte har all vetenskap, tekniker, mätinstrument. I framtiden kommer nya framsteg, upptäckter, mätinstrument, osv. som vi inte kan föreställa oss idag.
De som säger att elallergi inte finns menar egentligen enligt dagens vetenskap. Jag anser att man behöver vara ödmjuk för den sakens skull. Och inte bryskt avfärda saker för att det inte är "vetenskapligt bevisat" Kanske elallergi finns i framtiden, enligt ny fysikaliska upptäckter i framtiden? Vem vet?