Hej, jag har googlat lite men kan inte hitta något, jag söker efter något att fästa en normkapsling så man får lite distans från väggen så man får utrymme att dra kablar bakom, finns det något sådant färdigt ?
 
Man brukar använda vinkelprofiljärn.
 
G
Beror ju lite på hur stor normkapslingen är också.
Är det en liten kapsling så kan muttrar trädda på fästskruvarna fungera.
 
  • Gilla
Müssli
  • Laddar…
E elmont skrev:
Man brukar använda vinkelprofiljärn.
Det kan jag använda, tack :)

G Gooli skrev:
Beror ju lite på hur stor normkapslingen är också.
Är det en liten kapsling så kan muttrar trädda på fästskruvarna fungera.
Tänkte använda en 12 moduls kapsling, antingen från hager eller schneider
 
Valfri typ av lagom långa hylsor på fästskruvarna borde väl räcka? Kapa några bitar VP-rör i lagom längd...
 
Totte_S
E elmont skrev:
Man brukar använda vinkelprofiljärn.
Blev nyfiken på exakt vilka järn du menar - har du lust att bidra med en bild eller länk? Förstår inte hur man fäster ett skåp i en L-profil, som är det jag tänker på när jag ser vinkelprofilkärn.
 
  • Gilla
Totte_S och 1 till
  • Laddar…
Totte_S
A atomlab skrev:
Man sätter ett vinkelprofil på väggen och sedan ett på centralen med samma ccmått. Så sätter man vanligen upp större centraler.


[länk]
A atomlab skrev:
Man sätter ett vinkelprofil på väggen och sedan ett på centralen med samma ccmått. Så sätter man vanligen upp större centraler.


[länk]
Självklart när du säger det!
Sitter ju överallt. Hos oss är det poppis att använda ankarjärn med t-bult så vinkelprofilen dök inte upp i minnesbanken. Så är det när man e grön…
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.