Gallagher Gallagher skrev:
Kör på samma som ovan, de funkar.
[länk]
Ändrar det nåt på pumpen eller kretskortet när man byter kondensorer? Häls

Gusten87 Gusten87 skrev:
Tänkte dela med mig av mina kunskaper och när min display slocknade på min bergvärmepanna så räckte det som tur var med att byta två st kondensatorer på displaykortet!
Hade beställt ytmonterade men dom var så lång leveranstid på så beställde vanliga istället, ingen som ser det där bakom iallafall :)
Nu funkar den fint igen, så är det någon som får problem med det så vet ni vad ni ska göra!

[bild]

[bild]

[bild]
Tack för att du lade upp detta tips. Nu, januari 2026, har du hjälpt ännu ett hushåll att få ordning på oläsbar display🙏😊

• Gilla
Andreas_87
  • Laddar…
Gusten87 Gusten87 skrev:
Tänkte dela med mig av mina kunskaper och när min display slocknade på min bergvärmepanna så räckte det som tur var med att byta två st kondensatorer på displaykortet!
Hade beställt ytmonterade men dom var så lång leveranstid på så beställde vanliga istället, ingen som ser det där bakom iallafall :)
Nu funkar den fint igen, så är det någon som får problem med det så vet ni vad ni ska göra!

[bild]

[bild]

[bild]
Vill också bara tacka Gusten! Tema Elektronik i Göteborg löste nya kondensatorer och lödning för 300kr och nu funkar det igen. Skulle annars kosta ca 8000kr att få displayen utbytt.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.