En jag känner med en villa i ett villaområde har låtit djupborra i trädgården ett hål på över 200 meter. Samma typ av hål som för bergvärme.
Men det används inte för bergvärme, få vatten eller för att få kyla. Har inget alls med uppvärmning, kyla, eller vattenuttag att göra. En totalt annan funktion!
Någon här som kan gissa vad det används till?
Men det används inte för bergvärme, få vatten eller för att få kyla. Har inget alls med uppvärmning, kyla, eller vattenuttag att göra. En totalt annan funktion!
En hobbygeolog som har ngn slags mätinstrument därnere ?L L Jan skrev:En jag känner med en villa i ett villaområde har låtit djupborra i trädgården ett hål på över 200 meter. Samma typ av hål som för bergvärme.
HejL L Jan skrev:En jag känner med en villa i ett villaområde har låtit djupborra i trädgården ett hål på över 200 meter. Samma typ av hål som för bergvärme.
Kan det vara ett djupjordtag med en jodningselektrod av typen koaxial-ledning