83 049 läst ·
152 svar
83k läst
152 svar
Display på thermia diplomat tws 8
Tack för att du lade upp detta tips. Nu, januari 2026, har du hjälpt ännu ett hushåll att få ordning på oläsbar display🙏😊Gusten87 skrev:
Tänkte dela med mig av mina kunskaper och när min display slocknade på min bergvärmepanna så räckte det som tur var med att byta två st kondensatorer på displaykortet!
Hade beställt ytmonterade men dom var så lång leveranstid på så beställde vanliga istället, ingen som ser det där bakom iallafall
Nu funkar den fint igen, så är det någon som får problem med det så vet ni vad ni ska göra!
[bild]
[bild]
[bild]
Vill också bara tacka Gusten! Tema Elektronik i Göteborg löste nya kondensatorer och lödning för 300kr och nu funkar det igen. Skulle annars kosta ca 8000kr att få displayen utbytt.Gusten87 skrev:
Tänkte dela med mig av mina kunskaper och när min display slocknade på min bergvärmepanna så räckte det som tur var med att byta två st kondensatorer på displaykortet!
Hade beställt ytmonterade men dom var så lång leveranstid på så beställde vanliga istället, ingen som ser det där bakom iallafall
Nu funkar den fint igen, så är det någon som får problem med det så vet ni vad ni ska göra!
[bild]
[bild]
[bild]
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden