5 320 läst · 92 svar
5k läst
92 svar
Djupborrat hål, vet någon funktionen?
Stämmer hyfsat! Bra.M Martin Lundmark skrev:
Det är för djupjordning. Koppartråd är nedsänkt och huset är extra jordat, även går tjock koppartråd två varv på olika höjder runt fasaden, dolt bakom panelen.
Anledningen är elallergi.
S SCB skrev:
Det funkar faktiskt. Mätvärdena inne i huset är betydligt lägre nu än tidigare. (Fråga mig inte exakt vad som mäts. induktion, magnetfält? över min kunskap)D Daniel 109 skrev:
Nej, det fungerar inte. Det finns inga dubbelblindtestet där någon elalergiker kunnat avgöra om ett rum varit sanerat eller inte. De mår bättre om de tror att det är sanerat. Inte om det är det.
Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 1 389 inlägg
Hade gissat på ölkyl.L L Jan skrev:En jag känner med en villa i ett villaområde har låtit djupborra i trädgården ett hål på över 200 meter. Samma typ av hål som för bergvärme.
Men det används inte för bergvärme, få vatten eller för att få kyla. Har inget alls med uppvärmning, kyla, eller vattenuttag att göra. En totalt annan funktion!
Någon här som kan gissa vad det används till?
Vart kan de störande elfälten komma ifrån?L L Jan skrev:
Har du högspännings kraftledning i närheten, eller luftledning in till kåken?
Kanske t o m bara 1-fas 230 Volt?
"Sainio tillägger att elöverkänsligheten nog anses existera, men att det handlar om en reaktionskänslighet hos individen, inte om elektromagnetiska fält eller el.
- Därför borde hjälpen och behandlingen vara individanpassad istället för att man undviker att utsätta sig för olika situationer och områden."
KBT fungerar nog bättre än 200m hål.
- Därför borde hjälpen och behandlingen vara individanpassad istället för att man undviker att utsätta sig för olika situationer och områden."
Ja, faktiskt.Grannens Häck skrev:
"Sainio tillägger att elöverkänsligheten nog anses existera, men att det handlar om en reaktionskänslighet hos individen, inte om elektromagnetiska fält eller el.
Det där hålet är ju bara en åtgärd precis på den geografiska platsen, men individen bär fortfarande med sig sitt symptom, på arbetsplatsen, till bekanta...osv..