11 385 läst ·
39 svar
11k läst
39 svar
Diskmaskinsavstängning
Pratat med mina kollegor idag. Vissa har och använder de flesta har och använder sporadiskt (semester).
Alltså, man bör ha en automatisk avstängning!
Den styrande variabeln här måste vara att vi inte vill ha någon vattenläcka.
Det borde vara så enkelt. Märkligt att det inte är ett krav vid nyinstallation!
Alltså, man bör ha en automatisk avstängning!
Den styrande variabeln här måste vara att vi inte vill ha någon vattenläcka.
Det borde vara så enkelt. Märkligt att det inte är ett krav vid nyinstallation!
Hej, vi har en otroligt smidig batteridriven liten knapp som jag trycker på för att sätta på vattnet, antningen 3h eller typ 18h, om jag kör med förskjuten start. På så sätt är vattnet alltid avstängt annars - snyggt och smidigt.Peter2400 skrev:
Oras är märket. Har funkat smärtfritt de senaste tre åren…
Allvetare
· Västra götaland
· 10 919 inlägg
Glad amatör klarar att installera den ...e97aer skrev:
Fanns ju att köpa i Finland för 1495 spänn, hur bra som helst ju ... 95 spänn frakt, betala med Klarna ...
Den är godkänd! Avstängning sker ovan bänk. 
Snabb googling så hittar jag den för 1395:- med frakt i Sverige.
Det är dumt att gå över ån för vatten!
https://www.vvsobygg.se/smart-elekt...term=Oras+Smart+Elektronisk+Diskmaskinsventil
Snabb googling så hittar jag den för 1395:- med frakt i Sverige.
Det är dumt att gå över ån för vatten!
https://www.vvsobygg.se/smart-elekt...term=Oras+Smart+Elektronisk+Diskmaskinsventil
Självbyggare
· Stockholm
· 10 261 inlägg
Enda man får tänka på med Oras variant är att man kan behöva ett uttag till under bänken om man väljer den nätanslutna.
Ni som köper en Oras DM-avstängning. När den efter några år får slut på batteri och inte längre kan öppna vattnet till diskmaskinen, ring inte efter en diskmaskinsreparatör – byt bara batteri. (Based on many true stories)
Självbyggare
· Stockholm
· 10 261 inlägg
Jag tyckte jag hade tagit till med ett dubbel uttag under bänken för DM mm. Fick byta till ett 4-vägs och dra fram en grupp till när det även blev självöppnnde låda, avstängning och vattenkokare.e97aer skrev:
Klicka här för att svara